مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خبر داد:

۲۰ کتابفروشی گیلان مجری طرح پائیزه کتاب ۹۸+ اسامی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به حضور ۲۰ کتابفروشی استان در طرح پائیزه کتاب ۹۸، گفت: این طرح همزمان با ایام برپایی پانزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب گیلان اجرایی می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فیروز فاضلی در حاشیه دومین روز از برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب گیلان با اشاره به نگاه ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان‌ها و در راستای تحقق شعار «ایران تهران نیست»، اظهار داشت:‌ خوشبختانه  طرح پائیزه کتاب ۹۸ همزمان با پایتخت در ۲۰ کتابفروشی استان در حال برگزاری است.

دبیر ستاد برگزاری هفته کتاب گیلان افزود: طرح یادشده گامی دیگر در راستای اعطای یارانه نشر کتاب از طریق کتابفروشی‌ها است که همزمان با بیست و هفتمین دوره هفته‌ی کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۳ آبان‌ماه همزمان با سراسر کشور در استان آغاز شده و تا پایان آبان ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه بر اساس این طرح، علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی صرفاً با همراه داشتن کارت ملی می‌توانند از تخفیف ۲۰ درصدی خرید کتاب از کتابفروشی‌های عضو این طرح استفاده کنند، تصریح کرد: علاقه‌مندان به کتاب در شهر رشت می‌توانند به کتابفروشی‌های «انتشارات جنگل جاودانه»، «انتشارات طاعتی»، «انتشارات وارسته»، «پاتوق کتاب»، «روزگار»، «شهر کتاب»، «فرازمند»، «ماه نو»، «مرکز فرهنگی آسمان»، «مژده»، «کتابسرای دیبا» و «کودک و نوجوان باز باران» مراجعه نمایند.

فاضلی ادامه داد: در سایر شهرهای استان نیز کتابفروشی‌های «روشنا»، «قصر دانش نوین»، «میرزایی» و «معلم» بندر انزلی، «خانه کتاب» و «شهر کتاب» لاهیجان، «خاوری» و «شهر کتاب» لنگرود عضو این طرح ملی هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان یادآور شد: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص طرح پائیزه کتاب می‌توانند به سایت http://tarh.ketab.ir مراجعه نمایند.

بیست و هفتمین دوره هفته‌ی کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «حال خوش خواندن» از تاریخ ۲۳ تا ۳۰ آبان ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

همچنین پانزدهمین نمایشگاه کتاب گیلان با حضور بیش از ۴۰۰ ناشر از سراسر کشور و ۳۰ درصد تخفیف از ۲۶ آبان تا اول آذرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان واقع در کیلومتر پنج جاده رشت به تهران برگزار می‌شود و ساعت بازدید نمایشگاه نیز ۱۰ صبح تا ۸ شب است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس https://gilan.farhang.gov.ir/fa/fairandfestival/bookexpo مراجعه نمایند.

Share