چه دوره هایی برای کاشت مو و مزوتراپی خوبه؟

اگر می‌خواهید به عنوان تکنسین کاشت مو یا دستیار مزوتراپیست مشغول به کار شوید، باید اقدام به شرکت در این دوره‌های آموزشی و اخذ مدرک کنید.

دوره آموزش مزوتراپی  و کاشت مو این روزها به دوره‌هایی پرمتقاضی تبدیل شده‌اند که به راحتی می‌توانید از طریق شرکت در آن‌ها و کسب یک مهارت علمی، به درآمد برسید. همان‌طور که می‌دانید کاشت مو این یکی از اقدامات زیبایی پرطرفدار است و افرادی که به صورت ژنتیکی دچار طاسی سر هستند می‌توانند با کاشت مو تغییرات چشمگیری را در ظاهرشان شاهد باشند. دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است موجب کم پشتی یا ریزش موهای سر در خانم‌ها و آقایان شود.

استفاده از دارو، تقویتی یا شامپوهای مخصوص ممکن است تا حدودی جلوی ریزش موها را بگیرد و به افزایش سرعت رشد مو کمک کند یا پیاز مو را تقویت کند؛ اما گاهی اوقات چاره‎‌‌ای جز کاشت مو برای جبران موهای از دست رفته وجود ندارد. مزوتراپی مو نیز یک روش درمانی نسبتا جدید برای متوقف کردن ریزش مو است. در این روش مواد تقویتی به درون پوست سر تزریق می‌شود.

دوره کاشت مو

تکنیک‌های درمانی چون مزوتراپی مو و تکنیک‌های زیبایی چون کاشت مو در کلینیک‌های تخصصی مو ارائه می‌شوند. یکی از خدماتی که به تازگی اغلب کلینیک‌های پوست مو ارائه می‌دهند، برگزاری دوره‌های آموزشی دستیاری کاشت مو و دوره مزوتراپی است. با شرکت در این دوره‌ها با آناتومی سر، انواع بیماری‌های پوستی، علل ریزش یا طاسی، داروهای مورد نیاز برای کاشت مو و دیگر روش‌های درمانی، تزریق داروی بی حسی، احیای قلبی-ریوی، نحوه تزریق داروهای تقویتی، نحوه برداشتن فلاپ کاشت مو، کار با مولاژ، جدا کردن تارهای مو و نحوه خارج کردن فولیکول های مو را آموزش خواهید دید.

به نظر شما چه دوره هایی برای کاشت مو و مزوتراپی خوبه؟ در این مطلب سعی کرده‌ایم ویژگی‌های یک دوره خوب و ارزشمند را بررسی کنیم تا بتوانید بهترین کلینیک کاشت مو را برای شرکت در دوره های آموزشی کاشت مو انتخاب کنید.

آیا دوره های کاشت مو و مزوتراپی مفید هستند؟

پیش از شرکت در چنین دوره‌هایی احتمالا از خود می‌پرسید این دوره واقعا ارزش شرکت دارد؟ یا مطالب عنوان شده در طول دوره به صورت عملی آموزش داده می‌شوند؟ و بطور کلی آیا با شرکت در این دوره می‌توانیم به کسب درآمد برسیم؟ قطعا هدف همه ما از شرکت در دوره‌های آموزشی مانند آموزش کاشت مو، پیدا کردن یک مهارت علمی است. در همه کلینیک‌های کاشت مو یا مزوتراپی، بخشی از فرایند کاشت مو توسط تکنسین‌ها یا دستیاران پزشک صورت می‌گیرد.

بنابراین توجه داشته باشید که با شرکت در دوره کاشت مو قرار نیست صفر تا صد کاشت را شما انجام دهید. واجدین شرایط برای شرکت در دوره‌های کاشت مو پزشکان، پیراپزشکان و پرستاران هستند اما برای شرکت در دوره دستیاری مزوتراپی نیاز به مدرک تحصیلی خاصی نخواهید داشت چراکه در این دوره همه کاری که باید انجام دهید به صورت عملی به شما آموزش داده می‌شود.

دوره کاشت مو

بنابراین اگر می‌خواهید به عنوان تکنسین کاشت مو یا دستیار مزوتراپیست مشغول به کار شوید، باید اقدام به شرکت در این دوره‌های آموزشی و اخذ مدرک کنید. از آنجایی که متقاضیان کاشت یا دیگر روش‌های درمانی چون مزوتراپی روز به روز در حال افزایش هستند، کلینیک‌های پوست و مو همیشه شلوغ هستند و هر کلینیک حداقل به ۵ تکنسین نیاز دارد. پس نگران بیکار ماندن پس از گذراندن دوره نباشید!

