پیگیری فرماندار برای راه اندازی ۷ واحد راکد تولیدی در شهرک صنعتی آستارا

دعوت رضایی پور از سرمایه گذاران برای حضور در آستارا | باید به داد تولید آستارا رسید!

فرماندار با دعوت از سرمایه گذاران بخش خصوصی به حضور در شهرک صنعتی آستارا بیان کرد: به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان از تمام سرمایه گذاران بخش خصوصی برای حضور در شهرک صنعتی و توسعه اقتصادی، اشتغال‌زایی و رشد واحد‌های دانش بنیان دعوت می‌کنم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، عنایت رضایی‌پور فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا در بازدید از شهرک صنعتی این شهرستان بیان کرد: مشکلات مختلفی در این شهرک از گذشته برجای مانده است که نیاز است تا تمامی مسئولان استانی نسبت به رفع آن همت داشته باشند و باید به داد تولید آستارا رسید.

وی اضافه کرد: محدودیت‌های موجود بابت تامین زمین و گسترش فضای شهرک صنعتی، مشکلات سرمایه در گردش، تسهیلات سرمایه‌گذاری از جمله مشکلات سرمایه‌گذاران حاضر در این شهرک بوده که با آن‌ها روبه‌رو هستند.

نماینده عالی دولت در آستارا یادآور شد: از مدیران متولی امر در استان برای حضور در این شهرک جهت لمس مشکلات تولید کنندگان و بررسی حل آن‌ها دعوت می‌کنیم و تمام تلاش دولت کار و کرامت در سال تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین در جهت رفع مشکلات تولید کنندگان است که خوشبختانه اقدامات خوبی در حال پیگیری است اما نیاز به شتاب بیشتر دارد و مسئولان باید در رفع نگرانی‌های این شهرک همکاری و مساعدت ویژه داشته باشند.

فرماندار ادامه داد: با تمام مشکلات امروزی که در بخش تولید با آن مواجهیم جامعه کارگری هیچ گاه از توان، قدرت فکری و جسمی خود در راه توسعه کشور کم نگذاشته است و علی رغم مشکلات معیشتی که وجود دارد برای اعتلای نام وطن همیشه در صحنه‌های مختلف اعم از اقتصادی و اجتماعی حاضر بوده و از جان خود مایه گذاشته است.

رضایی‌پور بیان کرد: قدم هر تولید کننده به سمت کارگاه و واحد تولیدی و صنعتی‌اش به مثابه ایثار برای بالندگی نظام اسلامی و وطن پرآوازه ما ایران است و باید کوشش نماییم مشکلات این بخش به کمترین مقدار خود برسد.

فرماندار افزود: در جریان مشکلات تولید کنندگان مانند بالا بودن نرخ تسهیلات بانکی، عدم تنفس در بازپرداخت تسهیلات دریافتی، نوسانات بازار ارز و کمبود مواد اولیه، مشکلات سرمایه در گردش و همچنین کمبود نقدینگی بخش تولید قرار دارد و دستگاه عالی دولت در شهرستان در جلسات رفع موانع تولید مباحثی مانند راه دسترسی شهرک صنعتی، مشکل آب شرب و تلفن ثابت و محدودیت زمین برای واگذاری به صنعت گران را مطلع و موارد را به دقت رصد و تا حصول نتیجه پیگیری می‌کند.

فرماندار آستارا گفت: شهرک صنعتی «هودول آستارا» با ۲۰ هکتار مساحت دارای ۳۹ واحد صنعتی است که ۲۲ واحد آن فعال، ۱۰ واحد تولیدی و صنعتی در حال ساخت و ۷ واحد آن راکد است و ۱۵۰ نفر به طور مستقیم در این شهرک مشغول به فعالیت هستند.

فرماندار با دعوت از سرمایه گذاران بخش خصوصی به حضور در شهرک صنعتی آستارا بیان کرد: به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان از تمام سرمایه گذاران بخش خصوصی برای حضور در شهرک صنعتی و توسعه اقتصادی، اشتغال‌زایی و رشد واحد‌های دانش بنیان دعوت می‌کنم و تمام پشتیبانی‌های دولت را برای رونق اقتصادی و حضور آن‌ها در بندر آستارا به کار خواهیم بست.

Share