بهروزی فر مطرح کرد؛

تغییر کاربری برای بومی ها تسهیل شود | دولت سیزدهم، دولت کار و تلاش است

بهروزی فر با اشاره به تغییر کاربری اراضی حاصلخیز استان از سوی غیر بومی‌ها بیان کرد: از مسوولان ملی و استانی خواسته شده تا برای بومی‌ها اخذ مجوز احداث منزل مسکونی در مقایسه با غیر بومی‌ها تسهیل شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،، نشست خبری فرماندار و نماینده شهرستان فومن با اصحاب رسانه و خبرنگاران در روز سه شنبه مورخ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ برگزار شد.

در این مراسم که با حضور موسی فکور فرماندار شهرستان و خلیل بهروزی فر نماینده مردم شهرستان‌های فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی و همچنین جمعی از خبرنگاران، روزنامه نگاران و اصحاب رسانه همراه بود، درخصوص مسائل شهرستان و همچنین نتایج سفر ریاست محترم جمهوری بحث و گفتگو شد.

موسی فکور فرماندار شهرستان ضمن تبریک میلاد باسعادت حضرت علی (ع) و روز مرد، از حضور پرشور مردم در حماسه راهپیمایی ۲۲ بهمن قدردانی نمود و افزود: این حضور پرشور نشان داد مردم بصیر ما با تمام قوا در مسیر آرمان‌های انقلاب، اسلام و امام خمینی (ره) گام برمی دارند.

وی با بیان این که کار خبرنگاران و اطلاع‌رسانی رویددها امری بسیار مهم و حیاتی است، اظهار کرد: کار اصحاب رسانه در مسیر توسعه کشور است. خبرنگاران با انعکاس خواسته‌ها و مطالبات مردم به مسئولین، مسائل شهرستان را به اطلاع متولیان می‌رسانند و این امری مهم و ضروری است.

فکور با اشاره به لزوم همراهی و همدلی مسئولین و اصحاب رسانه، به این نکته پرداخت که شهرستان فومن ظرفیت‌های بالایی دارد و مسئولین نیز با پیگیری مطالبات و خواستادهای مردم، بنا دارند کار را بهتر از گذشته و با همدلی و همراهی تمام گروه‌ها و اقشار به سرانجام برسانند.

وی با اشاره به سفر ریاست محترم جمهوری به استان گیلان، افزود: حضور نماینده ویژه ریاست جمهوری در شهرستان نظر به حوزه شغلی وی در بحث روستایی و مناطق محروم، فرصت خوبی برای رسیدگی به مطالبات شهرستان فراهم کرد.

فرماندار شهرستان فومن با اشاره به این که در دهه مبارک فجر ۱۷ پروژه عمرانی در بخش‌های مختلف شامل محرومیت زدایی، گردشگری، بهداشت، صنعت، آموزش و… با اعتباری بالغ بر ۴۷.۵ میلیارد تومان، افتتاح و بهره برداری کلینیک تخصصی شبکه بهداشت و درمان در شهرستان فومن را یکی از اقدامات شاخص و اثرگذار در بخش بهداشت و درمان عنوان کرد.

وی با تاکید بر این که در بخش فرهنگی – مذهبی، به منظور نیل به اهداف نیازمند برنامه ریزی و حرکت هماهنگ هستیم، از برنامه ریزی جهت ایجاد سازکار مناسب جهت اقدام منسجم در این حوزه خبر داد.

فکور در ادامه سخنان خود با اشاره به این که در مدت کوتاه مسئولیت خود در شهرستان دو سفر به همراه نماینده شهرستان به تهران به منظور پیگیری مسائل شهرستان انجام داده است، از نتیجه مطلوب این پیگیری‌ها خبر داد و دستاوردهای این سفرها در بخش‌های ورزش و جوانان، عمرانی، صنعت، منابع طبیعی، مسکن، بهداشت و درمان، آموزش و… تشریح کرد و افزود: برای راه‌های روستایی، مبلغ ۱۵ میلیارد تومان اعتبار آسفالت و همچنین ۲ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پل شفیع محله دریافت شد.

فکور در تشریح دومین سفر مسئولین شهرستان به تهران اظهار کرد: در جلسه فرماندار و نماینده شهرستان با وزیر نیرو، در بحث آب شرب روستایی، به دستور وزیر نیرو، ۶۸ روستای شهرستان‌های فومن و شفت در برنامه جهاد آبرسانی قرار گرفت. در بحث برق نیز دستور اعتبار لازم جهت نوسازی شبکه برق شهرستان دریافت شد. فکور با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در بخش‌های آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب، از اختصاص مبلغ ۱۵ میلیارد تومان برای سایت باغبانان خبر داد.

وی درخصوص دیدار با وزیر ورزش و جوانان نیز از پیگیری وضعیت ورزشگاه انقلاب شهرستان فومن در کارگروه تخصصی با حضور وزیر خبر داد و افزود: پیگیری وضعیت و پیش بینی اعتبار برای روشنایی ورزشگاه آزادی فومن نیز در دستور کار قرار گرفت. همچنین مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان برای تجهیز زورخانه شهر فومن پیش بینی شد.

