حجت الاسلام جعفری گیلانی در گفتگو با دیارمیرزا؛

یکی از ویژگی‌های بارز سردار سلیمانی هوش سیاسی‌اش بود | مجلس همراهی لازم را با دولت ندارد

حجت الاسلام جعفری گیلانی یکی از بارزترین ویژگی‌های سردار سلیمانی را هوش سیاسی‌اش خواند و گفت: در کنار شجاعت و دلیری ایشان هوش سیاسی داشت.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام محمد جعفری گیلانی عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در گفتگو با دیارمیرزا با بیان این مطلب که برای شناخت شخصیت سردار سلیمانی باید به قبل از شهادتش نگاه کنیم، ادامه داد: به ویژه به زمان جنگ که تحت راهنمایی‌های آقای هاشمی رفسنجانی به عنوان فرمانده جنگ تحمیلی بودند.

این روحانی در ادامه تصریح کرد: آقای هاشمی رفسنجانی یکی از خصوصیاتش ساختن انسان‌های کامل و لایق بود و این ظرفیت را ایشان در سردار سیلمانی دیده بود.

حجت الاسلام جعفری گیلانی یکی از بارزترین ویژگی‌های سردار سلیمانی را هوش سیاسی‌اش خواند و گفت: در کنار شجاعت و دلیری ایشان هوش سیاسی داشت. زمانی که داعش نزدیک دمشق شده بود در آن زمان بشار اسد خانواده خود را به روسیه فرستاد تا بعد خودش هم عازم روسیه شود اما سردار سلیمانی مانع خروج اسد شد و به بشار اسد اطمینان داد که ترتیب داعش را خواهد داد و کار غیر ممکن را ممکن کرد.

وی افزود: آنچه که در قاسم سلیمانی بود، هوش سیاسی ایشان بود که همین سبب متمایز کردن او نسبت به دیگران می‌شود.

جعفری گیلانی با بیان اینکه سردار سلیمانی نیز نیروهایی تربیت کرد که آثار آن را امروز مشاهده می‌کنیم، افزود: آمریکا چندین مرحله وارد خاورمیانه شد تا بر این منطقه مسلط شود و یکی از کارهایی که همه غافل بودند و سردار سلیمانی به هوش بود و اطلاعات را به مقام معظم رهبری میداد، این بود که ایشان افکار آمریکایی‌ها را میخواند و تمام راه‌ها را برای ورود خاورمیانه می‌بست و این نشان از هوش سیاسی‌اش داشت.

وی ادامه داد: بنده معتقدم این هوش ایشان با مجالست با آقای ظریف تقویت شد. چون آقای ظریف در عالم سیاست آدم نابغه و فوق العاده‌ای هستند. سیاست و میدان باهم قاطی شدند و معجونی درست کردند که برای هر دردی دوا بود.

عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان این که حاج قاسم سیلمانی مورد اعتماد رهبری بود گفت: رهبری نیز دست ایشان را باز گذاشته بود، یکی دیگر از کارهای خوب سردار سلیمانی این بود که به شهدای اهل سنت و شهدای اهل شیعه یکسان نگاه می‌کرد.

حجت الاسلام جعفری گیلانی افزود: زمانی که کری وزیر امورخارجه آمریکا برای شرکت در جلسه شورای خلیج فارس آمده بود در آن شورا از آمریکا انتقاد کردند که آمریکا به ما نمیرسد و سر ما را کلاه می‌گذارد و رهایمان میکند و وزیر امور خارجه آمریکا در پاسخ گفت ما شما را رها نکردیم بلکه شما عرضه ندارید به من یک قاسم سیلمانی بدهید تا من مانع ایران شوم.

وی افزود: سردار قاسم سلیمانی در مسئله تحریم کارهای فوق العاده‌ای انجام داد که یکی از کارها برقراری ارتباط مالی با ایران و عراق بود، اگر عراق نبود خیلی مشکل داشتیم. صنایع ما کاملا خوابیده بود اما سردار قاسم سلیمانی آمد و ارتباط با عراق را چنان محکم کرد که هرچه آمریکا فشار به عراق آورد که رابطه‌اش را با ایران قطع کند اما حاج قاسم اجازه این کار را نداد.

عضو شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در ادامه با اشاره به تشکیل دولت رییسی گفت: خداروشکر همه دست به دست هم دادیم و یک دولت موفق و رییس جمهور موفقی انتخاب شد. اما اقای رئیسی وارث یکسری خراب کاری‌های که در ۸ سال گذشته انجام شد. البته دولت قبلی هم کار کرد اما بیشتر وقت خود را برای سیاست خارجه گذاشت و داخل را فراموش کردند که نتیجه تعطیلی ۷۰ درصد از کارخانه‌ها بود.

وی ادامه داد: یکی از کارهای خوب آقای رئیسی این است که بیش از هزار کارخانه را دوباره راه اندازی کرد. این کارخانه‌ها را راه اندازی کردن کار بزرگی است. متاسفانه مجلس همراهی و همکاری نمی‌کند و اگر همراه باشد خیلی بیشتر از این کار انجام خواهد گرفت. متاسفانه نطق‌های پیش از دستور مجلس همه‌اش فحش به آقای رییسی است. قالیباف هم بالا نشسته و یک کلمه تذکر به اینها نمیدهد. اما مطمئنم آقای رییسی موفق خواهد شد.

جعفری گیلانی گفت: در حال حاضر ۲۰۰ میلیارد دلار پول خارج از کشور داریم که اینها اگر به ایران بیاید دقیقا همه چی راه خواهد افتاد. اقای رییسی سه کار مهم در راس برنامه‌های خود دارد. قرارداد ۲۰ساله با روسیه، قراداد ۲۵ساله با چین و قرارداد ۱۵ساله با هند و اردغان هم قراداد ۱۰ساله می‌خواهد. چین در قرارداد عنوان کرده که ۴۰۰ میلیارد دلار حاضر در ایران سرمایه‌گذاری کنم یعنی ما باید بیکارهای خاورمیانه را به داخل ایران بیاوریم.

وی در مورد توان نظامی ایران گفت: توان نظامی ایران بی‌نظیر است و الان ما ابر قدرت هستیم. به قول سردار حاجی زاده که گفته بود بچه‌های ما در صنایع نظامی کاری کردند که هزاران میلیارد دلار جنگ ابزار جهانی را همه با موشک‌های نقطه زن خنثی کردند.

حجت الاسلام جعفری گیلانی با اشاره به دستیابی ایران به «چاه ژرف» گفت: دانشمندان ایرانی مته‌ای اختراع کردند که تا ۲۵۰۰ متر عمق زمین را می‌شکافد و متوجه شدند یک اقیانوسی از آب شیرین در زیر زمین وجود دارد که از هیمالیا سرچشمه می‌گیرد.

وی افزود: تا الان دو عدد چاه زدند و چاه سوم هم در حال احداث که اگر این چاه‌ها تکمیل شود چهار استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان جنوبی و کرمان ما غرقاب خواهد شد.

عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور به دیارمیرزا گفت: استاندار گیلان باید اتاق فکر برای حل مشکلات این استان راه اندازی کند؛ بنده هم طرح‌هایی برای حل مشکلات کشور و استان دارم.

Share