مشروح سخنان حاج قاسم سلیمانی در اختتامیه کنگره ملی ۸ هزار شهید گیلان

گیلان به اندازه چند استان ادای دین کرده/جمهوری اسلامی با هیچ نظامی قابل مقایسه نیست/یکی از مشخصه های جنگ اخلاص در همه چیز بود

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، فرمانده نیروی قدس سپاه گفت:دیروز ارزش این را داشت که ۸ هزار نفر برای حفظ نظام شهید شوند و هم امروز ارزش این را دارد که هزاران نفر در راه آن شهید شوند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،فرمانده نیروی قدس سپاه در اختتامیه کنگره ملی ۸ هزار شهید گیلان گفت: این کنگره کم نظیری است.بنده کنگره بسیاری را دیده ام اما از این کنگره بوی دیگری استشمام می شود و انگار شهدا حضور دارند. اداره جلسه توسط یادگاران شهید فضای جلسه را عطرآگین کرده است و این ابتکار ارزشمندی است.kongtitled

گیلان بهشت الهی است/گیلان به اندازه چند استان ادای دین کرده، باید دست تک تک این مردم را بوسید

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت، سردار سلیمانی اظهار کرد: گیلان بهشت الهی است و نعمت الهی در ایران اسلامی است که قابلیت زیادی دارد .استانی که نخبگان, مراجع و علمای زیادی دارد. گیلان، ایران کوچکی که همه ی ایران را در خود جا می دهد. وی افزود: هشت هزار شهید، بیست هزار مجروح، سی هزار ایثارگر و آزاده انسان را متحیر می کند. گیلان به اندازه چند استان ادای دین کرده، باید دست تک تک این مردم را بوسید. حاج قاسم سلیمانی تصریح کرد: به نوبه خودم به عنوان یک ایرانی و خدمتگزار در نظام پرافتخار اسلامی دست همه‌ی دست اندرکاران این کنگره ارزشمند را از استاندار محترم تا فرمانده سپاه و علمای عظیم الشان و بنیاد شهید و سایرین می بوسم و مراسم بزرگواری در شان شهدا انجام دادید .

سردار سلیمانی گفت: خواهران و برادران من تا کسی شهید نبود شهید نمی شود. شرط شهید شدن شهید بودن است.اگر امروز کسی را دیدید که بوی شهید از کلام و رفتار و اخلاق او استشمام شد بدانید او شهید خواهد شد و تمام شهدا این مشخصه را داشتند.نمی تواند کسی قبل از اینکه علم بیاموزد عالم شود.شرط شهید شدن, شهید بودن است. همانگونه که شهید عطری از دلبستگی به زهرای خود دل کند و به سوی تکلیف حرکت کرد اولین پایه رسیدن به مقام شهادت هجرت است.هجرت از مال خود و مکان خود و دلبستگی های خود.

وی تصریح کرد:آن پدر شهید که وقتی می خواست با دختر خود خداحافظی کند رویش را برگزداند و همسرش گفت چرا نمی بینی او را.گفت می ترسم او را ببینم و مرا زمین گیر کند. فرمانده نیروی قدس گفت:شهدای حرم، هوشمند ترین های معاصر اند، چون مترصد فرصتی بودند که خودشان را به محبوب اتصال دهند.

شهید به دریا بی کران پیامبر(ص) و ائمه اطهار متصل شده است

سردار قاسم سلیمانی پیش از ظهر امروز در کنگره هشت هزار شهید استان گیلان در رشت با بیان اینکه یک آهن در حالت طبیعی فقط یک آهن است و وقتی به یک مدار مغناطیسی متصل می شود خودش مدار مغناطیسی می گردد گفت: شهید متصل شده به مدار مغناطیسی رسول خدا می باشد به همین دلیل شهید دارای اعجاز است.

وی افزود: هرکس به امیرالمومنین(ع) نزدیک شد این اتصال باعث می گردد او مانند سلمان پاک و ابوذر گردد.

فرمانده سپاه قدس کشور با اشاره به اینکه فلسفه شهید فلسفه اتصال به خداوند، پیامبر(ص) و ائمه است و قطره زمانی که به دریا متصل می گردد دیگر قطره نیست بلکه جزئی از دریا می گردد و خودش دیگر دیده نمی شود اظهار کرد: شهید به دریا بی کران پیامبر(ص) و ائمه اطهار متصل شده است.

سردار سلیمانی گفت: امام علی (ع) تا زمانی که وعده شهادت را از پیامبر (ص) نگرفت آرام و قرار نگرفت و زمانی که در محراب ضربه شمشیر خورد فرمود: اکنون راحت شدم که این جمله به دو معناست یکی راحتی از دنیا و نامردی ها و دیگری رسیدن به جایگاه بزرگ شهادت.

