امام جمعه موقت آستارا؛

چشم دشمن به مسئولان بی‌کفایت است | تحریم‌ها ما را قوی‌تر کرده است

نماز جمعه این هفته شهرستان وضعیت نارنجی کرونایی مرزی بندر آستارا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به امامت حجت الاسلام والمسلمین ناصر صالحی امام جمعه موقت شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام والمسلمین صالحی در ابتدای خطبه اول با اشاره به لزوم توجه به تقوا در اعمال گفت: عمل بدون تقوا معنایی ندارد و مومن واقعی همواره به این امر توجه ویژه‌ای می‌کند.

صالحی بیان کرد: تبلور امامت در شخصیت امامان مبین است و از چشمان خداوند هیچ چیزی غایب نیست.

وی گفت: انسانی که خداوند را حاضر و ناظر بر اعمال خود بداند، مسیر خود را به سوی عاقبت به خیری و تقوا طی کرده و آخرت روشنی را برای خود به ارمغان خواهد آورد.

امام جمعه موقت آستارا در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به سالروز پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: چهل و سه بهار از این پیروزی شکوهمند می‌گذرد و به پشتوانه مردم این انقلاب همیشه پیروز خواهد بود.

صالحی با اشاره به توطئه‌های مختلف دشمن تصریح کرد: دشمن از هیچ توطئه‌ای بر علیه جمهوری اسلامی ایران غافل نشد ولی مردم با غیرت، خون دادند اما وطن و حیثیت خود را حفظ کردند.

وی با اشاره به اینکه تحریم‌ها ما را قوی‌تر کرده است، بیان کرد: انقلاب اسلامی ۴۳ سال به سوی قله‌های ترقی حرکت کرده است و به اذعان آمار‌های بین المللی هیچ وقت این حرکت رو به رشد متوقف نشد و امروز بهتر از همیشه با قدرتی بیشتر از قبل در حرکت هستیم.

خطیب جمعه آستارا با اشاره به اینکه ما همیشه سر سفره امنیت و اقتدار شهدا هستیم، بیان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی غارت حکومت شاهنشاهی به پایان رسید و روزهای روشن برای این کشور رقم خورد.

وی با اشاره به سه شنبه ۱۳ رجب سالروز ولادت مولا الموحدین امیرالمؤمنین علیه السلام و روز پدر گفت: پیامبر اکرم صلی الله فرمودند یاد خدا، یاد من و یاد علی عبادت است.

صالحی گفت: فضایل امیرالمؤمنین تمام شدنی نیست، پیامبر فرمود مرا جز حیدر کسی نشناخت، سیل علم و ایمان در سینه ابوتراب جاری بوده و همانا دانش در درون اسدالله است.

وی با اشاره به جایگاه مولود کعبه در نزد پروردگار بیان کرد: دیوار کعبه به عظمتش شکافته شد و ۳ روز با مادرش مهمان خدا بود، حیدر شدی تا پشت در هی در بکوبند جای ملائک نیست بال و پر بکوبند، امیرالمؤمنین نفس پیغمبر به شهادت آیه مباهله است و عالمان از وصف او عاجز هستند.

وی گفت: مسئولین نامه امیرالمؤمنین به مالک را باید سرلوحه کار خود قرار بدهند، مسئولیت امانت مردم در نزد شما است و باید این امانت را به سر منزل مقصود برسانید.

صالحی با اشاره به اینکه چشم دشمن به مسئولان بی‌کفایت است، تصریح کرد: در برخی ادارات باید سطوح مدیریتی سالم‌سازی شوند و دولت انقلابی آیت الله رئیسی باید به این نکته توجه ویژه‌ای داشته باشد.

وی با اشاره به ایام اعتکاف در ۱۳.۱۴ و ۱۵ رجب گفت: نماز جعفر طیار و اعمال این ایام بسیار با فضیلت است و مومنان به این امر توجه داشته باشند.

صالحی با اشاره به بحث شفافیت آرای نمایندگان مجلس بیان کرد: انتظار از مجلس انقلابی محرم دانستن مردم در تصمیم گیری‌ها است و نمایندگان باید در رای گیری‌های علنی خود مردم را در جریان بگذارند و موضع وکیل مردم مشخص و معلوم باشد.

وی قوانین فساد ستیز را جای خالی برخی تصمیم گیری‌ها دانست و تصریح کرد: در آستانه چهل و چهارمین سال پیروزی انقلاب اسلامی نیاز به انقلابی در هر ۳ قوه برای خدمت‌رسانی به مردم داریم.

Share