در آستانه عید نوروز

امام جمعه تالش؛ مسئولان بر قیمت اجناس و کالاها نظارت کنند

حجت الاسلام نورزاد گفت: در آستانه عید نوروز مسئولین ذیربط به قیمت اجناس و کالاها نظارت جدی داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام «مجتبی نورزاد» در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این شهرستان از جمله سنت‌های پسندیده ایام پایانی سال را حضور بر سر مزار در گذشتگان دانست و گفت: این اقدام بسیار هم کار پسندیده‌ای است؛ اما مدتی است که متاسفانه شاهدیم که حتی «تَفاخُر و تَبرُّج و تَبَختُر» به قبرستان‌های ما و مناسک و شعائر دینی و معنوی ما هم راه پیدا کرده است که لازم هست در این رابطه دقت لازم را داشته باشیم تا مبادا نقض غرض اتفاق بیافتد.

امام جمعه تالش افزود: میلیون‌ها تومان خرج می‌کنیم برای سنگ قبرها و تاج گل‌ها و احساناتی که اسراف در آن‌ها موج می‌زند؛ در حالی که می‌شد با انجام کاری ماندگار، بیشتر هوای رفتگان و ماندگان را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: متاسفانه دیده می‌شود که حتی گاهی عکس بانوان هم، روی سنگ قبرها نقش بسته است؛ عکسهای آنچنانی؛ ارتفاع قبرها و سازه‌های ناهمگون و… که اصلاً زیبنده جامعه اسلامی نیست.

حجت‌الاسلام نورزاد گفت: از این جهت اداره اوقاف و امور خیریه، شهرداری‌ها و فعالان فرهنگی به قضیه ساماندهی قبرستان‌ها ورود کنند.

خطیب نماز جمعه تالش به ۱۵ اسفند روز درختکاری اشاره و بر لزوم صیانت و احترام به طبیعت و محیط زیست تأکید کرد.

وی با بیان اینکه ۱۴ اسفند روز احسان و نیکوکاری نامگذاری شده است، ادامه داد: یقیناً شاد کردن دل یک شخص در ایامی که معمولاً انسان‌ها شادند، اجر فراوانی دارد؛ همینجا نیت کنید تا به قدر وسعتان دست یک نفر از آشنایان و همسایگان خودتان رو بگیرید و خوشحالشان کنید، در بحث خرید شب عید و اقلام عید و لباس و… خیلی از پدران در این اوضاع نا بسامان اقتصادی شرمنده فرزندشان هستند؛ یک دست لباس خانه برای فرزندشان می‌خواهند تهیه کنند نمی‌توانند؛ چه زوج‌های جوانی که مرد از تازه عروس خود شرمنده می‌شود؛ به والله ثواب همین است؛ اینکه نگذاریم دل یک پدر، همسر و فردی بشکند، دل یک مادر سرپرست خانواده‌ای از اینکه نتوانست یک قلم لباس و کفش نو برای فرزندش تهیه کند بشکند.

حجت الاسلام نورزاد ادامه داد: مسئولین نظارتی در بحث بازار و ملزومات شب عید و ادارات و نهادهای مرتبط هم توجه کافی رو داشته باشند، قیمت‌ها کنترل شود تا قدری از این بار از دوش مردم سبک‌تر شود.

امام جمعه تالش به مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان اشاره و ضمن تقدیر از همه تلاش‌ها و مساعدت ها، همچون آغاز و پیگیری عملیات ساخت «مرکز تحصّصی قلب غرب گیلان» در تالش که درحال پیشرفت کار نیز می‌باشد، چند نکته را متذکر شد.

وی خاطرنشان کرد: اهتمام و جدّیت مناسبی در برنامه ریزی، توسط مسئولین حوزه بهداشت و درمان شهرستان انجام پذیرد تا بتوانیم بهره برداری بیشتر و بهتری از امکانات و دستگاه‌های تشخیصی موجود و همچنین ظرفیت متخصصان اختصاص یافته به بیمارستان تالش را شاهد باشیم.

حجت الاسلام نورزاد خاطر نشان کرد: انتظار داریم تا دانشگاه علوم پزشکی گیلان نسبت به تحویل دستگاه mri به بیمارستان تالش که جزو مصوبات سفر ریاست جمهوری هم قرار گرفته است، تسریع کنند که حقیقتاً مردم شریف ما از این جهتدر مضیقه هستند.

امام جمعه تالش خاطرنشان کرد: به خاطر وجود تنها یک بیمارستان در شهرستان بزرگ تالش و هم بُعد مسافت از مرکز استان و همچنین در راستای راه اندازی «مرکز غربالگری سرطان غرب گیلان» که توسط مسئولین شهرستانی درحال آماده‌سازی است، انتظار داریم تا ضمن اختصاص متخصصان بیشتری به شهرستان، مثل متخصص قلب و طب اورژانس و… در جهت اختصاص دستگاه‌های ضروری تشخیصی دیگری همچون «آندوسکوپی، کلونوسکوپی و ماموگرافی و…» اقدامات عاجلی انجام پذیرد تا حجم بالایی از مشکلات درمانی دومین شهرستان گیلان تالش و شهرستان‌های آستارا، ماسال و رضوانشهر برطرف شود.

Share