معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گیلان؛

آغاز سال تحصیلی از ۱۵ شهریور | حضور فرهنگیان در مدارس اجباری است

جلسه قطبی معاونین آموزشی و کارشناسان آموزش ابتدایی ادارات آموزش و پرورش شهرستان های گیلان با محوریت برنامه های حوزه معاونت آموزش ابتدایی در صومعه سرا برگزار گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه قطبی معاونین آموزشی و کارشناسان آموزش ابتدایی ادارات آموزش و پرورش شهرستان های گیلان با محوریت برنامه های حوزه معاونت آموزش ابتدایی  با حضور پریسا فاطمی معاون آموزش ابتدایی اداره کل  آموزش و پرورش گیلان، حسین بالو مدیر آموزش و پرورش صومعه‌سرا، الهام ناظمی معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش صومعه‌سرا و معاونین آموزشی و کارشناسان آموزش ابتدایی ادارات آموزش و پرورش نواحی ۱ و ۲ رشت، فومن، تولمات، رودبار، رحمت‌آباد، شفت و عمارلو در دبیرستان شاهد شهید صدیقی صومعه‌سرا برگزار گردید.

حسین بالو در این جلسه ضمن خیر مقدم به مهمانانی که از سراسر استان به این شهرستان آمده‌اند، اظهار کرد: هدف از برگزاری این جلسه کیفیت بخشی به آموزش ابتدایی و ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای و تخصصی معاونان و کارشناسان دوره ابتدایی است.

مدیر آموزش و پرورش صومعه‌سرا افزود: برگزاری این جلسات باعث تعامل بیشتر بین ادارات آموزش و پرورش استان  و بستری مناسب برای کیفیت بخشی فرایند تعلیم و تربیت در مدارس ابتدایی می‌شود.

بالو با بیان اینکه مدیران و معلمان در سطح مدارس تمام تلاش خود را برای آموزش دانش‌آموزان به کار گرفته‌اند گفت: آغاز بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریور اعلام شده که تمامی مدارس ما آمادگی حضور دانش‌آموزان را دارد.

وی افزود: علاوه بر اینکه مدارس قبل و بعد از ورود دانش‌آموزان ضدعفونی می‌شوند، مدیران، معلمان و دانش‌آموزان هم باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اینکه سال تحصیلی جدید از ۱۵ شهریور آغاز می‌شود بیان کرد: برای بازگشایی مدارس در وضعیت‌های سفید، زرد و قرمز از حیث شیوع کرونا برنامه‌ریزی شده، به نحوی که اگر وضعیت شهری قرمز باشد با استفاده از شبکه شاد، سی‌دی‌ها و جزوه های آموزشی، برنامه‌های تلویزیونی و… روند آموزش دانش‌آموزان انجام می‌گیرد، در وضعیت زرد نیز کلاس‌ها یک روز درمیان و هر روز با حضور نیمی از دانش‌آموزان برقرار می‌شود و در وضعیت سفید کلاس‌ها طبق روال همیشگی برپا خواهد شد.

وی افزود: در هر شرایطی همکاران فرهنگی باید در مدارس حضور داشته باشند.

فاطمی با اشاره به تلاش فراوان معلمان در ایام شیوع کرونا عنوان کرد: در بحران کرونا فرهنگیان از نظم زندگی خارج شدند و برای آموزش به دانش‌آموزان تا نیمه‌های شب در حال فعالیت بودند تا کمترین ضربه به کیفیت آموزش وارد گردد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش گیلان با پیان اینکه دوره پیش‌دبستانی اجباری نیست اما در امر تعلیم و تربیت بسیار تاثیرگذار است اظهار داشت: خانواده‌ها فرزندان خود را در پیش‌دبستانی ثبت‌نام کنند.

وی تاکید کرد: اگر ذره‌ای شک داشته باشیم که محیط و فضای آموزشی پیش‌دبستانی آلوده است قطعا بچه‌ها را به مدرسه نمی‌کشانیم.

فاطمی با اشاره به اینکه شبکه شاد، شبکه رسمی آموزش‌وپرورش در فضای مجازی است بیان کرد: باید برای مناطقی که پوشش اینترنت ندارند درس‌نامه تهیه کنیم و آموزش آفلاین داشته باشیم.

گفتنی است، در این جلسه معاونین و کارشناسان ادارات شهرستان‌های گیلان به بیان دیدگاه ها، نظرات و پیشنهادات خود در خصوص برنامه های آموزشی سال تحصیلی پیش رو پرداختند.

Share