با حضور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان؛

خانه هلال مطبوعات و رسانه در گیلان افتتاح شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان با اشاره به نقش خانه‌های هلال اظهار کرد: خانه‌های هلال با هدف توانمندسازی جامعه و مکانی برای گسترش آموزش‌های امدادی و نفوذ میان مردم و نیز پاسخگویی در زمان حوادث و بلایا راه‌اندازی شده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، با حضور سیاوش غلامی مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان و جمعی از معاونین این نهاد عام المنفعه و با حضور اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات گیلان، خانه هلال مطبوعات و رسانه در محل خانه مطبوعات گیلان افتتاح شد.

در این نشست سیاوش غلامی مدیرعامل هلال احمر استان گیلان ضمن تقدیر از تلاش اصحاب رسانه، بیان کرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه از جنس امدادگران هلال احمر هستند، زیرا در حوادث و اتفاقات جان خود را به خطر می‌اندازند تا آگاهی را به جامعه هدیه کنند.

غلامی سرمایه هلال احمر را اعتماد مردمی دانست و گفت: جمعیت هلال احمر متعلق به آحاد مردم است و امدادگران صرف نظر از هرگونه نگرش و براساس آموزه‌های دینی، کمک‌رسانی را سرلوحه خود قرار داده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان با اشاره به نقش خانه‌های هلال اظهار کرد: خانه‌های هلال با هدف توانمندسازی جامعه و مکانی برای گسترش آموزش‌های امدادی و نفوذ میان مردم و نیز پاسخگویی در زمان حوادث و بلایا راه‌اندازی شده‌اند، همچنین توانمندسازی اعضاء در محلات شهری و روستایی در حوزه‌های دانش، نگرش و مهارت از سیاست‌های جمعیت هلال‌احمر در قالب طرح تشکیل و راه‌اندازی خانه‌های هلال است.

در ادامه کریم خرسندی مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان با اشاره به تعدد رسانه‌های استان بیان کرد: استان گیلان دارای تعدد رسانه در زمینه مکتوب و مجازی هستند و جامعه رسانه‌ای گیلان فعال و پویا در سطح کشور شناخته شده است.

خرسندی با اشاره به عملکرد رسانه‌های گیلان در دوران اوج شیوع کرونا در روزهای نخست در استان گفت: فعالیت رسانه‌های گیلان در این ایام به جهت اطلاع‌رسانی و آگاهی‌رسانی به مردم این مهم را آشکار ساخت که رسانه‌ها نقش حائز اهمیتی در تنویر افکار عمومی دارند و می‌توانند موجب پیشگیری از رخدادها و رویدادها با بهره گیری از قلم و انعکاس مطالب و اخبار شوند.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان گیلان با اشاره به تعامل خوب رسانه‌های گیلان با جمعیت هلال احمر استان اذعان داشت: همانگونه که جمعیت هلال احمر گیلان همواره در بحران‌ها با سرعت و شتاب مثال زدنی برای یاری به هموطنان در پای کار هستند اصحاب رسانه نیز با عنوان خبرنگاران و عکاسان بحران در انعکاس این زحمات جمعیت هلال احمر داوطلبانه حضور دارند و خبررسانی می‌کنند.

کریم خرسندی ضمن ابراز خرسندی از تشکیل خانه هلال مطبوعات و رسانه خاطرنشان کرد: امیدوارم که تشکیل این خانه در محل خانه مطبوعات گیلان موجب هم افزایی بیشتر اصحاب رسانه و جمعیت هلال احمر استان و کشور شود.

شایان ذکر است؛ خانه هلال مطبوعات و رسانه با هدف تعامل بیشتر اصحاب رسانه با جمعیت هلال احمر گیلان امروز در محل خانه مطبوعات گیلان افتتاح و مسئولیت آن برعهده میلاد ابراهیمی قرار داده شد.

Share