آیت‌الله رضا رمضانی در یادواره شهدای بالامحله فومن؛

مسلمانان با تشکیل اتحاد جماهیر اسلامی، اجازه هرگونه نفوذ را به قدرت‌های استکباری ندهند

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه مسلمانان باید یک قدرت جهانی را تشکیل دهند و با اتحاد جماهیر اسلامی اجازه هرگونه نفوذ را به هیچ قدرت استکباری ندهند، تصریح کرد: قدرت فرهنگی، فکری، عقیدتی، اخلاقی و ارزشی جامعه اسلامی باید به مرحله‌ای برسد که مسلمانان به همه جا، این ادبیات جهانی و انسانی را صادر کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت‌الله رضا رمضانی در مراسم یادواره ۵۶ شهید و والدین شهدای مسجد ولی‌عصر (عج) بالامحله فومن، با اشاره به عظمت ماه رجب و ارزشمند دانستن دعای رجبیه، اظهار کرد: این ماه فرصتی برای بهره گرفتن و ورود به ماه‌های شعبان، رمضان و شب‌های قدر است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) به ایام‌الله دهه فجر اشاره و تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران، بزرگترین معجزه در قرن اخیر و حتی بعد از ائمه معصومین (ع) بود که در مقابل حاکمیت امپریالیسم و دو قدرت لیبرالیسم و کمونیسم ایستادگی کرد و معادلات را تغییر داد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی، حکومتی را در برابر قدرتمندان دنیا پدید آورد، تصریح کرد: زمانی کل دنیا تحت سلطه نظام‌های استکباری بوده ولی امروز اتفاقات دیگری در حال رخ دادن است و اسلام در متن جامعه آمده است.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه با حرکت امام راحل (ره) در تشکیل انقلاب اسلامی، شأن اجتماعی دین ظهور و بروز کرد، گفت: حاکمیت استکباری معتقد بود که دیگر هیچ انقلابی بر پایه ارزش‌های دینی در دنیا رخ نمی‌دهد ولی جمهوری اسلامی این فرضیه را باطل کرد.

* عدالت، آرمان همه انبیای الهی بوده است

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با تاکید بر اینکه عدالت، آرمان همه پیامبران الهی بوده است، خاطرنشان کرد: برخی پیامبران زمینه قیام داشتند، برخی زمینه حاکمیت دینی را فراهم کردند و برای برخی نیز زمینه فراهم نشد ولی همه درصدد حاکمیت عدالت در جامعه بودند.

وی با اشاره به اینکه برای تحقق عدالت باید هزینه پرداخت کنیم، افزود: پیامبر اکرم (ص) بیشتری هزینه را برای تحقق عدالت پرداخت کرد.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه امروزه زمینه و بستر آمال و آرزوهای انبیای الهی در انقلاب اسلامی فراهم شده است، تصریح کرد: امیدواریم در ادامه انقلاب اسلامی، مقدمه ظهور حضرت مهدی (عج) فراهم شود و همه بتوانند دولت کریمه حضرت را درک کنند.

* مسلمانان با تشکیل اتحاد جماهیر اسلامی، اجازه هرگونه نفوذ را به قدرت‌های استکباری ندهند

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با تاکید بر اینکه برای تحق وعده الهی، نیازمند مجاهدان و مرزبانانی هستیم که در این عرصه حضور پیدا کنند، اظهار کرد: ایران اسلامی با احیا و زنده‌کردن دین و آیین مقاومت، این مقدمه را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه مسلمانان باید یک قدرت جهانی را تشکیل دهند و با اتحاد جماهیر اسلامی اجازه هرگونه نفوذ را به هیچ قدرت استکباری ندهند، تصریح کرد: قدرت فرهنگی، فکری، عقیدتی، اخلاقی و ارزشی جامعه اسلامی باید به مرحله‌ای برسد که مسلمانان به همه جا، این ادبیات جهانی و انسانی را صادر کنند.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه امروزه جغرافیای مقاومت در عرصه بین‌الملل گسترش پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: امروزه یمن، بحرین، آرژانتین و… در جمع آزادی خواهان، مجاهدان و مرزبانان حضور پیدا کرده‌اند و جغرافیای مقاومت در حال توسعه است.

به گفته دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع)، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، سیدالشهدای مقاومت بود و فصل جدید مقاومت را در عرصه بین‌الملل پدید آورد.

* انقلاب اسلامی، میدان آزمایش است

وی در ادامه با بیان اینکه هر انقلابی و کسانی که در آن حضور دارند، مورد آزمایش قرار می‌گیرند، تاکید کرد: براساس آیات قرآن کریم، برای اینکه انسان بتواند به عبودیت برسد باید در معرض امتحان و آزمایش قرار بگیرد.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به فرهنگ قرآنی و روایی درباره آزمایش، افزود: آزمایش یکی از فلسفله‌های مقدماتی در قرآن کریم است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع)، انقلاب اسلامی را میدان آزمایش برشمرد و ابراز کرد: انقلابی شدن مرحله دشواری است ولی انقلابی بودن و انقلابی ماندن، دشوارتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه هر چه انقلاب جلوتر می‌رود، آزمون‌ها سخت‌تر می‌شود، ادامه داد: مسئولین در یک رده آزمون هستند، نمایندگان مجلس به شکلی دیگر و مجریان، وزرا، قوه قضائیه، قضات، مراجع تقلید و… نیز به نوع دیگری در معرض آزمایش الهی قرار دارند.