وی با بیان اینکه خانواده شهدا دارای جایگاه بالایی هستند گفت: قدر پدر و مادرهای شهدا را بدانید زیرا گاهی همه رحمت الهی در یک پیرمرد و پیرزن نورانی عادی ظاهر می گردد و این عزیزان منشا رحمت های الهی هستند و زمانی که از جامعه ما می روند باید اندوهگین شویم.

در آینده می پرسند که چرا گیلان ۸ هزار شهید اهدا کرده است

سردار سلیمانی عنوان کرد: اهدای هشت هزار شهید ساده نیست و در تاریخ می پرسند که چرا این افراد شهید شدند؟ چرا سالی هزار نخبه شهید گشتند؟ و ما باید به این سوال پاسخ دهیم زیرا تعداد شهید در یک حادثه مانند بمباران اتمی هیروشیما اتفاق نیفتاد بلکه یک حادثه طولانی در بیش از دو هزار روز اتفاق افتاد.

وی گفت: اعظم از امام حسین (ع) چیزی بود که امام حسین (ع) برای آن شهید شد.

حاج قاسم سلیمانی با بیان اینکه امام خمینی (ره) کاری کرد کارستان و هیچ عالمی و مرجعی در شعیه قادر نبود کاری را که امام انجام داد را صورت دهد تصریح کرد: امام خمینی (ره) در عالم ناباوری فکر تأسیس حکومت اسلامی را در سر می پروراند و در اولین فرصت این کار انجام داد و این هنر امام (ره) بود.

وی با اشاره به اینکه امام آمد و بعد سالیان دراز اسلام ناب را کاوش کرد و آن را در چهارچوب قامت این ملت آماده کرده اظهار داشت: هفتصد سال از تاریخ ایران، تاریخ نداشت زیرا افرادی غیر ایرانی بر آن حکومت می کرد.

فرمانده سپاه قدس کشور همچنین با بیان اینکه امام خمینی (ره) با اسلام دو کار بزرگ انجام داد ابتدا امام با این کار کشور و ملت ایران را بیمه کرد گفت: مگر امکان داشت بدون انگیزه اسلام هشت هزار جوان خوش قد و قامت بدون اینکه شهرشان از جنگ آسیب دیده باشد بروند و شهید گردند و سپس با چند وجب قد به کشور بازگردانده شوند!؟ و اگر این اتفاق نمی افتاد و اسلام نبود ایران به دوره های گذشته خود بازمی گشت.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه امام (ره) برای بازگرداندن اسلام این ملت را شایسته دید تصریح کرد: امام (ره) می فرماید: «دفاع از نظام از اوجب واجبات است» زیرا دفاع از نظام، دفاع از اسلام است به همین دلیل است که امام حفظ نظام را حتی از خواندن نماز واجب تر دانسته است.

جمهوری اسلامی با هیچ نظامی قابل مقایسه نیست/نظام ارزش این را دارد که در راه آن هزاران نفر شهید شوند

سرلشگر سلیمانی با اشاره به ناامنی در منطقه گفت:امروز در حالی که خرمنی در آتش اطرافمان وجود دارد ما در آرامش هستیم.افغانستان,قفقاز ,ترکیه ,پاکستان دارای بمب اتمی را ببینید اما ما امروز دارای آرامش و امنیت هستیم.این نظام را با کجا می خواهیم مقایسه کنیم؟اساسا نظام جمهوری اسلامی با کدام نظام قابل مقایسه است؟

فرمانده نیروی قدس گفت:این حجم زیادی از رشد علمی و آزادی و امنیت و آرامش با کجا قابل مقایسه است؟

وی افزود: هم دیروز ارزش این را داشت که ۸ هزار نفر برای حفظ نظام شهید شوند و هم امروز ارزش این را دارد که هزاران نفر در راه آن شهید شوند.

سردار سلیمانی با بیان اینکه رهبر گرانقدر انقلاب در مقابل هرچیزی که از اسلامیت و ملیت و استقلال و عزت نظام بکاهد می ایستد,تصریح کرد:اینکه چه کسی پاسپورت ما را قبول دارد آیا از عزت و استقلال ما مهم تر است؟ استقلال تنها بعد جغرافیای نیست.استقلال در همه ی ابعاد است.استقلال در اقتصاد, فرهنگ و دین است و همه ی این سطوح شامل استقلال است و فقط به تمامیت ارضی بر نمی گردد.

وی افزود: به این دلیل مقام معظم رهبری بر فرهنگ,بر موضوعات سیاسی و اقتصادی مقاومت می کند تا استقلال کشور در همه ی ابعاد کامل و جامع باقی بماند.

فرمانده نیروی قدس سپاه تصریح کرد:شهدای ما برای باقی ماندن استقلال کشور و حفظ ارزش و عظمت نظام شهید شده اند.

