دلخوش در تذکر شفاهی؛

دولت از توانمندی استان ها برای انتصاب مسئولان استفاده کند|روال تامین قیر باید تغییر کند

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس خواستار بهره مندی دولت از افراد توانمند استان ها برای انتصاب در سمت های مختلف شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، سیدکاظم دلخوش اباتری در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود، گفت: مسئولان همه مملکت را از دانشگاه امام صادق منصوب می‌کنند، ما استان‌ها به جهنم؛ یک موقع دولت از امام زمان این موضوع را نگیرد. امیدواریم دولت از توانمندی استان‌ها استفاده کند.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در رابطه با قیمت برق باید جلسه‌ای با مشارکت کمیسیون اصل ۹۰، انرژی و هیات رئیسه مجلس برگزار شود تا وزیر مربوطه در خصوص پول‌های اضافه دریافت شده از مردم پاسخ دهد.

وی در رابطه با مساله تامین قیر افزود: روال تامین قیر در کشور باید تغییر کند، دو روز پیش اعتبار پیش بینی شده برای این موضوع ابلاغ شد و سپس ۲ میلیون تومان قیمت قیر افزایش یافت؛ سالانه ۲.۵ میلیون تن قیر در کشور نیاز است لذا این موضوع باید خارج از سیستم بورس و پالایشگاه‌های خصوصی پیش بینی شود و نهایتا در قبال آن به پالایشگاه‌ها نفت و مواد نفتی داده شود. یکی از بهترین راه‌ها برای خدمت به مردم آسفالت کردن مسیر روستاها و شهرها است.

دلخوش تصریح کرد: رهبر انقلاب برای مبارزه در جنگ اقتصادی دستور تشکیل شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا را دادند؛ البته تذکر دادند که آن‌ها حق دخالت در امر قانونگذاری را ندارند؛ برداشت از تبصره ۴ یا برخی از مواردی که نیاز به حکم قانونی دارد به این شورا مرتبط نیست. تعدد جایگاه قانونگذاری نباید وجود داشته باشد زیرا قانونگذاری مربوط به مجلس است.

همچنین علی نیک زادثمرین نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده صومعه سرا، گفت: کمیسیون انرژی در خصوص مساله مربوط به برق جلسه‌ای گذاشتند تا موضوع بررسی شود همچنین موضوع مرتبط با مساله تامین قیر نیز طی روزهای آینده با حضور مسئولان آینده بررسی خواهد شد.

Share