طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۲۸ و ۲۹ مهر ماه صورت گرفت؛

دانشگاه گیلان میزبان نخستین همایش دوسالانه بین المللی ایران‌شناسی در جهان

نخستین همایش دوسالانه بین المللی ایران‌شناسی در جهان به صورت وبینار طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۲۸ و ۲۹ مهر ماه ۱۴۰۰ در دانشگاه گیلان برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نخستین همایش دوسالانه بین المللی ایران‌شناسی در جهان به صورت وبینار طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۲۸ و ۲۹ مهر ماه ۱۴۰۰ به کوشش مرکز مطالعات ایران، بالکان و اروپای مرکزی، دانشگاه گیلان، دانشگاه علامه طباطبائی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، دانشگاه صوفیه بلغارستان و انجمن ایرانی تاریخ در دانشگاه گیلان برگزار می‌شود.

دبیرخانه این همایش بیش از ۲۰۰ مقاله از پژوهشگران دریافت کرد که از این تعداد، ۱۴۰ مقاله به تایید داروان علمی همایش رسید که ۶۰ مقاله امتیاز لازم برای سخنرانی در همایش را کسب نمودند که در روزهای ۲۸ و ۲۹ مهر ماه ارائه خواهد شد.

مشارکت پژوهشگران از دانشگاه‌های ایران و دپارتمان‌های ایران‌شناسی بلغارستان، رومانی، روسیه، انگلستان، کانادا، ارمنستان، جمهوری آذربایجان، پاکستان، گرجستان و دیگر کشورها در نخستین همایش دوسالانه بین المللی ایران‌شناسی در جهان نشان دهنده اهمیت مطالعات ایرانی در خارج از مرزهای ایران است.

Share