در دیدار شهردار رشت با عضو کمیسیون تلفیق مجلس عنوان شد:

تخصیص اعتبارات به پروژه‌های اولویت‌دار شهرداری رشت در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱

سید امیرحسین علوی شهردار رشت و حسن محمدیاری عضو کمیسیون تلفیق مجلس در مورد مهمترین موضوعات شهرداری و لزوم تخصیص اعتبارات به پروژه‌های اولویت‌دار شهرداری در بودجه ۱۴۰۱ گفتگو و تبادل نظر کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید امیر حسین علوی شهردار رشت پنجشنبه نهم دی ماه ۱۴۰۰ با حسن محمدیاری نماینده مردم شهرستانهای تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس و عضو کمیسیون تلفیق مجلس پیرامون پیگیری تخصیص اعتبارات لازم به پروژه‌های اولویت‌دار شهر رشت دیدار و گفتگو کرد.

اختصاص ردیف اعتباری برای پروژه‌های قطار شهری رشت، احداث رینگ ۹۰ متری، تکمیل تصفیه خانه، ایجاد تاسیسات جمع آوری فاضلاب و آزادسازی حرائم بافت تاریخی حرم خواهر امام (ع) رشت از جمله مهمترین مباحثی بود که در این دیدار مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر گردید تا سر فصلهای هر کدام از آن‌ها توسط دکتر محمدیاری عضو کمیسیون تلفیق مجلس در لایحه بودجه ۱۴۰۱ گنجانده و پیگیری شود.

همچنین با توجه به ارائه لایحه بودجه ۱۴۰۱ توسط دولت به مجلس و آغاز فصل بودجه ریزی علاوه بر موارد ذکر شده در مورد نحوه وصول مطالبات و بدهی‌های سازمانها و ارگانهای دولتی به شهرداری رشت به صورت تهاتر، مقرر گردید دکتر محمدیاری پیگیریهای لازم را برای الحاق مجدد این بند به لایحه بودجه ۱۴۰۱ را انجام دهند تا شهرداری سال آینده نیز بتواند مطالبات خود از دستگاههای دولتی را تهاتر نماید.

لازم به ذکر است اوضاع نه چندان مساعد شهرداریهای کشور به ویژه شهرداری رشت به عنوان مرکز استان گیلان در بحث کاهش چشمگیر درآمدها و ایجاد مشکل در تامین اعتبارات لازم برای اجرای پروژه‌های عمرانی که به جهت شرایط سخت اقتصادی و پاندمی کرونا حادث شده، موضوع مهم دیگری بود که در این جلسه مورد تاکید سید امیر حسین علوی شهردار رشت قرار گرفت.

در پایانحسن محمدیاری عضو کمیسیون تلفیق مجلس با اذعان به مشکلات و چالشهای مالی و اعتباری شهرداری رشت وعده داد تا در جریان بررسی لایحه بودجه کمیسیون تلفیق نسبت به تخصیص اعتبارات لازم به پروژه‌های اولویت‌دار شهرداری اقدامات و رایزنیهای لازم را انجام دهند.

Share