مدیرکل فرهنگ گیلان تأکید کرد:

مدیریت شهری در مسئله تالار مرکزی رشت به منافع مردم توجه کند

فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: شورای شهر و شهرداری رشت در مسئله بهره برداری از تالار مرکزی باید منافع مردم و استان را در نظر بگیرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، فیروز فاضلی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست با شهردار رشت با موضوع بررسی وضعیت تالار مرکزی این شهر، اظهار کرد: این جلسه برای رسیدن به یک نتیجه مطلوب برای فرهنگ و هنر استان گیلان است.

وی با بیان اینکه نامه نگاری‌های متعددی در دوران شهرداران گذشته برای تعیین تکلیف وضعیت تالار مرکزی رشت از شوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان انجام شده بود، افزود: انتظار می‌رود مدیران مدیریت شهری رشت نیز اهتمام ویژه‌ای نسبت به این موضوع داشته باشند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه تمامی تالارهایی که در مراکز استان‌ها ساخته شده مطابق ماده ۵۵ شهرداری‌ها زمین را رایگان در اختیار ادارات کل فرهنگ و ارشاد قرار داده اند.

وی با بیان اینکه هیچ تالار مرکزی در کشور با مشکل همانند تالار مرکزی رشت در زمینه تملک زمین مواجه نشده است، اضافه کرد: باید دید مدیران شهری رشت نسبت به این موضوع تغییر کند.

فاضلی در ادامه با اشاره به اینکه در موضوع تالار مرکزی رشت باید بین منافع شهر و استان و منافع شهرداری، شورای شهر و شهرداری رشت باید یک موضوع را انتخاب کند، تصریح کرد: تصمیم و انتخاب درست مدیران شهری رشت می‌تواند به حل این موضوع ختم شود.

وی به موضوع حضور سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت در مزایده بهره برداری از تالار مرکزی اشاره و اضافه کرد: در این موضوع فصل الخطاب قانون است و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تمام شرایط قانونی برای مزایده را برای همه به صورت یکسان اجرا می‌کند.

در اجرای مزایده قانون فصل الخطاب است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه برای بهره برداری از تالار مرکزی بر اساس قانون باید مزایده برگزار شود، گفت: علاقه مندان باید مطابق ماده ۲۷ در این مزایده شرکت کنند.

فاضلی تأکید کرد: همه متولیان اعم از شورای شهر و شهرداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در مورد موضوع تالار مرکزی رشت باید منافع مردم به ویژه هنرمندان و علاقه مندان به فرهنگ و هنر را مد نظر قرار دهند.

وی ادامه داد: مایه تأسف خواهد بود که بخاطر برخی مسائل، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها خوب تالار مرکزی رشت به عنوان بزرگترین تالار شمال کشور با این میزان از هزینه و صرفه بیت المال مورد بهره برداری قرار نگیرد و همچنان درگیر مسائل حاشیه‌ای همانند مالکیت زمین باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه بهره برداری و استفاده از این تالار یکی از مطالبات مهم مردم رشت و استان است، تصریح کرد: بر همین اساس باید در کوتاه‌ترین زمان این موضوع تعیین تکلیف و ماده ۲۷ برای این تالار اجرایی شود.

وی با تأکید بر لزوم تغییر نگرش مدیریت شهری در زمینه موضوع تالار مرکزی رشت، افزود: با توجه به همسایگی با کشورهای حاشیه خزر به دنبال برگزاری برنامه‌های بین المللی با حضور این کشورها هستیم.

فاضلی تأکید کرد: تملک این زمین برای شهرداری است اما باید با تغییر دید و در نظر گرفتن منافع رشت، استان و مردم فراخوان برگزاری مزایده انجام شود.

Share