با موافقت هیات امنای دانشگاه گیلان صورت گرفت؛

تاسیس مرکز تحقیقات بین‌المللی مشترک اقلیم کاسپین در دانشگاه گیلان

هیات امنای دانشگاه گیلان با تاسیس «مرکز تحقیقات بین المللی مشترک اقلیم کاسپین» که به صورت مشترک بین دانشگاه گیلان و موسسه اکولوژی و جغرافیای شینجیانگ وابسته به علوم چین ایجاد شده است موافقت اصولی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، هیات امنای دانشگاه گیلان با تاسیس «مرکز تحقیقات بین المللی مشترک اقلیم کاسپین» که به صورت مشترک بین دانشگاه گیلان و موسسه اکولوژی و جغرافیای شینجیانگ وابسته به علوم چین ایجاد شده است موافقت اصولی کرد.

شایان ذکر است پیش از تصویب این مرکز، این مجموعه در قالب ایستگاه بین المللی مطالعات اکوسیستم مناطق مرطوب در دانشگاه گیلان فعالیت می‌کرد که در اسفند ماه ۱۳۹۷ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری، استاندار گیلان و مدیران استانی با هزینه‌ای بالغ بر ۱۵۰ هزار دلار به بهره برداری رسید.

این مرکز که با هدف مطالعه اکوسیستم و تغییرات آب و هوایی در جهان راه اندازی شده است جمهوری اسلامی ایران را به شبکه مطالعات اقلیمی – اکولوژی خاورمیانه، آسیای مرکزی، چین و قاره آفریقا متصل می‌کند.

عضویت درشبکه ارزیابی اکولوژیک منطقه آسیا و آفریقا، مشارکت در طرح‌های کلان بین المللی در آینده و به ویژه موضوعات حول محور احیای جاده ابریشم، ایجاد امکان فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی برای محققان و فراهم شدن امکان تبادل استاد و دانشجو بین کشورهای مختلف قاره آسیا از جمله مزایای احداث این مرکز در دانشگاه گیلان است.

Share