مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان خبر داد:

۱۳ گمشده در ارتفاعات رحیم آباد رودسر پیدا شدند | این گروه کوهنوردی اهل کردستان بودند

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: یک گروه کوهنوردی ۱۳ نفره اهل استان کردستان که در ارتفاعات رحیم آباد شهرستان رودسر گمشده بودند توسط نیروهای امدادی پیدا شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سیاوش غلامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان از گم شدن یک گروه ۱۳ نفره (یک گروه کوهنوردی از سنندج کردستان) در ارتفاعات رحیم آباد رودسر خبر داد و گفت: این حادثه در محور رحیم آباد به جواهردشت منطقه سماموس رخ داد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان با بیان اینکه این حادثه به مرکز کنترل و هماهنگی جمعیت هلال احمر در ساعت ۲۰:۰۰ شامگاه جمعه (۳۰ مهر ماه) اطلاع رسانی شد و عوامل امدادی هلال احمر در ساعت ۲۲:۳۰ در صحنه حضور یافتند، گفت: وقتی این حادثه به مرکز کنترل عملیات هلال احمر استان گزارش شد، عوامل امدادی جمعیت هلال احمر به منطقه مذکور اعزام و طی یک عملیات جستجو، گم شدگان را پیدا و به مسیر اصلی بازگردانند.

غلامی با اشاره به مصدومین این حادثه، افزود: این حادثه مصدوم ۳ مصدوم داشت، که پس از اقدامات لازم امدادی بر روی مصدومین، دو نفر از مصدومین سرپایی درمان شدند و یکی از مصدومین توسط عوامل امدادی جمعیت هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شد.

سیاوش غلامی ضمن تاکید بر لزوم استفاده از تجهیزات لازم در هنگام سفر و کوهنوردی، اظهار کرد: هموطنان حتما مسیرهایی را انتخاب کنند که خوب می‌شناسند و اخبار هواشناسی را نیز دنبال کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان تاکید کرد: به دلیل عدم آشنایی گروه های کوهنوردی با شرایط جوی مناطق صعب العبور کوهستانی و نوعا عدم آشنایی با منطقه، از سفر به مناطق کوهستانی و ارتفاعات اجتناب کنند، گروه‌های کوهنوردی همچنین ضمن به همراه داشتن تجهیزات لازم کوهنوردی حتی المقدور قبل از حرکت، هیئت کوهنوردی و مراکز امدادی را از زمان و منطقه صعود خود مطلع کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان افزود: مردم برای گزارش حوادث می توانند به صورت شبانه روزی با تلفن ۱۱۲ ندای امداد هلال احمر تماس بگیرند.

Share