توسط شهردار رشت صورت گرفت؛

تقدیم لایحه بودجه ۲ هزار میلیاردی شهرداری | پیشبینی ۱۰۶ میلیارد تومان برای آسفالت

سید امیر حسین علوی شهردار رشت عصر روز گذشته ۶ بهمن ۱۴۰۰ با حضور در صحن علنی شورا ضمن ارائه توضیحاتی لایحه بودجه ۱۴۰۱ را با مبلغ دو هزار میلیارد تومان تقدیم شورا کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید امیر حسین علوی شهردار رشت در این جلسه با تقدیم لایحه دو هزار میلیاردی بودجه ۱۴۰۱ به شورا اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی مجموعه مدیریت شهری رشت‌عدم برنامه راهبردی مصوب می‌باشد.

شهردار رشت ادامه داد: موضوعاتی مانند دریافت وام که جزو درآمدهای پیش بینی شده محسوب میشود، می‌بایست تحقق یابد تا امکانات لجستیکی که از نیازهای شهر و شهرداری است، تامین شوند. همچنین برخی از معوقات شهرداری مانند ردیف‌های ارزش افزوده نیز با همکاری سازمان امور مالیاتی و سازمان شهرداری‌ها و دهیاریهای وزارت کشور رشد قابل توجهی داشته است.

سید امیر حسین علوی با اشاره به تحقق درآمد مناطق پنجگانه شهرداری خاطر نشان کرد: آمارهای موجود بیانگر این است که شهرداری رشت، هر روز به تحقق بودجه نزدیکتر می‌شود و تلاش بر این است تا بودجه هزار و دویست و پنجاه میلیاردی سال ۱۴۰۰ محقق شود.

شهردار رشت به عمده درآمدهای شهرداری از جمله مالیات بر ارزش افزوده، عوارض و تخلفات ساختمانی، فروش اموال و املاک و دریافت وام اشاره کرد و افزود: علاوه بر لایحه بودجه ۲ هزار میلیاردی، ۲۰۰ میلیارد دیگر نیز به صورت ضابطه تقدیم شورای اسلامی شهر رشت می‌شود که برای مازاد دریافت منابع اعتباری مانند وام یا اوراق مشارکت و پروژهای زیرساختی همانند بازگشایی مسیر و پروژه‌هایی که موجب تولید ثروت می‌شوند، صرف خواهد شد.

وی اذعان داشت: با توجه به مشکلات مربوط به نیروهای حجمی و شرکتی، تلاش نمودیم هزینه‌های مربوط به حقوق و دستمزد نیروهای رفت و روب و فضای سبز، ساماندهی و افزایش یابد. به طوری که هزینه رفت و روب و پیشگیری از تخلفات، از ۱۲۴ میلیارد تومان در سال گذشته به ۱۸۴ میلیارد تومان افزایش یافت. همچنین هزینه جاری فضای سبز از ۳۸ میلیارد تومان به ۶۰ میلیارد برای سال آینده پیش بینی شده است.

شهردار رشت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هزینه‌های جاری از جمله دستمزد، بیمه، رفاهیات کارکنان که با رشد ۱۹ درصدی پیش بینی شده است، گفت: بخشی از پروژهایی که قابلیت اجرا دارند و مربوط به نگهداشت شهر می‌شوند به سمت شهرداریهای مناطق هدایت شده‌اند و انجام پروژه‌های کلان نیز به حوزه معاونت‌ها ارجاع داده خواهند شد.

علوی بیان کرد: ۸۵ درصد پروژه‌ها مستمر و ۱۵ درصد نیز در زمره پروژهای جدید شهرداری رشت قرار دارند. این در حالی است که جهت اجرای آسفالت سطح شهر ۱۰۶ میلیارد تومان پیش بینی شده است و همچنین برای پروژه‌های سرمایه‌گذاری مانند پروژه پارک ۱۴ هکتاری پشت بیمارستان قائم و دیگر پروژهای خرد مانند ایستگاه اتوبوس برای سال آینده ۱۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

شهردار رشت در ادامه گفت: برای بهسازی منطقه سراوان نیز ردیف اعتباری در نظر گرفته شده است و منتظر جذب اعتبارات دولتی می‌باشیم. ضمن اینکه ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای ساماندهی ورودی‌های شهر و حدود ۱۱۰ درصد افزایش نیز برای آسفالت مناطق در نظر گرفته شده است.

علوی افزود: جهت هوشمندسازی و مرمت ساختمانهای تاریخی نیز اعتباراتی در نظر گرفته شده است و به زودی برای مرمت و رطوبت گیری ساختمانها و سقف ساختمان ساعت فراخوان داده خواهد شد. ضمن اینکه برای زیباسازی سطح شهر نیز مبلغ قابل توجهی در بودجه سال آینده پیش بینی شده است.

شهردار رشت در پایان تعیین تکلیف تالاب عینک را از مسئولان خواستار شد و گفت: شورا به عنوان نماینده مردم و شهرداری به عنوان حافظ منافع مردم باید در حوزه ایجاد زیر ساختهای گردشگری شهر ورود کند و اختیارات لازم به مجموعه مدیریت شهری رشت داده شود تا بتواند موتور محرک توسعه گردشگری را به حرکت درآورد.

Share