فرمانده انتظامی سیاهکل خبر داد:

رفع تصرف بیش از هزار متر مربع اراضی ملی در سیاهکل

سرهنگ حسین امیدخواه، فرمانده انتظامی سیاهکل از رفع تصرف بیش از هزار متر مربع از اراضی ملی به ارزش بیش از ۸ میلیارد ریال در یکی از روستاهای شهرستان سیاهکل خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرمانده انتظامی سیاهکل از رفع تصرف بیش از هزار متر مربع از اراضی ملی به ارزش بیش از ۸ میلیارد ریال در یکی از روستاهای شهرستان سیاهکل خبر داد.

سرهنگ حسین امیدخواه اظهار داشت: حفاظت از منابع طبیعی یک وظیفه همگانی است و نیروی انتظامی در برخورد با سودجویان و متخلفانی که نسبت به دست‌اندازی به اراضی ملی و منابع طبیعی اقدام می‌کنند از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

وی به دریافت خبر تصرف اراضی ملی توسط فردی سودجو در یکی از روستاهای شهرستان سیاهکل و آغاز تحقیقات پلیس در این زمینه اشاره کرد و گفت: ماموران پلیس آگاهی ضمن هماهنگی قضائی با کارشناس اداره منابع طبیعی به محل اعلامی اعزام شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان سیاهکل تصریح کرد: در بازدید از زمین مورد نظر مشخص شد، فردی هزار و ۵۵ متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی آن را به وسیله سیم‌خاردار و پرچین محصور کرده است.

این مقام انتظامی از معرفی متهم ۵۲ ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی خبر داد و بیان داشت: کارشناسان ارزش اراضی رفع تصرف شده را بیش از ۸ میلیارد و ۹۶۷ هزار و پانصد ریال برآورد کردند.

سرهنگ امیدخواه افزود: با حکم قضائی و به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، کلیه آثار تجاوز جمع‌آوری و رفع تصرف انجام شد.

وی در پایان بر مبارزه جدی نیروی انتظامی با زمین‌خواران و افرادی که به هر نحوی اقدام به تصرف اراضی ملی می‌کنند، تاکید کرد و از مردم خواست در صورت اطلاع یا برخورد با موارد این چنینی، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

Share