رییس کل دادگستری گیلان در لنگرود

با دور زدن قانون نمی‌توان عدالت را برقرار کرد/وحدت رمز پیروزی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا احمدسیاوش پور با بیان اینکه:قانون همه چیز را مشخص کرده است و و هیچکس خلاء جایگاه قانونیش را نمی تواند توجیه کند. هرشخصی که فکر کند با دورزدن قانون می تواند عدالت را فراهم کند سخت در اشتباه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،و به نقل از روابط عمومی  دادگستری کل استان گیلان ؛ احمدسیاوش پور رییس کل دادگستری استان گیلان در ادامه دیدارهای خود از مجموعه دستگاه قضایی استان گیلان به شهرستان لنگرود سفر کرد. شورای تامین شهرستان لنگرود با حضور احمد سیاوش پور رییس کل دادگستری استان گیلان تشکیل جلسه داد.

2_لنگرود در این جلسه رییس شورای قضایی استان ضمن قدردانی از تعامل و همدلی موجود مدیران اجرایی شهرستان از تدبیر و اقدامات مناسب در حل مشکلات چایکاران شهرستان تقدیر نمود. وی با بیان این مطلب که هرزمان هماهنگی و تعامل در بین مسئولین و خدمتگزاران نظام وجود داشته باشد، خیر و برکات آن شامل همه مردم می شود. وبالعکس هر زمانی رگه هایی از اختلاف ، دودستگی و خودمحوری دیده شود به وضوح ناموفقیت ها دیده می شود .

رییس کل دادگستری استان ادامه داد رمز پیروزی ، موفقیت و ماندگاری همه افراد جامعه با هر دیدگاه و سلیقه اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی را در وحدت و یکپارچگی در حول محور ولایت فقیه است. ایشان خواستار تلاش بیشتر مسئولین و مدیران استان در تحقق چشم انداز بیست ساله کشور شدند و افزودند قانون محور وفاق ، پیشرفت و توسعه است .
احمدسیاوش پورادامه داد، قانون همه چیز را مشخص کرده است و و هیچکس خلاء جایگاه قانونیش را نمیتواند توجیه کند.

وی با بیان این مطلب که مقام معظم رهبری فرموده اند ، عدالت در اجرای قانون تحقق پیدا میکند افزود هرشخصی که فکر کند با دورزدن قانون می تواند عدالت را فراهم کند سخت در اشتباه است. رییس کل دادگستری استان گیلان ، دستگاه قضایی را همراه و همگام با توسعه استان دانست و بیان داشت توسعه با حفظ منابع طبیعی و محیط زیست نباید در تعارض باشد. متاسفانه سیاست های نادرست و متناقض به منابع طبیعی و جنگلها آسیب های غیرقابل جبران رسانده است .ایشان از همه مدیران و مسئولین خواستند تا قبل از شروع هر طرح و پروژه ایی روال قانونی آن مدنظر قرار دهند .

در پایان احمد سیاوش پور جایگاه و عملکرد دادگستری شهرستان لنگرود را مثبت ارزیابی نموده و از زحمات رییس ، دادستان و کارکنان قضایی و اداری دادگستری شهرستان فومن تقدیر نمودند همچنین در این نشست فرماندار و اعضاء شورای تامین شهرستان لنگرود نیز گزارشی از عملکرد دستگاه های خود ارائه نمودند.
در این سفر آقایان واحدی مقدم معاون برنامه ریزی و سرپرست معاونت اداری و مالی ، دکترآقایی معاون حفاظت اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان گیلان ، غفاریان طوسی مدیرکل سازمان زندان ها ، دکتر آیتی مدیرکل پزشکی قانونی و مفیدی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان گیلان احمد سیاوش پور رییس کل دادگستری استان گیلان را همراهی نمودند.

همچنین سیاوش پور در جمع کارکنان قضایی و اداری شهرستان لنگرود شرایط قضایی این شهرستان را مناسب ارزیابی نمود و افزود تلاش، تعهد به کار و رضایت مندی ارباب رجوع قابل حس و رویت است.

سیاوش پور، با بیان این مطلب که تمام تلاش دستگاه قضایی رضایت مندی مردم است و رضایت مردم رضایت خداوند را به همراه خواهد داشت ادامه داد ،گره گشایی از مشکلات مردم فرصتی از جانب خداوند برای انسان است و هیچکس در معلنگرود1امله با خداوند ناامید برنمیگردد .

وی تکریم ارباب رجوع را از اولویتهای قوه قضاییه دانست و بیان داشت ، دادگستری ملجاء و پناهگاه مردم است و باید با اخلاق خوب و نیکو با مراجعین برخورد شود و این عین اجرای دین است .

ارشدترین مقام قضایی استان ، با توصیه به تقوا وناظر دانستن خداوند برانجام اعمال انسان ها را از روشهای بی اثر دانستن وسوسه های شیطانی و سلامت روح و جسم دانست .

وی اثرات عشق به کار و در خدمت مردم بودن را در زندگی دنیایی وپس از آن را بسیار شگرف دانست و با تشکر از تلاش قضات و کارکنان دادگستری شهرستان لنگرودخواستار فعالیت بیشتر آنها در کاهش پرونده های اجرای احکام شد.

Share