مسئول ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات گیلان؛

گیلان معین توسعه و بازسازی حرمین عسکریین است | مشارکت بالای مردم در بازسازی اعتاب مقدس

مسئول ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات گیلان گفت: مردم استان گیلان سال گذشته اوج ارادت خود را به ساحت مقدس ائمه معصوم به نمایش گذاشتند و بیش از ۴ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان برای توسعه و بازسازی اعتاب مقدسه در کربلا و نجف کمک کردند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مسئول ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات گیلان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ستاد توسعه بازسازی عتبات و عالیات ماموریت ساخت، مرمت و بازسازی اماکن مقدسه را برعهده دار،د گفت: یکی دیگر از وظایف این ستاد آماده سازی بستر رفاهی برای زائرین است تا آنها به راحتی زیارت کنند.

مجید دوهندو با اشاره به اینکه ستاد توسعه عتبات و عالیات مردم پایه است و دولتی نیست، گفت: این ستاد بر اساس نذورات مردم می چرخد و نذر رابطه ای بین مردم و ائمه معصومین با خداوند است و نذر حاجتی است که مردم از خدا دارند و برای برآورده شدن به ائمه معصومین متوسل می شوند.

دوهندو در ادامه بنیانگذار ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات را سردار شهید حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد و گفت: هر یک از ما نیز می‌توانیم به اندازه توان خود در امر بازسازی و مرمت اعتاب مقدسه مشارکت داشته باشیم.

وی با بیان این مطلب که همه کسانی که در ستاد کار می کنند حقوق بگیر نیستند گفت: همه این افراد برای دل خود در این ستاد کار می کنند.

مسئول ستاد توسعه عتبات و عالیات استان گیلان افزود: در سال گذشته با همه شرایط کرونایی و معیشتی اوج ارادت مردم گیلان به ائمه معصومین به ویژه اباعبدالله الحسین را شاهد بودیم و مردم بالغ بر ۴ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان برای توسعه و بازسازی اعتاب مقدسه اهدا کردند.

وی با اشاره به پویش “هر گیلانی در طول سال ۷ هزار و ۵۰۰ تومان برای توسعه و بازساری حرمین” اظهار داشت: هر یک از هم استانی‌ها و علاقه مندان به ساحت اهل‌بیت(ع) می‌توانند به این پویش بپیوندند و به اندازه توان خود در این کار مشارکت داشته باشند.

دوهندو در مورد برنامه های ستاد توسعه عتبات و عالیات استان گیلان گفت: برنامه های ما بر اساس ۱۴ گام است و یکی از برنامه‌ها مشارکت عموم مردم در این کار خداپسندانه است و در این مسیر از ظرفیت کشاورزی، کارخانجات دولتی و خصوصی، آموزش و پرورش، فضای مجازی، نیروهای مسلح، بخش دولتی و خصوصی، خیران حرم‌ساز و سایر موارد غافل نمی‌شویم.

وی با تشکر مشارکت مزدم گیلان گفت: در همه شهرستان ها و پایگاه های مقاومت ستاد عتبات و عالیات برپا است و مردم میتوانند به این مراکز مراجعه کنند.

دوهندو یادآور شد: حدود ۲۰ تن برنج نذری در گیلان برای کمک به عتبات در سال گذشته جمع آوری شد.

مسئول ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات گیلان  تاکید کرد: امیدواریم با همراهی و همکاری مردم در سال ۱۴۰۱ گام های بزرگ، ارزشمند و ماندگاری برداریم.

وی با بیان این مطلب که استان گیلان معین توسعه و بازسازی حرمین عسکریین است، گفت: علاقه مندان می توانند  برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.atabat.org مراجعه کنند.

Share