فرماندار آستارا خبر داد:

برگزاری اولین جشنواره منطقه‌ای تئاتر طنز خیابانی آستارا | برگزاری اولین کارگاه آموزشی سواد رسانه‌ای

فرماندار شهرستان آستارا گفت: برای توسعه بحث حقوق شهروندی و عدالت اجتماعی و اعتلای فرهنگی گیلان، اولین جشنواره تئاتر طنز خیابانی آستارا برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و کارگروه تخصصی بانوان و حقوق شهروندی در فرمانداری آستارا گفت: بانوان آستارا در حوزه‌های فرهنگی و هنری در سطح کشور منحصر به فرد هستند اما تاکنون به درستی از این توانمندی و ظرفیت استفاده نشده است و از توان بانوان دستگاه‌های اجرایی آستارا باید در حوزه‌های مدیریتی استفاده شود.

عنایت رضایی‌پور با اشاره به برگزاری اولین جشنواره منطقه‌ای تئاتر طنز خیابانی آستارا بیان کرد: این جشنواره با عنوان جشنواره طنز خیابانی «شیندان» با موضوع نگاه به آسیب‌های اجتماعی مثل طلاق، خشونت‌های خیابانی، اعتیاد، فقر و امر به معروف و نهی از منکر از نگاه طنز، با همکاری فرمانداری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و انجمن هنرهای نمایشی آستارا با هدف تقویت امید و افزایش نشاط اجتماعی در جامعه بین هنرمندان استان‌های گیلان، قزوین، زنجان و اردبیل در تابستان سال جاری در بندر آستارا برگزار می‌شود و تمام تلاش مجموعه دولت در جهت رشد و اعتلای فرهنگی جامعه است.

وی تصریح کرد: برای اجرای کاربردی برنامه‌های فرهنگی باید از مشارکت سمن‌ها و ظرفیت مردمی استفاده شود تا تأثیرگذاری بهتری بر روی جامعه هدف داشته باشد.

نماینده عالی دولت در آستارا گفت: برپایی نمایشگاه با موضوع عفاف و حجاب و کارگاه‌های آموزشی با محوریت جایگاه حجاب و عفاف در فرهنگ اسلامی برای نوجوانان و جوانان توسط دستگاه‌های اجرایی باید مورد نظر باشد.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران شرایط حضور جوانان و بانوان در همه عرصه‌ها را فراهم کرده و امروز دولت بخش بزرگی از مراکز آموزشی، پژوهشی و علمی را در اختیار بانوان قرار داده است.

فرماندار اظهار داشت: ذهن جوانان در تمامی مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارای خلاقیت است و با توانمندسازی خانواده می‌توان در جهت توسعه مشاغل کوچک و متوسط گام‌های مؤثری برداشت.

وی ادامه داد: جوانان گام دوم انقلاب باید با اجرا و مشارکت در برنامه‌های فرهنگی از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی دفاع کنند و در این راستا جذب نوع مخاطبان برای هر کدام از برنامه‌های فرهنگی امری ضروری است.

نماینده عالی دولت در آستارا با اشاره به اهمیت تاثیر امر به معروف و نهی از منکر در جهت برقراری عدالت اجتماعی و حقوق شهروندی گفت: نظارت دستگاه‌های اجرایی بر یکدیگر و فرهنگ‌سازی برای رعایت حقوق شهروندی باعث رشد و اعتلای فرهنگی جامعه می‌شود و تمام مدیران دولت باید برای انجام وظایف خود دغدغه‌مند باشند.

فرماندار آستارا با اشاره به نقش دانشگاه در مقابله با شبهات فرهنگی دشمن بیان کرد: برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی و کلای‌های آموزشی مرتبط از وظایف مهم دانشگاه در حوزه ایده‌پردازی و پاسخ به شبهات فرهنگی است و امروز کشور نیاز به دانشجوی متعهد و انقلابی دارد.

وی بیان گرد: آموزش و پرورش نیز مهم‌تر از دانشگاه نقش بسیار تاثیرگذاری در تربیت فرزندان این مرز و بوم دارد و هم از طریق آموزش‌های حضوری و هم با استفاده از شبکه شاد با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی باعث رشد جوانان گام دوم انقلاب شود.

فرماندار گفت: متولیان ورزش و جوانان نیز با فرهنگ‌سازی و فضاسازی محیط‌های ورزشی و توجه به رعایت شئونات اسلامی و اخلاقی، با ارتباط با ورزشکاران، اخلاق مداری و الگوپردازی را توسعه داده و تکامل نسل جوان را سبب شوند.

فرماندار آستارا با اشاره به اهمیت لزوم افزایش آگاهی و سواد رسانه‌ای جامعه و جوانان بیان کرد: با همکاری بسیج رسانه شهرستان، فرمانداری و سپاه ناحیه مقاومت بسیج آستارا برگزاری کارگاه آموزشی ویژه مدیران و روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی و همچنین برگزاری کارگاه آموزشی سواد رسانه در سطح مدارس توسط بسیج رسانه شهرستان و آمورش و پرورش با هدف افزایش سواد رسانه ای، رفع شبهات میان جوانان و جلوگیری از توطئه‌های دشمن در آینده نزدیک برگزار خواهد شد.

Share