فرماندار فومن در جلسه شورای اداری؛

ادارات از اقدامات خودسرانه پرهیز کنند|تبعات تاخیر در اجرای پروژه‎ها برعهده دستگاه متولی است

محسنی با بیان این که فرماندار در جایگاه رئیس شورای اداری باید از فعالیت های ادارات مطلع باشد، بر لزوم ممانعت از اقدامات خودسرانه و بدون هماهنگی توسط ادارات تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دومین جلسه شورای اداری شهرستان فومن به ریاست محمدرضا محسنی فرماندار شهرستان فومن و با حضور حجت الاسلام صفوی امام جمعه شهرستان فومن و همچنین حاج خلیل بهروزی فر نماینده فعلی و حجت الاسلام والمسلمین افتخاری نماینده سابق مردم شهرستان های فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
فرماندار شهرستان فومن در این جلسه با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری درخصوص سال جهش تولید، تاکید کرد: نباید فقط به نام سال اکتفا شود و مردم باید به واسطه اهتمام مسئولین، نتیجه اقدامات انجام شده در شهرستان را مشاهده و احساس کنند.
وی افزود: در راستای جهش تولید، به ویژه در دو حوزه کاری ادارات صمت و جهاد کشاورزی، باید دو ظرفیت مهم صنعت و کشاورزی را با برنامه های ابلاغی و انجام اقدامات در سراسر سطح شهرستان شکوفا سازیم.
محسنی با اشاره به این که در سال جدید ۳ هزار تن برگ چای سبز درجه یک (۸۵ درصد) و ۴۶۶ کیلوگرم برگ چای درجه دو (۱۴ درصد) استحصال شده است، افزود: از مجموع ۱۴ میلیارد تومان، ۳ میلیارد تومان به چایکاران پرداخت شده است و لازم است مسئولین و متولیان امر درخصوص پرداخت مطالبات چایکاران توجه لازم را داشته باشند.
فرماندار شهرستان فومن با بیان این که تاکنون ۲۴ جلسه و بالغ بر ۲۵۰ مصوبه در جهت مدیریت بیماری کرونا برگزار شده است، افزود: تلاش کردیم با کمک اصناف و بازاریان، مردم، خیرین و به ویژه کادر بهداشت و درمان در جهت به حداقل رساندن تلفات حرکت کنیم.
وی اظهار کرد: هنوز کرونا در سطح شهرستان، استان و کشور مهار نشده و ممکن است شاهد موج دوم بیماری در شهرستان باشیم، لذا اجرای دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی ضرورت دارد.
محسنی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: تکریم ارباب رجوع و رعایت حقوق شهروندی و کرامت مراجعین که مهم ترین اصل و اولویت ارزیابی عملکرد مسئولین و کارکنان ادارات شهرستان است، باید به جدیت اجراء و رعایت شود.
وی همچنین با اشاره به این که حضور روسای ادارات در وقت اداری در محل کار خود الزامی است، خواستار پاسخگویی اقناعی و تلاش حداکثری مسئولان در رفع مشکلات مردم شد.
محسنی با انتقاد از عملکرد بانک های شهرستان، خواستار اهتمام هرچه بیشتر روسای این بانک ها در افزایش تسهیلات پرداختی جهت طرح های مختلف به ویژه تبصره ۱۶ و ۱۸ شد و افزود: این اعتبارات باید در زمان خود جذب گردد.
وی با بیان این که فرماندار در جایگاه رئیس شورای اداری باید از فعالیت های ادارات مطلع باشد، بر لزوم ممانعت از اقدامات خودسرانه و بدون هماهنگی توسط ادارات تاکید کرد و افزود: اقدامات چالش برانگیز به ویژه بستن حساب های برخی ادارات و دستگاه های اجرایی باید با هماهنگی و مکاتبه با فرمانداری صورت گیرد و همچنین ادارات نباید بدون هماهنگی با فرمانداری، نسبت به طرح شکایت از همدیگر در مسائل اداری، اقدام نمایند.
محسنی با بیان این که موضوع پسماند در شهرستان گردشگرپذیر فومن حائز اهمیت است، حفظ سیمای روستاها و مدیریت پسماند را مورد توجه قرار داد.
وی در ادامه تصریح کرد: در مورد پروژه های سیلاب سنوات گذشته همچون پل کلفت و قلعه رودخان که با حضور دکتر نوبخت برای آن اعتبار در نظر گرفته شد، تبعات تاخیر در اجرای پروژه و تکمیل آن باید مد نظر قرار گرفته شود و دست اندرکاران باید در این خصوص پاسخگو باشند و تبعات اجتماعی آن به عهده دستگاه متولی است.
محسنی ضمن تقدیر و تشکر از خدمات و تلاش های نماینده سابق و آرزوی توفیق برای نماینده جدید شهرستان های فومن و شفت، افزود: حوزه انتخابیه فومن و شفت آرای معناداری در انتخابات مجلس شورای اسلامی داشته و مشارکت ۷۳ درصدی دو شهرستان که از رتبه های بالای استانی بود، حاصل تلاش همه دست اندرکاران به ویژه اعضای شورای تامین بود.
فرماندار شهرستان با اشاره به مسئولیت فرمانداری در دو شهرستان فومن و شفت، بر اهمیت و سازنده بودن همکاری فرماندار و نماینده به منظور حداکثر جذب اعتبارات به ویژه اعتبارات ملی برای شهرستان فومن تاکید کرد و با مورد توجه قرار دادن ضرورت همکاری میان دست اندرکاران، افزود: امروز همگان باید در سایه وحدت و وفاق ملی و به منظور تامین منافع ملی گام برداریم.

