مشکلات فومن به روایت فرماندار؛

از نیاز به احداث ۶ دهنه پل جایگزین پل‌های آبنما تا تعیین تکلیف سریع پل ورودی شهر فومن

فکور با اشاره به نیاز به احداث تعداد ۶ دهنه پل جایگزین پل‌های آبنما سطح شهرستان که هنگام بارندگی موجب بالا آمدن سطح آب شده و تردد کلاً قطع می‌شود، به احتیاج شهرستان به انجام آسفالت و روکش راه‌های روستایی و شهری به طول ۳۴۰ کیلومتر جاده روستایی و ۷۲ کیلومتر جاده روستایی شوسه روستایی پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، موسی فکور، سرپرست فرمانداری فومن در تشریح مسائل و مشکلات شهرستان که طی مکاتبه‌ای با رییس جمهوری در سفر اخیر وی به استان گیلان، توسط مسئولین شهرستان مورد پیگیری قرار گرفت، اظهار کرد: در نامه به ریاست جمهوری، لزوم تعیین تکلیف سریع پل ورودی شهر فومن بروی محور فومن به سراوان پس از ۱۷ سال که علاوه بر برهم زدن چهره سیمای ورودی شهر به یکی از نقاط پرحادثه تبدیل گردیده است مورد توجه قرار گرفت، به اهمیت بازسازی پل‌های تخریب شده از سیل سال ۹۷ در چهار روستا پرداخت که به طور کل از مدار بهره برداری خارج شده است.

وی همچنین با اشاره به نیاز به احداث تعداد ۶ دهنه پل جایگزین پل‌های آبنما سطح شهرستان که هنگام بارندگی موجب بالا آمدن سطح آب شده و تردد کلاً قطع می‌شود، به احتیاج شهرستان به انجام آسفالت و روکش راه‌های روستایی و شهری به طول ۳۴۰ کیلومتر جاده روستایی و ۷۲ کیلومتر جاده روستایی شوسه روستایی و همچنین ۹۱ کیلومتر جاده درون شهری پرداخت.

فکور در ادامه با بیان این که تعریض محورهای موصلاتی و گردشگری شهرستان فومن از دیگر مطالبات شهرستان است، پیگیری به منظور رفع فرسودگی ماشین آلات سنگین شهرداری‌ها و اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان و همچنین اختصاص ماشین آلات حمل پسماند و ماشین آلات آتش نشانی برای ایستگاه‌های آتش نشانی شهرستان را مورد توجه قرار داد.

سرپرست فرمانداری فومن همچنین از پیگیری‌ها در بخش آب و فاضلاب خبر داد و افزود: درخصوص لزوم تامین اعتبار جهت رفع پایین بودن شاخص دارا بودن آب شرب سالم روستاهای شهرستان و همچنین‌عدم پیشرفت فیزیکی تأسیسات فاضلاب شهر فومن و درصد پایین پیشرفت آن و لوله‌گذاری در سطح شهر مکاتبه شد.

فکور افزود: در بخش کشاورزی، ساماندهی و سردهنه‌سازی رودخانه‌های سطح شهرستان و در بخش برق‌رسانی نیز فرسودگی زیرساخت، ابنیه وعدم پوشش تاسیسات موجود برق مورد پیگیری قرار گرفته است.

سرپرست فرمانداری فومن با اشاره به‌عدم تکمیل اماکن ورزشی سطح شهرستان، افزود: در بخش مسکن، عدم بازنگری طرح‌های هادی روستایی که افق طرح آن‌ها از ده سال سپری شده و نیازمند تامین اعتبار جهت بازنگری می‌باشد از مشکلات شهرستان است و پیگیر تسریع در اعمال ماده ۴ روستایی و قانون ساماندهی مسکن در خصوص اراضی منابع ملی در داخل طرح‌های هادی روستایی و شهری هستیم.

فکور با اشاره به مطالبه برای راه اندای واحدهای صنعتی راکد شهرک‌های صنعتی کوچیچال و گوشلوندان، از تقاضا جهت تخصیص تسهیلات کم بهره برای توسعه ۱۱ واحد فعال به میزان ۶۳ میلیارد تومان و همچنین راه اندازی ۱۶ واحد تولیدی راکد در دو ناحیه صنعتی کوچیچال و گوشلوندان خبر داد.

وی در پایان سخنان خود اشاره کرد: گزارش کامل دستاوردها و نتایج سفر ریاست جمهوری در زمان مناسب توسط استاندار محترم گیلان به عموم ارائه خواهد شد.

Share