امام جمعه موقت آستارا:

به تلاش جهادی سید محرومان باور داشته باشیم | ترامپ ملعون باید مثل سلمان رشدی آرامش نداشته باشد

خطیب جمعه آستارا اظهار کرد: ۸ سال آن چه را در توافق بود، رعایت کردیم و چیزی نصیبمان نشد، باید قدری تأمل و تحمل کنیم و به تلاش‌های جهادی سید محرومان باور داشته باشیم، عده‌ای ۸ سال روزه سکوت داشتند و امروز زبان باز کرده‌اند!

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نماز جمعه این هفته شهرستان وضعیت آبی کرونایی مرزی بندر آستارا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به امامت حجت‌الاسلام ناصر صالحی امام جمعه موقت شهرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام صالحی در ابتدای خطبه اول با اشاره به فرمایش پروردگار در قرآن کریم در باب تقوای الهی گفت: یکی از نشانه‌های تقوا، خودداری وعدم غلبه نفس بر انسان است، تمام اعتقاد و ایمان وابسته به عمل است.

صالحی با اشاره به وجود انبیا الهی علیه السلام به عنوان واسطه و وسیله‌ای برای تقوای انسان بیان کرد: پیامبر اکرم صلی الله و انبیا وسیله‌ای برای تقرب به خداوند متعال هستند و حضرت زهرا سلام الله علی‌ها به عنوان وسیله‌ای برای نشان دادن راه درست و نزدیکی به پروردگار است.

وی نماز استغاثه به‌ ام‌ابیها را باعث نجات انسان از گرفتاری دانست و بیان کرد: هر قدر توسل به‌ام الائمه خانم فاطمه زهرا سلام الله علیها را در زمره اعمالمان قرار دهیم، شاهد و ناظر برکات آن در زندگی خود خواهیم بود.

امام جمعه موقت آستارا در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به سالروز ولادت بانوی آب و آیینه و روز زن گفت: حق مادر را نمی‌توان ادا کرد، حق ایشان حتی بعد از وفاتشان هم بر گردن انسان بوده و نباید فراموش شود، فاطمه زهرا (س) کوثر است و از نسل ایشان شخصیت بی‌مثالی مانند پیر جماران حضرت امام (ره) به جهان معرفی شده است.

صالحی با اشاره به جنگ شناختی امروز دشمن علیه کشورمان به وسیله فضای مجازی، تصریح کرد: امروز دشمن تمام نیروی خود را بر نرم افزارها متمرکز کرده است، دشمن از فکر حمله نظامی به ایران مأیوس شده و علی رغم پایگاه‌های نظامی بسیار در همسایگی ما، جرأت شلیک حتی یک موشک را به سمت جمهوری اسلامی ایران ندارد.

وی با اشاره به توان و قدرت کشورمان بیان کرد: ایران یکی از کشورهایی است که ظرفیت‌هایش هنوز کشف نشده است، نگاه به بیرون و کشورهای همسایه باید از موضع قدرت و استقلال فکری باشد.

خطیب جمعه آستارا تصریح کرد: ۸ سال آن چه را در توافق بود، رعایت کردیم و چیزی نصیبمان نشد، باید قدری تأمل و تحمل کنیم و به تلاش‌های جهادی سید محرومان باور داشته باشیم، عده‌ای ۸ سال روزه سکوت داشتند و امروز زبان باز کرده‌اند!

صالحی با اشاره به پخش پویا نمایی مردمی انتقام از قاتلان سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی، بیان کرد: شما در یک کشور ثالث مهمان آن کشور را به شهادت رساندید، ترامپ ملعون باید مثل سلمان رشدی آرامش نداشته باشد و حیات بی‌ثمر خود را در وحشت و استرس بگذراند.

وی ادامه داد: آمریکا در ۲۰ سال گذشته به طور میانگین روزانه ۴۶ حمله بر سر مردم بی‌گناه جهان دارد و ۹۳ هزار عملیات در کشورهای دنیا کارنامه سیاه این روباه مکار در تاریخ جهان است.

صالحی با اشاره به انتصاب سرپرست جدید فرمانداری و معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری آستارا بیان کرد: آقای عنایت رضایی‌پور و جمشید مهدوی افراد انقلابی و شایسته‌ای هستند که حضور آن‌ها را به فال نیک گرفته و امید به تغییرات مثبت و قابل توجه در این شهرستان داریم و همواره باید تغییرات به نفع مردم باشد و طعم شیرین خدمت را بچشند.

وی با اشاره به لزوم صرفه جویی انرژی توسط ادارات و مردم بیان کرد: باید با کاهش دمای وسایل گرمایشی، در رونق چرخ صنعت وعدم قطعی انرژی صرفه جویی کنیم.

Share