معاون صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان:‌

همکاری دستگاه قضایی گیلان و سازمان صمت برای راه‌اندازی معدن سنگ‌رود رودبار

اخلاقی از همکاری دستگاه قضایی گیلان و سازمان صمت برای راه‌اندازی معدن زغال سنگ عمارلو روستای سنگ‌رود رودبار خبر داد و گفت: قرار است تکلیف بازگشایی این معدن با برگزاری جلساتی با ریاست دادگستری گیلان مشخص شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سعید اخلاقی، شامگاه شنبه (۱۳ آذر) در گفت‌وگوی خبری در پاسخ به این پرسش که مراحل واگذاری معدن سنگ‌رود رودبار هم‌اینک در چه وضعیتی است اظهار داشت:‌ از سال ۹۳ عملا فعالیت این معدن متوقف شده و در سالیان اخیر هم اقدامات متعددی برای واگذاری آن صورت گرفت.

معاون صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه این واگذاری باید به بخش خصوصی دارای صلاحیت لازم انجام می‌شد عنوان کرد: در کنار این اقدامات فرآیند مربوط به احیاء و فعال‌سازی معدن سنگ‌رود توسط مجموعه سازمان ایمیدرو که سازمان توسعه‌ای زیرمجموعه وزارت صمت است انجام شد.

اخلاقی با تاکید بر اینکه به دلایلی فرآیند احیاء و فعال‌سازی معدن سنگ‌رود علی رغم تلاش‌های انجام گرفته میسر نشد تصریح کرد: سال گذشته بر اساس رأی شورای عالی معادن مزایده‌ای از طریق سامانه و با فرآیندهای قانونی تعریف شده برگزار و بعد از بررسی‌های مطابق با شاخص‌های فنی و مالی یکی از شرکت‌های خصوصی برای بهره‌برداری از معدن در مزایده برنده شد.

وی بهره‌برداری از معدن سنگ‌رود و تعیین تکلیف وسایل و تجهیزات داخل آن را دو مسأله کاملا جدا که نیاز به تصمیم‌گیری دارد خواند و ابراز داشت‌: طبق تعریف فرآیندی در ماده ۲۱ بعد از تعیین تکلیف بهره‌برداری از معدن در خصوص اموال و تجهیزاتی که باید برای ادامه کار در آن معدن مورد استفاده قرار گیرد بر اساس نظر کارشناسان دادگستری قیمت‌گذاری می‌شود.

معاون صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از اختلاف نظر بهره‌برداران قدیم و جدید معدن سنگ رود و ورود دستگاه قضایی به این موضوع خبر داد و یادآور شد: سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان هم در کنار دادگستری گیلان است تا فرآیند بهره‌برداری و تعیین تکلیف معدن زغال سنگ عمارلوی روستای سنگ رود رودبار هر چه سریع‌تر انجام شود.

اخلاقی معدن سنگ رود رودبار را یکی از معادن خوب استان گیلان که دارای پتانسیل‌های معدنی بسیار خوب و ظرفیت لازم برای اشتغالزایی برخوردار است نامید و خاطرنشان کرد: قرار است تکلیف بازگشایی و فعالیت مجدد این معدن با برگزاری جلساتی با ریاست دادگستری گیلان مشخص شود.

Share