در پی خبر مفقودی

نجات جان دو صیاد در شرق گیلان

گروه جستجو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان، ۲ صیاد را در شهرستان لاهیجان پیدا و در سلامت کامل به آغوش خانواده بازگرداندند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در ساعت ۲۲:۳۰ روز یکشنبه ۱۴ فروردین ماه مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی پیامی مبنی بر مفقودی دو صیاد در یکی از مناطق روستایی شهرستان لاهیجان دریافت می کند.

طبق اعلام تماس گیرنده، این دو صیاد در ساعت ۵ صبح به دریا عزیمت نموده و تا کنون به ساحل بازنگشته اند که در این راستا مرکز جستجو و نجان دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان پس از تماس با همیار ناجی منطقه و بررسی موضوع اعلام شده، در ساعت ۲۲:۴۰ نسبت به اعزام شناور ناجی ۱۴ جهت جستجوی منطقه اقدام می نماید.

ناجی ۱۴ پس از ۲ ساعت و ده دقیقه جستجو در تاریکی شب، دو صیاد یاد شده که به دلیل خرابی موتور قایق نتوانسته بودند به ساحل مراجعت نمایند را زنده در قایق یافت کرد و آن دو صیاد را در یک مایلی ساحل تحویل همیار ناجی و قایق های حاضر در محل داد.

گفتنی است، از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون تعداد ۲۴ نفر از صیادان و گردشگران دریایی مضطر توسط تیم امدادی جستجو و نجات بنادر و دریانوردی گیلان نجات یافته اند.

Share