مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خبر داد:

اکران همزمان ۱۰ فیلم جشنواره فجر در گیلان | دانش‌آموزان مناطق محروم میهمان ویژه جشنواره هستند

فاضلی با اشاره به اینکه ۱۰ فیلم جشنواره فجر به صورت همزمان در گیلان اکران می‌شود، گفت: همزمان جشنواره فیلم فجر در روزهای ۱۵ تا ۲۱ بهمن‌ماه سال جاری در سینما میرزا کوچک رشت برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با اشاره به اینکه ۱۰ فیلم جشنواره فجر به صورت همزمان در گیلان اکران می‌شود، گفت: همزمان جشنواره فیلم فجر در روزهای ۱۵ تا ۲۱ بهمن‌ماه سال جاری در سینما میرزا کوچک رشت برگزار می‌شود.

فیروز فاضلی با اشاره به برگزاری همزمان سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در گیلان، اظهار داشت: جشنواره فیلم فجر به عنوان مهم‌ترین جشنواره سینمایی ایران است که زمینه بروز و ظهور استعدادهای جوان و جدید در کنار بهره‌گیری از تجربه پیشکسوتان را فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته مردم ایران به‌ویژه گیلانی‌ها برای دیدن آثار حضور یافته در جشنواره فجر به ناچار باید به تهران سفر می‌کردند، تصریح کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر با تصمیم متولیان برگزاری این جشنواره، تعدادی از فیلم‌ها به ‌صورت همزمان با جشنواره مرکزی در سراسر استان‌های کشور اکران می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه امسال همزمان در جشنواره فیلم فجر، ۱۰ اثر جشنواره ملی در استان اکران می‌شود، گفت: در حال رایزنی برای حضور فیلم‌های شاخص جشنواره به گیلان هستیم.

فاضلی با اشاره به اکران فیلم‌های ویژه کودکان و نوجوانان در ساعات صبح‌ ایام جشنواره اشاره و تصریح کرد: در این طرح پنج فیلم “قطارآن شب”، “۲۳ نفر”، “کاتی و ستاره”، “منطقه پرواز ممنوع” و “تورنادو” با حضور دانش‌آموزان مدارس مناطق محروم و شهرستان‌های گیلان اکران می‌شوند.

وی افزود: فیلم‌های جشنواره فجر در استان گیلان از روز ۱۵ تا ۲۱ بهمن در سینما میرزاکوچک رشت برگزار می‌شود، اظهار داشت: در این طرح فیلم‌های شاخص جشنواره در سه سانس به اکران در می‌آید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان اظهار داشت: اطلاعیه پیش فروش اکران فیلم‌های منتخب سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر که از طریق سایت هفت‌ساز برنامه‌ریزی شده، به زودی منتشر می‌شود.

Share