جذب حمایت مالی به مبلغ ۹۰ هزار یورو

حمایت DAAD آلمان از تاسیس مرکز مطالعات موسیقی‌شناسی در دانشگاه گیلان

طرح «تاسیس مرکز مطالعات موسیقی‌شناسی (اتنوموزیکولوژی) در دانشگاه گیلان» مورد حمایت موسسه تبادل آکادمیک آلمان (DAAD) قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در تابستان سال ۱۴۰۰ و پس از تصویب تاسیس رشته موسیقی‌شناسی (اتنوموزیکولوژی) در مقطع ارشد در دانشگاه گیلان، گروه موسیقی دانشگاه گیلان با همکاری دانشگاه هیلدسهایم در فراخوان ۲۰۲۱ موسسه تبادل آکادمیک آلمان (DAAD) با عنوان «گفتگوی دانشگاهی با جهان اسلام» با ارسال طرحی با عنوان «تاسیس مرکز مطالعات موسیقی شناسی (اتنوموزیکولوژی) در دانشگاه گیلان» شرکت کرد.

شایان ذکر است که گروه موسیقی دانشکده هنر و معماری دانشگاه گیلان در راستای تفاهم نامه منعقد شده بین دانشگاه گیلان و دانشگاه هیلدسهایم آلمان در سال ۱۳۹۵ در این فراخوان حضور یافت.

پس از ارزیابی‌های موسسه DAAD از بین طرح‌های دریافت شده، طرح گروه موسیقی دانشگاه گیلان موفق به جذب حمایت مالی DAAD به مبلغ ۹۰ هزار یورو شد. برگزاری دوره‌های دانش افزایی برای اساتید، برگزاری دوره‌های آموزشی برای دانشجویان، تهیه امکانات سخت افزاری و نرم افزاری برای تاسیس آرشیو فرهنگ‌های صوتی ایران در دانشگاه گیلان، تجهیز کتابخانه دانشکده هنر و معماری به منابع روز در حوزه موسیقی‌شناسی و همچنین برگزاری دوره‌های آشنایی با موسیقی ایران برای دانشجویان آلمانی، از مهم‌ترین محورهای این پروژه است.

لازم به ذکر است که موسسه تبادل آکادمیک آلمان (DAAD)، در چارچوب برنامه «گفتگوی دانشگاهی با جهان اسلام»، در سال ۲۰۲۲ میلادی این پروژه را حمایت مالی می‌کند و امکان تمدید پروژه برای سال ۲۰۲۳ نیز وجود دارد.

Share