افتخاری دین خود را نسبت به روح پدرش ادا کرد

حجت الاسلام صفوی امام جمعه شهرستان در این جلسه ضمن تشکر از زحمات و تلاش های حجت الاسلام افتخاری نماینده سابق شهرستان در عمران و آبادانی فومن، افزود: ایشان دین خود را نسبت به روح پدر بزرگوار خود ادا کردند.
حجت الاسلام صفوی همچنین برای حاج خلیل بهروزی فر نماینده شهرستان های فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی نیز در مسئولیت مهم نمایندگی آرزوی توفیق کرد و افزود: شهرستان ولایی فومن، با وجود شهدا و علمای بزرگوار خود، گوهری تابناک در استان گیلان است و ظرفیت های طبیعی و صنعتی آن باید مورد توجه قرار بگیرد و مسئولین نسبت به جذب سرمایه گذاران در حوزه های گردشگری و صنعتی به شهرستان اهتمام بیشتری نمایند.
وی افزود: وظیفه اصلی نمایندگان در مجلس، حفظ نظام است و باید ضمن رسیدگی به مسائل داخلی شهرستان، اولولیت های کلان را نیز دنبال کند و به ویژه با دولت حداکثر تعامل را داشته باشد.

با مدیریتی جهادی و با فرهنگ بسیجی حرکت خواهیم کرد

خلیل بهروزی فر نماینده شهرستان های فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با بیان این که شهید افتخاری منشا خیر و خدمات برای دو شهرستان فومن و شفت بود، زحمات آقایان میرزایی و حجت الاسلام شفیعی نمایندگان اسبق شهرستان را مورد توجه قرار داد و افزود: دغدغه های مسئولین و دست اندرکاران مد نظر من است.
وی با تشکر از تلاش ها و خدمات حجت الاسلام افتخاری نماینده سابق شهرستان، بر لزوم پیگیری پروژه های نیمه تمام باقی مانده تاکید کرد و آن را اولویت کاری خود اعلام نمود و از نحوه برگزاری شایسته انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان های فومن و شفت تقدیر کرد.
بهروزی فر، مجلس یازدهم را مجلس انقلابی نامید و اظهار کرد: با همکاری و تعامل نمایندگان و مسئولین، ضعف اجرای قانون را مرتفع و بخش نظارتی را پر رنگ خواهیم کرد زیرا اعتماد مردم را امانت داریم.
وی خود را متعهد به خدمت به مردم دانست و افزود: در جایگاه خادمی مردم، در جهت ارتقای شهرستان های فومن و شفت با مدیریتی جهادی و با فرهنگ بسیجی حرکت خواهیم کرد و به تاسی از مقام معظم رهبری، دو محور اقتصاد و فرهنگ را به عنوان نقشه راه دنبال خواهیم کرد.
بهروزی فر با بیان این که به دنبال تعویض مدیران نیستم، گره گشایی از مشکلات مردم و رعایت حرمت مراجعین در ادارات را مورد تأکید قرار داد.

Share