تاکید بر ارایه گزارش به دادگستری؛

پیگیری حقوقی و هشدار جدی شهرداری رشت به پیمانکاران پل‌های عابر پیاده

سید امیر حسین علوی شهردار رشت به همراه سید حسین رضویان رئیس کمیسیون بهداشت شورا، معاونین و مدیران بخشهای ذیربط در جلسه پیگیری حقوقی پل‌های عابر پیاده ضمن تدوین صورتجلسه جامع از وضعیت پل‌های عابر پیاده و ارائه آن به دادگستری کل گیلان به پیمانکاران پل‌ها برای رفع خطر و اورهال کردن این سازه‌ها هشدار داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید حسین رضویان رئیس کمیسیون بهداشت شورای اسلامی شهر رشت چهارشنبه هشتم دی ماه ۱۴۰۰ در جلسه پیگیری حقوقی پل‌های عابر پیاده سطح شهر اعم از مکانیزه و غیرمکانیزه اظهار داشت: اعضای شورا در مورد وضعیت پل‌های عابر پیاده دغدغه دارند و در همین زمینه جلسات متعددی در شورا برگزار شد.

سید حسین رضویان با بیان اینکه وضعیت و نحوه کارکرد پل‌های عابر پیاده شهر در نزد مردم به یک آسیب اجتماعی تبدیل شده است، تصریح کرد: پل مکانیزه شهر به ویژه پل جانبازان متاسفانه به نمادعدم توانایی مجموعه مدیریت شهری تبدیل شده است.

رئیس کمیسیون بهداشت شورا، عدم نظارت، انجام کار بدون مطالعه و کار کارشناسی را از مهمترین دلایلی که باعث وضعیت وخیم و نابه‌هنجار پل‌های عابر پیاده سطح شهر رشت شده است، خواند و گفت: این وضعیت که بدون شک هزینه‌ها و خسارتهای زیادی را متوجه شهرداری و مردم می‌کند، نه تنها در این بخش بلکه در حوزه اجرای ایستگاههای اتوبوس هم اتفاق افتاده است.

سید امیر حسین علوی شهردار رشت نیز در این جلسه اظهار داشت: این روزها شاهد عبور عابران پیاده و شهروندان از عرض معابر و خیابانها، آن هم درست زیر پل‌های هوایی هستیم که این مشکل به نبود زیرساخت‌ها وعدم کارایی پل‌های عابر پیاده ایجاد شده باز می‌گردد.

شهردار رشت تدوین یک صورت جلسه جامع و کامل از وضعیت پل‌های عابر پیاده و ارائه آن به دادگستری کل استان را خواستار شد و افزود: در مورد پل‌های عابر پیاده میدان جانبازان، شهرداری قصد دارد به زودی فراخوان برگزاری مزایده و جذب پیمانکار جدید آن را برگزار کند.

علوی ادامه داد: در مورد سایر پل‌های عابر پیاده اعم از مکانیزه و غیرمکانیزه هم شهرداری در گام نخست ضمن اخذ تامین دلیل و جلب نظر کارشناس رسمی دادگستری و همچنین طرح دادخواست حقوقی الزام به ایفا تعهد و همچنین اخذ نظر معاونت قضایی و پیشگیری از وقوع جرم، مدیر کل دادگستری استان و دادستان محترم استان با اخطار فسخ قرارداد، مهلتی را به شرکتهای پیمانکار جهت رفع ایرادات، اورهال کردن و راه‌اندازی سازه‌های مجدد خواهد داد و در گام بعدی در صورت‌عدم تحقق خواسته‌هایش نسبت به جذب پیمانکاران جدید اقدام خواهد کرد.

شهردار رشت با بیان اینکه هر کدام از مناطق پنجگانه باید نظارت کافی بر روی پل‌های عابر پیاده محدوده خود اعمال کنند، اظهار داشت: شهرداری تمام تلاش خود را برای رفع مشکل خرابی آسانسور پل‌های عابر پیاده مکانیزه و یا حداقل رفع خطر این سازه‌ها انجام خواهد داد.

Share