توسط تیم جستجو و نجات اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان صورت گرفت؛

جزئیات نجات یک شناور تفریحی به همراه ۲۰ نفر مسافر در بندرانزلی+ تصاویر

علی رغم شرایط جوی نامساعد و وزش باد شدید تیم جست و جو نجات توانست شناور تفریحی و ۲۰ گردشگر را به صورت ایمن در اسکله تفریحی شهرستان بندرانزلی پهلو دهد که با توجه به واکنش و اقدام سریع تیم جست و جو و نجات صدمه‌ای به شناور و مسافران وارد نگردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، روز جمعه ۲۱ آبان ماه رأس ۱۵:۳۰ دقیقه، شناور تفریحی مایا به همراه ۲۰ گردشگر دریایی در محدوده کانال ورودی بندرانزلی به برج کنترل ترافیک دریایی (VTS) اعلام حادثه و درخواست کمک نمود که بلافاصله شناورهای جستجو و نجات و پشتیانی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان شامل‌سار ۱ و ۲، ناجی ۱۴، یدک کش والعصر و آستارا ۱ به محل حادثه اعزام می‌شوند.

علی رغم شرایط جوی نامساعد و وزش باد شدید تیم جست و جو نجات توانست این شناور تفریحی و ۲۰ گردشگر را به صورت ایمن در اسکله تفریحی شهرستان بندرانزلی پهلو دهد که با توجه به واکنش و اقدام سریع تیم جست و جو و نجات صدمه‌ای به شناور و مسافران وارد نگردید.

گفتنی است، پس از بررسی‌های انجام شده مشخص شد که تور ریزی صیادان در مسیر کانال ورودی بندر و دهانه حوضچه موج‌شکن شرقی دلیل بروز این حادثه بوده که پس از غیر فعال شدن نیروی محرکه شناور به خاطر درگیر شدن در تور صیادی، و وزش باد شدید، به محدوده انتهای حوضچه شرقی منحرف و به گل مینشیند.

پرسنل یگان حفاظت و همچنین واحد ایمنی و آتش نشانی و ایمنی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان نیز در اسکله‌های مجتمع بندری انزلی تیم جستجو و نجات دریایی را پشتیانی کردند.

Share