ویژگی های یک دوره خوب برای کاشت مو

چه دوره هایی برای کاشت مو و مزوتراپی خوبه؟ پیش از ثبت نام در هر دوره‌ای، ابتدا باید ویژگی‌های یک دوره خوب را بدانید و مطابق با آن‌ها بهترین دوره‌ای که در حال برگزاری است را انتخاب کنید. در ادامه به برخی از این فاکتورها اشاره خواهیم کرد.

سرفصل‌ها باید عملی باشند

یادگیری مهارتی چون کاشت مو یا مزوتراپی نیازمند مهارت عملی است. اگر کلینیکی بیشتر جلسات خود را به صورت تئوری برگزار می‌کند، بهتر است به دنبال دوره دیگری بگردید چراکه مسلما انجام عمل حساسی چون کاشت مو را نمی‌توان به صورت تئوری و از روی جزوه آموزش دید.

طول دوره کافی باشد

پیش از ثبت نام از طول دوره مطلع شوید. برخی دوره‌های آموزشی علی‌الخصوص دستیاری کاشت مو سرفصل‌های بیشتری دارند که نیاز است طول یا تعداد جلسات بیشتر باشد. بطور کلی برای آموزش تئوری ۱ الی ۲ هفته و برای آموزش عملی ۱ تا ۳ ماه زمان نیاز است. اگر طول دوره‌ای کمتر از این مقدار بود، به احتمال زیاد قرار نیست آموزش کامل و کاربردی در اختیار شما بگذارند.

زیر نظر متخصص کاشت مو برگزار شود

بهترین دوره کاشت مو و مزوتراپی زیر نظر پزشک متخصص کاشت مو برگزار می‌شود. توجه داشته باشید که جز متخصصین این حوزه، پزشکان یا پیراپزشکان دیگر مجوز کاشت مو یا تدریس آن را به صورت یک دوره عملی ندارند. بنابراین پیش از شرکت در دوره، راجع‌به تخصص و سابقه کاری پزشک کلینیک تحقیق کنید.

قیمت مناسبی داشته باشد

بی شک یکی از فاکتورهای بسیار موثر در انتخاب یک دوره کاشت، قیمت آن است. دوره‌های کاشت مو به دلیل حساسیت بالای این عمل، کمی پرهزینه هستند. دوره‌های عمومی که با چندین نفر دیگر در این دوره شرکت داده می‌شوید، چیزی حدود ۵ تا ۷ میلیون تومان است. اگر قصد داشته باشید در یک دوره vip و خصوصی شرکت کنید باید مبلغی حدود ۱۵ تا ۲۰ میلیون پرداخت کنید.

پس از اتمام دوره پشتیبانی داشته باشد

آخرین فاکتوری که باید در نظر داشته باشید، پشتیبانی پس از اتمام دوره است. یک دوره خوب، امکان پشتیبانی پس از اتمام طول دوره را نیز فراهم می‌کند. به همین ترتیب چنانچه سوالی برایتان پیش آمد یا نیاز به کمک و راهنمایی داشته باشید می‌توانید سوالات خود را با پزشک در میان بگذارید.

آیا امکان آموزش مزوتراپی در منزل وجود دارد؟

مزوتراپی مو دوره‌ای بسیار ساده‌تر نسبت به کاشت مو است. از همین‌رو اگر امکان شرکت حضوری ندارید یا در شهر دیگری ساکن هستید، می‌توانید به صورت غیر حضوری در این دوره شرکت کنید. بسیاری از افراد با تهیه کوکتل‌های مزوتراپی خودشان در منزل موهای سر خود را تقویت می‌کنند. اگر دوست دارید شما هم این مهارت را کسب کنید که برای خودتان انجام دهید یا در یک کلینیک مو به عنوان دستیار مشغول به کار شوید، میتوانید پکیج آموزش تصویری مزوتراپی مو را تهیه کنید.

آموزش مزوتراپی

این دوره نیز مانند دوره آموزش کاشت مو دارای پشتیبانی است. ممکن است تصور کنید چون برگزاری دوره به صورت غیر حضوری و ویدیو است نمی‌توایند این مهارت را به خوبی کسب کنید اما آموزش مزوتراپی بسیار ساده‌ است. با خرید یک پکیج حرفه‌ای که آموزش‌ها به صورت صفرتاصدی و اصولی ارائه شده است، به راحتی می‌توانید مزوتراپی مو را آموزش ببینید.

Share