رييس كل دادگستري استان گيلان

پیشرفت و توسعه کشور بدون هماهنگی قوای سه‌گانه غیرممکن است

رییس کل دادگستری استان گیلان در نشست کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری استان، پیشرفت وتوسعه کشور را بدون هماهنگی قوای سه گانه غیرممکن دانست و ابراز داشت: روند اجرایی شدن چشم انداز توسعه در برنامه ششم نیازمند پایبندی و هماهنگی سه قوه می باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، نشست کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری با حضور رئیس کل دادگستری استان برگزار شد.

احمد سیاوش پور رئیس کل دادگستری استان در ابتدای این نشست با اشاره به دیدار اخیر وزیر ارتباطات با مدیران صنایع و بخشهای تولیدی استان روند رکود و تعطیلی  کارخانجات استان را کند  اعلام کرد و افزود: گزارشات واصله حاکی از احداث و تاسیس واحدهای تولیدی جدید نیز می باشد.

رئیس شورای قضایی استان تصریح کرد: در ۹ ماهه سال جاری حدود ۳۳۰ هزار پرونده در دادگستری های استان وارد شده است و تقریبا به تمامی این پرونده ها با تلاش و کوشش قضات و کارمندان دستگاه قضایی رسیدگی و مختومه گردیده است که نسبت به سال گذشته ۳ درصد افزایش داشته است.

وی  در ادامه از متولیان حوزه های اقتصادی استان خواست تا پرونده های مهم قضایی را که مربوط به موانع بخش تولید و سرمایه گذاری می باشد سریعا  اعلام نمایند و افزود: تلاش می شود تا پایان سال جاری  این پرونده ها پیگیری شده  و در مسیر مناسب قرار گیرد.

احمد سیاوش پور با بیان اینکه در سال آینده دو انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر را پیش رو داریم گفت: مردم ما با رشد فکری و سیاسی و تعهداتی که نسبت به سرنوشت خود احساس می کنند  همچون ادوار گذشته در انتخابات شرکت کرده و مسئولین نیز تلاش می نمایند تا فضا و شرایط مساعد و سالمی جهت برگزاری هرچه بهتر انتخابات مهیا نمایند.

وی پیشرفت و توسعه کشور را بدون هماهنگی قوای سه گانه غیرممکن دانست و ابراز داشت: روند اجرایی شدن چشم انداز توسعه دربرنامه ششم نیازمند پایبندی و  هماهنگی سه قوه می باشد.

رئیس کل دادگستری استان  افزود: مدیران و مسئولان استان نیز باید بدون هیچ حاشیه و اهمالی به امورات مردم توجه داشته و در مسیر انتظارات آنان در جهت آبادانی استان گام بردارند.

رئیس شورای قضایی استان در پایان از مدیران حاضر خواست تا در راستای ارتقاء کیفیت این کمیته، فهرستی از برنامه های خود را  که موجب تقویت سرمایه گذاری و واحدهای تولیدی می گردد به دبیرخانه کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری اعلام نمایند.

توسعه اقتصادی گیلان مثبت است

اصغریان معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری در این نشست با اشاره به گزارشاتی که حاکی از عبور استان از رکود اقتصادی می باشد گفت: به جهت تحریم ها و اقتضائات منطقه، سرعت خارج شدن از رکود کند می باشد.

این مقام مسئول با اشاره به محدودیت منابع مالی و محدویت شدیدی که در بخش عرصه مشاهده می شود اظهار داشت: بخشی از کمبود عرصه به جهت عدم مدیریت صحیح مدیران از گذشته تا حال بوده است.

وی خاطر نشان کرد: برخی سرمایه گذاران  که از کشورهای دیگر برای سرمایه گذاری به گیلان می آیند با مشکل عدم عرصه مناسب روبرو شده و طرح ها از استان خارج میشود.

وی در پایان توسعه اقتصادی استان را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: استاندار گیلان و مدیران دستگاه های اجرایی و نظارتی تلاش می کنند تا به دور از سیاست زدگی، توسعه اقتصادی استان رونق یابد.

Share