رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان:

۳ مأموریت ویژه گیلانی‌ها در کربلا و نجف|هر گیلانی می‌تواند سالیانه نذر پنج‌هزارتومانی کند

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان افزود: یکدیگر از وظایف ستاد گیلان ساخت صحن حضرت زهرا در نجف اشرف و صحن حضرت زینب (س) در کربلا است که این اقدامات به نام گیلان و مردم این استان نوشته می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی نقوی امروز در دیدار با اعضای ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان لنگرود در بیت امام‌جمعه لنگرود با بیان اینکه در هیچ مکتب و مذهبی مانند اسلام تأکید بر تعظیم شعائر نیست، اظهار کرد: اسلام برای هرلحظه و هر دورانی دارای برنامه و زنده است ولی برقی ادیان هنوز هم در سال‌های گذشته خود متوقف هستند و پویایی ندارند.

وی با بیان اینکه ستاد عتبات لنگرود باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کند، گفت: زمینه تلاش و خدمات بیشتر ستاد عتبات عالیات در شهرستان لنگرود بسیار فراهم است و همین انتظارها را از اعضا و خادمین بیشتر می‌کند.

۳ مأموریت ویژه گیلانی‌ها در کربلا و نجف

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان گیلان نیز با بیان اینکه از صدر اسلام تاکنون جبهه کفر با تمام تجهیزات مقابل جبهه حق ایستاد، اظهار کرد: در آن روز جبهه باطل تمام نمادهای شیعه را باطل یا ناقص کردند و حتی اقدام به تخریب مقبره پیامبر کردند و امروز نیز استکبار در سوریه و عراق اقدام به کشتار مسلمان و تخریب نمادهای اسلام و تشیع کرد.

مجید دوهندو با بیان اینکه استکبار تلاش کرد تا انقلاب اسلامی را نیز نابود کرد، گفت: از اول انقلاب نیز دشمن اقدام به کارشکنی علیه نظام نوپای اسلامی کرد و از همان روزهای اول دفاع مقدس را به‌نظام تحمیل کرد ولی رزمندگان جانانه ایستادگی کردند.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف ستاد گیلان و مردم این استان بازسازی گنبد امام حسین (ع) است، افزود: یکدیگر از وظایف ستاد گیلان ساخت صحن حضرت زهرا در نجف اشرف و صحن حضرت زینب (س) در کربلا است که این اقدامات به نام گیلان و مردم این استان نوشته می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان گیلان با اشاره به سه ‌راه مشارکت مردمی به ستاد بازسازی عتبات و عالیات گیلان بیان کرد: هر گیلانی می‌تواند سالیانه نذر پنج‌هزارتومانی کند و به‌حساب ستاد بازسازی عتبات عالیات استان گیلان واریز کنند و این مبالغ دقیقاً برای بازسازی عتبات هزینه می‌شود.

دوهندو اعطای وام یک‌میلیون تومانی از بانک رسالت به‌حساب ستاد بازسازی عتبات عالیات، بدون تشریفات اداری با بازپرداخت ماهیانه فقط ١٧ هزار تومان و اهدای نذورات بالای ١۵٠ هزار تومان و دریافت لوح یادبود “سند افتخار” را از دیگر راه‌های کمک به ستاد بازسازی عتبات عالیات دانست.

آمادگی برای برگزاری برنامه‌های مناسبی متناسب با اربعین

فرماندار لنگرود نیز با بیان اینکه ویروس کرونا باعث بر هم زدن معادلات زیادی در جهان شد، اظهار کرد: کرونا باعث شد تا عاشقان امام حسین(ع) نگران عدم برپایی پیاده‌روی اربعین هستند که طبق تصمیمات جهانی برگزاری تجمعات ممنوع است.

وی با بیان اینکه ویروس کرونا چیزی نیست که از آن فرار کنیم، گفت: باید برای رهایی از این ویروس و در امان ماندن، مسائل بهداشت فردی و اجتماعی را به‌خوبی رعایت کرد تا از شر کرونا در امان بمانیم.

سیروس شفقی با بیان اینکه باید با شرایط جدید کنار آمده و برنامه‌های جدیدی را برنامه‌ریزی کنیم، افزود: با توجه به‌احتمال عدم برپایی پیاده‌روی اربعین، آماده‌ای برنامه‌های مناسبی متناسب با این ایام را برنامه‌ریزی کنیم.

پای‌کار بودن خادمین لنگرود برای کمک به همنوع در کل کشور

رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات شهرستان لنگرود نیز با بیان اینکه این ستاد کار خود را از سال ۱۳۸۴ آغاز کرده، اظهار کرد: خوشبختانه با همکاری مردم و خادمین این شهرستان، ستاد عتبات و عالیات طی چند سال اخیر ازلحاظ کمی و کیفی دارای رضایت خوبی بوده است.

محسن صالحی با بیان اینکه اعضای ستاد عتبات عالیات لنگرود سعی کرد همواره در خدمت و کنار مردم باشد، گفت: متأسفانه در چند سال گذشته شاهد وقوع سیل و زلزله در نقاط مختلف کشور بودیم که اعضای ستاد هم در استان‌های حادثه‌دیده حاضر و خدمت‌رسانی کرد.

وی با بیان اینکه اعضای ستاد همواره برای خدمت به مردم این شهرستان و کشور پای‌کار هستند، افزود: ستاد عتبات لنگرود ازجمله ستادهایی در استان بود که هر نقطه از کشور که دچار حادثه می‌شد سریعاً وارد عمل شده و برای خدمت به مردم و همنوعان خود در داخل و خارج از کشور شتاب می‌کردند.

عکس: ابوالفضل شکری

Share