* شهدا، انقلابی شدن، انقلابی ماندن و با حال انقلابی به شهادت رسیدند

آیت‌الله رمضانی تاکید کرد: ما در رابطه با فهم از اسلام، رابطه با رهبری، رابطه با مردم، اخلاص، تلاش‌ها و مواضع، در معرض آزمایش هستیم؛ باید موضعی بگیریم که برای سوء استفاده دشمن، سوژه ایجاد نکنیم.

و دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به اینکه هر کسی در هر موقعیتی باید به وظیفه‌اش عمل کند، اظهار کرد: شهدا انقلابی شدن، انقلابی ماندن و با حال انقلابی به شهادت رسیدند.

وی در ادامه به جایگاه ارزشمند و والای شهدا اشاره کرد و گفت: شهدا کسانی بودند که سرمایه را از دست ندادند بلکه خوب بهره بردند و سود کردند و خدای متعال ضمن خریداری جان آن‌ها، خود پاداش شهدا شد.

آیت‌الله رمضانی به طی شدن مسیر انقلاب اسلامی ایران اشاره و تصریح کرد: انقلاب اسلامی به دلیل رهبری داهیانه خلف امام راحل، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به لحاظ ارزش‌ها، لحظه‌ای عدول نکرده است؛ البته حرکت این انقلاب و این قطار گاهی کند و تند شده است، اما در همین مسیر در حال حرکت است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) افزود: انقلاب اسلامی با مقاومت، عقلانیت، عدالت، پیشرفت، اخلاق، معنویت و سبک زندگی اسلامی در مسیر رسیدن به تمدن اسلامی، حرکت می‌کند.

وی به دهه پنجم انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: دشمنان ایران اسلامی، زمانی به دنبال خدشه وارد کردند به کارآمدی و مشروعیت نظام بودند اما انقلاب ما مراحل تثبیت، مشروعیت، کارآمدی و پیشرفت را در حال طی کردن است.

* قدرت نظامی ایران سبب شده تا دشمن هوس حمله به ایران را هم نکند

آیت‌الله رمضانی در ادامه به وجود برخی بی‌تدبیری‌ها و مشکلات اقتصادی در جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: مشکلات گاهی از بیرون به واسطه تحریم و گاهی از درون است که باید جمع شود و مردم از فشارهای اقتصادی و… رها شوند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به اینکه زمانی می‌توان جایگاه انقلاب را درک کرد که در خارج از کشور باشیم، تصریح کرد: ایران اسلامی اگر در حوزه قدرت علمی، قدرت نظامی و قدرت سیاسی توسعه نمی‌یافت، هیچ کس ما را حساب نمی‌کرد اما امروز خیلی از آزادی‌خواهان دنیا، حول محور ام‌القرای جهان اسلام یعنی ایران هستند.

وی با بیان اینکه قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران سبب شده تا دشمن هوس حمله به کشور را هم نکند، اظهار کرد: دشمن اگر دست از پا خطا کند، نابود می‌شود.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه باید نسبت به وضعیت اقتصادی و معیشتی مردمی که همیشه در میدان‌های انقلاب اسلامی بودند، رسیدگی شود، گفت: عده‌ای به دنبال تزریق یاس و ناامیدی در مردم با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی هستند.

* نقشه دشمنان نباید سبب کند شدن مسیر قطار انقلاب شود

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) در ادامه با تبریک روز پدر به پدران شهدای هشت سال دفاع مقدس گیلان، گفت: این پدران، بهترین و پاک‌ترین فرزندان خود را تربیت کرده و آنان را تقدیم اسلام، ایران و انقلاب کردند.

وی با اشاره به اینکه نقشه دشمنان نباید سبب کند شدن مسیر قطار انقلاب شود، تاکید کرد: انقلاب اسلامی در طول چهل و سه سال گذشته، خدمات زیادی را به مردم عرضه کرده است اما برخی تمام اینها را نادیده می‌گیرند.

آیت‌الله رمضانی افزود: امروزه فرزندان ملعون کسانی که به بیشترین جنایت را داشتند و ثروت مملکت را بردند، با حاشیه‌سازی و القای یاس و ناامیدی به دنبال این هستند که مردم را از نظام جدا کنند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) در پایان با اشاره به حضور مردم در راهپیمایی‌ها، مردم را، صف مقدم جبهه و رکن انقلاب دانست و اذعان کرد: این رکن باید حفظ شود، شعارها باید توسعه پیدا کند و اقتدار ایران اسلامی در دنیا، باید روز به روز افزایش یابد.

Share