انتقاد دلخوش از رئیسی؛

خانواده بزرگ آموزش و پرورش در اولویت قرار ندارند | چرا باعث می‌شوید که فرهنگیان از شما برنجند

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس، با انتقاد از عدم انتخاب وزیر پیشنهادی از بدنه وزارت آموزش و پرورش، گفت: متاسفانه خانواده بزرگ آموزش و پرورش در اولویت قرار ندارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، سید کاظم دلخوش اباتری در نشست علنی امروز (سه شنبه ۲۵ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش ضمن تقدیر از رئیس جمهور و هیات دولت در شعری خطاب به آیت الله رئیسی گفت: گفتند که یاران موافق هستند/ مجنون شدند و همه عاشق هستند/ نصف وزرای تو رئیس جمهور/ از مدرسه امام صادق هستند.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه از روزهای قبل از انتخابات برای اولین بار نمایندگان برای رئیس جمهور امضا جمع آوری و از وی حمایت کردند، ادامه داد: در جریان رأی اعتماد به وزرا، نمایندگان مردم در مجلس با دولت همراهی کردند و وزرای پیشنهادی، بیشترین رأی را در طول تاریخ انقلاب کسب نمودند.

وی خطاب به رئیس جمهور با تاکید بر اینکه مجلس شما را از خود می‌داند و دوست نداریم در شرایط فعلی دشمنان خرده بگیرند و دولت شما را ناکارآمد نشان دهند، عنوان کرد: از برخی از اعضای تشکیلات شما سوال کردم و آن‌ها اعلام کردند که مشورتی با این افراد نشده است، راه فعلی مناسب نیست و مشکلات اقتصادی کشور را افزایش می‌دهد.

دلخوش با بیان اینکه رئیس جمهور در مباحث خود اعلام کرد که وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با کتاب و مدرسه آشناست، تصریح کرد: از بدنه وزارت آموزش و پرورش با حضور ۲ میلیون فرهنگی و معلم در طول تاریخ انقلاب رئیس جمهور، وزیر، استاندار و فرماندار انتخاب شده است و افراد علمی زیادی در آن حضور دارند، چرا باعث می‌شوید که فرهنگیان از شما برنجند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وزیر پیشنهادی جزوه‌ای را ارائه کرده که برای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مناسب است، ادامه داد: چگونه قصد دارید رتبه‌بندی معلمان را اجرا کنید؟ آقای میرکاظمی اعلام کرد که یک پنجم آن را تقبل می‌کند، اما وزیر پیشنهادی اعلام کرده است که رتبه‌بندی معلمان را به صورت کامل اجرا می‌کند! شما از تحقیق و تفحص صندوق فرهنگیان چه می‌دانید؟ شما در غیرانتفاعی تحصیل کردید، اما در دفاعیه خود به آن اشاره‌ای نکرده اید.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس یازدهم افزود: در برنامه پنجم توسعه ۱۰ درصد برای مدارس غیرانتفاعی پیش بینی شده، اما شما یک کلمه درخصوص درآمدهای آن مطلب ارائه نکرده اید، در برنامه شما اهداف بلندمدت، کوتاه مدت و میان مدت دیده نشده است. شما تجربه و تخصص وزارت آموزش و پرورش را ندارید و معلم و فرهنگی نبوده اید، اما مدتی در مرکز پژوهش‌ها فعالیت داشته اید.

دلخوش خطاب به رئیس جمهور با تاکید بر اینکه آیا شأن آموزش و پرورش این است که بعد از انقلاب اینگونه با این جامعه بزرگ برخورد شود، آموزش و پرورش و معلمان این موضوع را نمی‌پذیرند، عنوان کرد: خانواده بزرگ آموزش و پرورش در اولویت شما قرار ندارند، در حال حاضر آموزش و پرورش ۲۵ تا ۳۰ درصد کسری دارد و بازنشستگان آن با مشکلاتی مواجهند. آیا مطالبات آن‌ها با این جزوه پرداخت می‌شوند؟

Share