وزیر کشور در آئین تودیع و معارفه استاندار گیلان

در راس مطالبات مردم اشتغال است | استان گیلان مسئولیت تاریخی دارد

رحمانی فضلی متذکر شد: همه استانها برای ما ایران است و تلاش ما این است با توجه به تمایز و تشابهات با استفاده از نیروها خود به یک توازن برسیم.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در آئین تودیع و معارفه استاندار گیلان در ابتدا شهادت امام حسین(ع) و ایام محرم را تسلیت گفت و ادامه داد: ما هرچه داریم از لطف و رحمت الهی است و مدیون شهدا هستیم. زیرا آنان برای ما درس و الگو هستند. همه این شهدا در دامن مادران پاکدامان رشد پیدا کردند و در مسیر حق و حقانیت حرکت کردند.

وی افزود: ما باید خودمان را وقف راه شهدا کنیم. اگر عزتی و اقتداری برای جمهوری اسلامی است، اگر کشوری آزاد و مستقل است به برکت رهنمودهای امام خمینی و رهبر معظم انقلاب می باشد.

وزیر کشور با بیان اینکه عاشورا برای ما عبرت اموزی است، تصریح کرد:باید عاشورا را مبنای حرکتمان قرار دهیم. اگر امروز مسئولیتی داریم که به مردم انقلابی ایران خدمت کنیم این را باید شکر کنیم.

رحمانی فضلی اظهار کرد: شکر گذاری های ما هم باید لسانی باشد و هم در عمل خدمتگزار صادق مردم باشیم.

وی افزود : همه ما اگر عاشورایی و محرمی هستیم باید همان کاری را که یاران امام حسین انجام دادند امروز ما هم انجام دهیم. یارانی که وفادار و با گذشت و ایثار گر بودند ما نیز باید همانطور باشیم.

وزیر کشور تصریح کرد: آمار نشان میدهد که فعالیت های خوبی در گیلان صورت گرفته است اما ظرفیت استان به ما این فرصت را خواهد داد تا با حضور دکتر سالاری در استان گام های محکمتر و موثر تر برای مردم گیلان بر داریم.

رحمانی فضلی گفت: با توجه به اینکه همه نمایندگان و نماینده ولی فقیه خواستند که دکتر نجفی در گیلان باشند ما ایشان را راضی کردیم تا از ظرفیتشان در استان البرز استفاده کنیم. استان البرز استاتی است که نزدیک تهران و از لحاظ سیاسی و امنیتی بسیار حساس است.

امنیت کشور مدیون رشادتهای جوانان گیلانی است

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه امنیت کشور مدیون رشادتهای جوانان گیلانی است، گفت: دکتر سالاری نیز با دقت و نیروی جوانی که داشتند، توانستند کارهای بسیار خوبی در استان بوشهر انجام دهند.

وزیر کشور با اشاره به انتخاب استانداران کفت: برای دولت تدبیر و امید اجرای سیاستهای دولت و قول هایی که به مردم در مناطق کشور داده مهم است.

رحمانی فضلی متذکر شد: همه استانها برای ما ایران است و تلاش ما این است با توجه به تمایز و تشابهات با استفاده از نیروها خود به یک توازن برسیم.

وی افزود: برنامه دولت این است با توجه به توصیه رهبری توجه کند و نگرش دولت نیز توسعه محور و توسعه گرایی است و البته در شرایط کنونی توسعه اقتصادی در اولویت است.

وزیر کشور با بیان اینکه توسعه سیاسی نیز مهم است گفت: این به معنای توسعه مشارکت سیاسی، توسعه احزاب و گروه ها، برگزاری انتخابات باشکوه است و استانداران ما باید هدایتگر این سیاست باشند.

وی افزود: در حوزه اجتماعی مطالعاتی را دولت انجام دادند و به مقام معظم رهبری ارائه داده شد. استاندار ما در استان در سطح دولتی و حکومتی موظف هستند که پیگیر اسیب اجتماعی باشند.

به گزارش دیارمیرزا رحمانی فضلی در مورد توسعه فرهنگی گفت: ما ادعا کردیم حکومت اسلامی تشکیل دادیم. این ادعای ما نیست بلکه این اعتقاد دینی ما است اگر ضعفی وجود دارد به ما مدیران برمیگیرد و ما باید مردم را با اندیشه های قرانی و اسلامی اشنا کنیم.

رئیس شورای امنیت کشور گفت: استانداران ما باید قدرت هماهنگی داشته باشند. استانداری موفق است که سپاه، ارتش، نمایندگان مجلس، نماینده ولی فقیه و دانشگاهیان پشتیبان او باشند.

وزیر کشور تصریح کرد: موضوع دیگر تعامل استاندار است. تعامل گفتگو نیست بلکه مشارکت عملی است. ما اگر نتوانیم بخش خصوصی را تشویق کنیم موفق نخواهیم شد. مردم را باید پای کار بیاوریم و این با تعامل ممکن است.

در راس مطالبات مردم اشتغال است

رحمانی فضلی متذکر شد: دیگر مورد استفاده از ظرفیت انسانی است. از جوانان، بانوان و همه کسانی که برای این کشور دلسوز هستند باید استفاده شود. ما تعهدی با مردم بستیم که مطالبات مردم را انجام دهیم و در راس مطالبات ایجاد اشتغال است. در هر سال یک میلیون و ۳۰۰ نفر به بیکاران گذشته اضافه میشود و برای اینکه بیکاری را از بین ببریم باید رشد اقتصادی به ۸ درصد برسد.

وی افزود: استاندار با روحیه پدرانه و محبت و علاقه برخورد کند. نباید برخی چیزها را بشنود و ببیند و اگر شنید باید از آن بگذرد و درگیر حاشیه ها نباید شود. نقطه مشترک شما در استان باید خدمت به مردم و تقویت نظام و دولت باشد. استان گیلان ظرفیت معین بودن دو استان دیگر را دارد.

وزیر کشور با بیان اینکه استان های مثل گیلان مسئولیت تاریخی دارند، تصریح کرد:در استان گیلان مدیریت، نیروی انسانی، تکنولوژی و سرمایه وجود دارد.

رحمانی فضلی گفت: در ۴ سال گذشته تورم ۴۰ درصدی به تک رقمی رسید و به ثبات اقتصادی رسیدیم. اینها محرکهای توسعه اقتصادی است. در روابط بین اللمل هم کارهای خوبی شد. هر چند مورد تهدیدو  تهاجم از طرف قدرتهای بزرگ هستیم اما ما آن نهال تازه کاشته شده نیستیم بلکه یک درخت تنومند ۴۰ ساله هستیم.

گفتنی است در پایان این مراسم از زحمات محمدعلی نجفی قدردانی و مصطفی سالاری به عنوان استاندار جدید گیلان معرفی شد.

 

Share