تنها کاندیدای شهرداری رشت؛

علوی: کار و ابتکار شعار من است | همواره به اجرا فکر می‎کردم

امیرحسین علوی در صحن شورا تصریح کرد: روش کار برای این تشکیل این چنین شهر، کار و ابتکار است و این شعار من است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سیدامیر حسین علوی به عنوان تنها کاندیدا تصدی شهرداری رشت در صحن شورای شهر رشت به ارایه برنامه پرداخت.

وی در معرفی خود گفت: بنده سید امیر حسین علوی هستم و از دوره راهنمایی وارد عرصه کار شدم و بهترین دهه عمرم را در تولیدات صنعتی و مجموعه خانوادگی روگا گستر گذارندم. دو دوره عضو شورای شهر رشت بودم و این دوره نیز به همین مفتخر هستم.

علوی افزود: بنده در تمام سالهایی که عضو شورا بودم به اجرا فکر میکردم و همیشه در گوشه ای برای خودم مینوشتم و آنچه که امروز به اعضای شورا می دهم که درخت ذهنی است از مدیریت ها، معاونت ها و سازمانها و… در آن شرح داده شده است. این میثاق نامه بنده است با شورا و مردم و شهرداری است.

علوی ادامه داد: اولین چیزی که بنده به آن فکر میکنم این است که آمدیم تا برای مردم کار کنیم و از کار برای مردم معیشت خود را تامین کنیم و نیامدیم که از مردم پول بگیریم و خودمان را بگردانیم.

وی افزود: درجامعه اسلامی زندگی میکنیم و اگر حاکم اسلامی برای شهر هستیم باید یک شهر ایده آل اسلامی را تشکیل دهیم که شامل حفظ میراث فرهنگی، حفظ منابع طبیعی، خلاقیت آفرینی، عدالت توزیعی و نشاط مردمی انجام دهیم.

علوی تصریح کرد: روش کار برای این تشکیل این چنین شهر، کار و ابتکار است و این شعار من است. برای رسیدن به این موارد نیاز به یک سیاست متوازن و پایدار در همه حوزه ها  داریم که شامل فرایند در مهندس فرهنگی شهر و برند سازی، توسعه عمرانی، هوشمند سازی خدمات شهری است که برای این کار نیاز به اصلاحات درون سازمانی داریم تا بهره وری بالایی داشته باشیم.

علوی ادامه داد:ما برنامه پنج ساله و چشم انداز شهری نداریم و باید با کمک نخبگان شهری این کار را انجام دهیم ِ.باید یک مدیریت یکپارچه شهری مانند شفاف سازی داده ها داشته باشیم و اطلاعات به راحتی در دسترس مردم قرار بگیرد و همین امر سبب مبارزه با فساد است.

تنها کاندیدای شهرداری رشت در مورد مگاپروژه سازماندهی رودخانه ها گفت: برای ساماندهی دو روخانه ها باید از طریق سرمایه گذاری و منابع دولتی وارد شویم.

وی در مورد زمین های جنوب شهر ساحل سپیدرود گفت: در سالهای قبل قرار بود با رقم ۸۵ هزار تومان خریدار شود اما نشد اما باید این زمینها برای شهر رشت خریداری شود.

علوی افزود: معاونت اقتصادی و مالی شامل مدیریت مالی، ایجاد کمیته های اصلاح براوردها، تنظیم نظام نوین پرداخت، تعیین و تکلیف پیمانکاران عمرانی پیگیری و حمایت از اجرای پروژه های ممیزی نوین، تعیین تکلیف پیمانکاران عمرانی، استفاده از ظرفیت های قانونی وصول درامدها، شناسایی ظرفیت های درآمدی به صورت مستمر و قرار دادن تملیک ملک در پروژه های تفکیک ملک از جمله برنامه هایی است که در مدیریت شهری باید اجرایی شود.

Share