فرماندار فومن تأکید کرد؛

فروش اموال غیرمنقول شهرداری فومن برای پرداخت حقوق کارکنان راهکار درستی نیست

فرماندار فومن با تأکید بر برنامه محور بودن شهردار فومن، گفت: نظارت بر ساخت و سازها و ایجاد درآمد پایدار مطالبه مهم مردم و اولویت شهرداری فومن است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، محمدرضا محسنی عصر پنج شنبه در مراسم معارفه شهردار فومن با بیان اینکه فومن بر اساس اسناد تاریخی از قدیمی ترین نقاط استان گیلان محسوب می‌شود، افزود: این شهر زادگاه چهره‌های فرهنگی، هنری، علمی و دینی بوده است.

وی در ادامه به ظرفیت‌های طبیعی و ثروت‌های مادی شهرستان فومن اشاره کرد و گفت: وجود مناطق گردشگری همانند قلعه رودخان و ماسوله منبع درآمدی خوبی است که باید از آن استفاده مناسب در توسعه شهرستان شود.

فرماندار فومن با تأکید بر ضرورت حمایت و کمک به شهردار فومن برای اجرایی کردن برنامه‌ها، اضافه کرد: شهردار فومن نیز باید با برنامه و عملکرد مناسب پاسخگو اعتماد شورا و مردم را بدهد.

وی با اشاره به مطالبات به حق مردم فومن برای توسعه و عمران و آبادانی در خور شأن این شهر، تصریح کرد: اعضای شورای شهر فومن نیز باید همپوشانی درونی خود را حفظ کرد و در تحقق برنامه‌های شهردار کمک‌ها و حمایت‌های لازم را انجام دهند.

فرماندار فومن با بیان اینکه این شهر ظرفیت‌ها و منابع خوبی دارد و باید حفظ شود، افزود: نگاه‌ها باید به برنامه‌های فرادستی باشد و در مسیر توسعه فومن حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه ایجاد درآمد مستمر و پایدار یکی دیگر از مطالبات و انتظارات مردم فومن از شهرداری است، اضافه کرد: فروش اموال غیر منقول شهرداری برای پرداخت حقوق کارکنان راهکار درستی نیست.

محسنی با بیان اینکه عدم نظارت بر ساخت و سازهای غیر مجاز از موارد دیگری است که شهرداری باید به آن توجه کند، گفت: سیما و منظر شهر بسیار با اهمیت است و باید در امور شهری از ظرفیت نخبگان نیز استفاده شود.

شورا و شهرداری فومن در مسیر توسعه و آبادانی شهر حرکت کنند

خلیل بهروزی فر نیز با اشاره به قدمت ۹۰ ساله شهر فومن، اظهار کرد: فومن نیازمند توسعه، عمران و آبادانی در خور شأن مردم آن است.

بهروزی فر با بیان اینکه شورای شهر فومن و شهرداری این شهر باید برای رسیدن به این توسعه و عمران تلاش کنند، گفت: دستگاه‌های اجرایی شهرستان نیز باید در این رابطه کمک حال شورا و شهرداری باشند.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت فرصتی مغتنم برای خدمت به مردم است، تصریح کرد: توسعه شهرستان فومن در گرو توسعه به شهر است و مرکز شهرستان نماد عینی توسعه در سطح مجموع شهرستان است.

نماینده فومن و شفت در مجلس با اشاره به اینکه شهر فومن زادگاه بزرگان جهان اسلام و چهره‌های علمی و فرهنگی و هنری است، اضافه کرد: باید از همه ظرفیت برای پیشرفت فومن استفاده شود.

وی در ادامه به گردشگر پذیر بودن فومن نیز اشاره و تأکید کرد: حضور مسافر فرصتی ارزشمند برای توسعه و رونق اقتصادی است که باید برای آن برنامه داشته باشیم.

بهروزی فر با اشاره به اینکه شهرداری فومن وظایف سنگینی بر دوش دارد، تأکید کرد: شهرداری در صدور مجوزها در کنار رعایت قانون، سختگیری نکند و با ارائه راهنمایی درست مجوزهای لزام را در اختیار شهروندان قرار دهد.

در پایان این جلسه «کاظم قربانی» به عنوان شهردار جدید فومن معرفی شد.

Share