فرماندار شهرستان با اشاره به این که آخرین دیدار با وزیر صمت انجام شد، اظهار کرد: مسئولین شهرستان در این جلسه پیگیر بازسازی شهرک‌های صنعتی شهرستان شدند که با قول مساعد وزیر همراه بود که در حاشیه سفر ریاست جمهوری به شهرستان فومن سفر کرده بود. وی همچنین از پیگیری جهت فعال‌سازی کارخانجات نیمه راکد و راکد و همچنین ارتقای گرید شهرک صنعتی گوشلوندان خبر داد.

سفر قریب الوقوع رئیس بنیاد مسکن به استان گیلان

بهروزی فر نماینده شهرستان‌های فومن و شفت، تلاش اصحاب رسانه را حایز اهمیت دانست و اظهار کرد: نقادی منصفانه و ارایه راهکار در جهت خدمت مطلوب یکی از اقدامات اصحاب رسانه است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طی یک و سال اخیر ۲۵۶ میلیارد تومان اعتبار مصوب را کرده‌ایم، افزود: بیش از ۲۱۱ میلیارد تومان از این اعتبارات تخصیص و جذب شده است.

وی بر ضرورت کار و تلاش جهادی مسوولان و مدیران تاکید کرد و گفت: انتظار داریم مردم در چله دوم انقلاب به هر آنچه که به آن دست نیافته اند، برسند.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس با تاکید براینکه هر مدیری در هر ساعت و مکان باید در خدمت مردم باشد و در قبال آن‌ها مسوول است، گفت: هرکسی در جایگاه خدمت به کار گرفته شد باید تمام تلاشش را به کار گیرد تا عقب ماندگی‌ها جبران شود.

بهروزی فر وجود مدیران تنبل، بی‌انگیزه و بی‌تدبیر را از دلایل عقب ماندگی‌ها دانست و گفت: تکلیف این دست از مدیران باید سریعا مشخص شود اما مدیری که در خدمت مردم، نظام و رهبری هست باید به خدمت خود بی‌منت ادامه دهد.

وی با بیان اینکه مدیران نباید امروزه در پشت میزهای خود جا خوش کنند، تصریح کرد: مدیران باید مثل سردار شهید حاج قاسم سلیمانی همیشه در کف میدان باشند چرا که مسوولان بر حسب تکلیفی که مردم بر دوش آن‌ها گذاشته باید پاسخگو باشند.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی دولت سیزدهم را دولت کار و تلاش توصیف کرد و افزود: برخلاف این دولت، برخی‌ها بسیار راحت سر بر بالش می‌گذاشتند و مردم برایشان ارزشی نداشتند در حالیکه در مبانی اسلامی چنین مسوولانی جایگاه ندارند و نباید داشته باشند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه مسوولان نظام در چله دوم انقلاب باید عقب ماندگی‌های گذشته را جبران کنند، گفت: سرمایه‌های تمام نشدنی کشور باید در ادامه مسیر عادلانه و متوازن توزیع شود.

وی با تاکید بر اینکه انباشت مشکلات مردم باید با تحجد، تلاش، برنامه ریزی دقیق و منابع سرشار رقیق و توسعه یابد، بیان کرد: علیرغم اینکه عده‌ای سرمایه‌های مردم را از بین بردند این دولت باید تمام تلاش خود را به کار بندد تا از سرمایه‌های موجود ظرفیتی تحول‌گرا ایجاد کند.

بهروزی فر با اشاره به پل نیمه تمام پل ورودی فومن گفت: این پل با تبدیل شدن به یک میدان با مقیاس بزرگ، طراحی مبلمان شهری و دیگر زیرساختهای شهری در فاز نخست طی یکسال اخیر به بهره برداری رسیده و در فاز دوم نیز با آماده شدن پل برای تردد مهیا می‌شود.

وی با اشاره به تلاش‌ها در جهت ثبت ماسوله در یونسکو افزود: در تلاشیم تا موانع موجود در این شهرک تاریخی پیش از حضور نماینده یونسکو رفع شود که با تحقق این مهم ماسوله به دومین شهر تاریخی زنده جهان تبدیل خواهد شد.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی همچنین از تلاش‌ها برای جذب سهمیه از وزرا برای سهمیه قیر و توسعه و تجهیز اماکن ورزشی در فومن و شفت نیز خبر داد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت با اشاره به تغییر کاربری اراضی حاصلخیز استان از سوی غیر بومی‌ها بیان کرد: از مسوولان ملی و استانی خواسته شده تا برای بومی‌ها اخذ مجوز احداث منزل مسکونی در مقایسه با غیر بومی‌ها تسهیل شود.

بهروزی فر از سفر قریب الوقوع رئیس بنیاد مسکن به استان گیلان خبر داد و گفت: طی هفته آینده موانعی از جمله طرح هادی که در حوزه اراضی روستایی وجود دارد را مطرح و برای همیشه تعیین و تکلیف می‌کنیم.

Share