تسلیم دشمن مقابل اراده یک ملت جامع ترین زانو زدن است

حاج قاسم سلیمانی متذکر شد:۳۰ سال است که جنگ پیوسته ای برای حمله به تمام سطوح استقلال ما وجود دارد اما به رهبری و هدایت عالمانه و شجاعانه دشمن را ملت به زانو در آورده است و تسلیم دشمن مقابل اراده یک ملت جامع ترین زانو زدن است.ببینید که امروز مهم ترین حامی همه ی دشمنان شیطان بزرگ نگاهش به ما چیست؟

فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه مساله سلوک , رفتار و اخلاقیات حاکم بر شهدا بسیار مهم است یادآور شد:امروز حسین خرازی, شهید املاکی ,احمد کاظمی همت و باکری بیش از  یک مرجع تقلید رهروی می شوند.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه یکی از برجستگی های جنگ ما مرتفع بودن قله ها بود متذکر شد: رسول مکرم اسلام  قریب ده سال حکومت کردند اما هزاران سال است بر دل ها جا دارد.
وی افزود:امام (ره) ده سال حکومت کرد اما تاثیر آن حکومت ده ساله امام (ره) بیش از ۵۰ سال بوده است.وقتی قله مرتفع باشد بر رفتار ما تاثیر می گذارد.امروز تاثیر مقام معظم رهبری بر جامعه ی ما بیش از تاثیر یک حکومت است.وجود فرماندهان شهید در قله های برجسته دفاع مقدس از ویژگی های نظام است.

یکی از مشخصه های جنگ اخلاص در همه چیز بود

حاج قاسم سلیمانی گفت:فرماندهی در جنگ امامت بود نه هدایت. فرماندهان نگفتند برو گفتند بیا ! فرماندهان شهید ما بر صحنه جنگ امامت می کردند.یک روز شهید مهدی باکری در گودال نشست و خطاب به شهید احمد کاظمی در حالی که از درد به خود می پچید وگفت:احمد بیا اینجا که من اینجا چیزی می بینم که اگر ببینی از اینجا نخواهی رفت.آن روز برادر مهدی باکری, حمید شهید شده بود اما آثاری در چهره ی او ندیدم وقتی خواستند جنازه برادر او را بیاورند نگذاشت. گفت اکر توانستید جنازه دیگر شهدا را بیاورید جنازه برادرم را هم بیاورید.

وی تصریح کرد: امام در پیام حج فرمودند; ای نشستگان در مقابل خانه ی خدا به ایستادگان در مقابل دشمنان خدا دعا کنید.قله های ما این بود.این است که حق و حقیقت جنگ را نشان می دهد.یکی از مشخصه های جنگ اخلاص در همه چیز بود.

چو رسی به طور سینا اَرِنِی بگو تو مگذر

چه خوش است از او جوابی چه تری چه لَن تَرانی

ودیگری در مقامی بالاتر سروده است :

اَرِنِی کسی بگوید که تورا ندیده باشد

تو که بامنی همیشه چه جواب لَن تَرانی؟!

شهدای ما در سختی ها مطیع ترین بودند/معذورم بگویم که نتایج خون شهدای ما چه شده

به گزارش دیارمیرزا فرمانده نیروی قدس سپاه که در اجلاس اختتامیه کنگره ملی ۸ هزار شهید گیلان سخن می گفت یادآور شد:یک وقتی در پایان جنگ کسی فکر نمی کرد حقوق فرمانده سپاه و حقوق رزمنده عادی یکسان است.ما آنجه همه یکدیگر را برادر صدا می کردیم.این زیبایی ها جنگ ما را به اینجا رساند.فرمانده ای از فرماندهان ما در بحبوبه ولفجر ۸ فرزند خود را در تصادف رانندگی از دست داد. برای اینکه خبر را به او برسانم به او گفتم این جنگ طولانی است.تو برو جانشینت بماند اما وقتی پیش من آمد به رغم سختی های جنگ خندید و گفت به من می گویی در بحبوحه عملیات بروم؟ اگر بخاطر فرزندم می گویی باید بگویم که او امانت خدا در نزدم بود و من تماس گرفتم که بچه را دفن کنید و رضایت بدهید تا راننده آزاد شود.

سرلشگر سلیمانی در ادامه گفت:شهدای ما در سختی ها مطیع ترین بودند. به این دلیل باید از جنگ حراست کرد و به این دلیل برجسته ترین شخصیت نظام آثار جنگ را یعنی چفیه را دور گردن خودش در مقابل شخصیت های دنیا و در جلسات رسمی و غیررسمی دور گردن می اندازد.یکی دلیل عظمت و قداست این فرهنگ است.ضرورت جامعه ی ما درد درک جبهه است.این کنگره ها و یادواره ها نباید به یک روز ختم شود و باید امتداد داشته باشد.

وی در پایان گفت:من معذورم از بیان بخشی از حرف ها. معذورم بگویم که نتایج خون شهدای ما چه شده است. خوف دارم از برخی سواستفاده ها وگرنه می گذاشتم این تصاویر به نمایش گذاشته شود.

خبرنگار: سینا هوشمند

tel final1

Share