مدیرعامل هلال احمر گیلان خبر داد:

رانش زمین در روستای خرشک شهرستان رودبار | اعزام ۶ تیم امدادی به منطقه

سیاوش غلامی ضمن اشاره به اعزام تیم‌های ارزیاب جمعیت هلال احمر گفت: این موضوع توسط مردم منطقه به مرکز کنترل عملیات هلال احمر استان اطلاع‌رسانی شد که ۶ تیم امدادی از رودبار و رشت، فومن، آستانه اشرفیه و واکنش سریع، جهت بررسی و ارزیابی اولیه به منطقه مذکور اعزام شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سیاوش غلامی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان از رانش زمین در منطقه خرشک شهرستان رودبار خبر داد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان با اشاره به این رخداد گفت: روز جاری مصادف با یک خرداد ماه سال جاری، در منطقه خرشک شهرستان رودبار رانش زمین به وقوع پیوست.

غلامی ضمن اشاره به اعزام تیم‌های ارزیاب جمعیت هلال احمر اظهار کرد: این موضوع توسط مردم منطقه به مرکز کنترل عملیات هلال احمر استان اطلاع‌رسانی شد که ۶ تیم امدادی از رودبار و رشت، فومن، آستانه اشرفیه و واکنش سریع، جهت بررسی و ارزیابی اولیه به منطقه مذکور اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به بررسی‌های اولیه صورت گرفته توسط تیم ارزیاب، افزود: پیرو بررسی و ارزیابی‌های اولیه صورت گرفته مبنی بر وقوع رانش، منازل مسکونی تخلیه شدند، ۳ منزل مسکونی نیز در پی این رانش آسیب جزیی دیده و یک فرد نیز مصدوم شد که پس از اقدامات اولیه امدادی به مراکز درمانی منتقل شد، همچنین ارزیابی‌های دقیق‌تر از منطقه و خانه به خانه به جهت بافت سنتی و روستایی منازل توسط تیم ارزیاب در حال بررسی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان افزود: مردم برای گزارش حوادث می‌توانند به صورت شبانه روزی با تلفن ۱۱۲ ندای امداد هلال احمر تماس بگیرند.

گفتنی است؛ پس از وقوع رانش، معاون هماهنگی امور عمرانی و مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان در منطقه مذکور حضور یافتند.

Share