در جلسه شورا مطرح شد

از عدم تحقق ۷۴ درصدی بودجه شهرداری رشت تا انتخاب شهردار با لابی و توسط دستان پشت پرده

زاهد به عدم تحقق ۷۴ درصدی بودجه شهرداری رشت اشاره کرد گفت: به زودی جلسه ای در کمیسیون برنامه و بودجه شورا با حوزه مالی شهرداری رشت در راستای بررسی این مهم برگزار می‌کنیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا پنجاه و یکمین جلسه شورای شهر رشت با حضور اعضا و در عمارت تاریخی شورا برگزار شد.

در ابتدای این جلسه رئیس شورای شهر رشت گفت: کمتر از یک جلسه دیگر به انتخاب هیات رئیسه مانده است.

امیرحسین علوی با بیان اینکه تمام تلاش ما برای این بوده که آرامش در شورا حاکم شود، گفت: در یکسال گذشته تلاش کردیم که با حفظ پرداخت حقوق کارکنان بدهی های شهرداری نیز پرداخت شود.

وی افزود: بستر شهر برای سرمایه گذاری آماده است و قادر هستیم برخی دغدغه‌های مردم را برطرف کنیم.

علوی در مورد طرح تفصیلی رشت اظهار کرد: بسیار خوشحال هستیم که امروز پس از پیگیری‌هایی که در مورد طرح تفصیلی انجام شده است به یک جمع بندی مناسب رسیدیم.

وی در مورد مشکلات زیست محیطی در رشت نیز گفت: اقدامات مناسبی در این زمینه در کمیسیون بهداشت انجام شده است و امیدواریم در ۳ سال اینده اجرایی شود.

علوی با بیان اینکه تیم سپیدرود مشکلات زیادی دارد، تصریح کرد: در چند سال گذشته با همکاری شورای چهارم این تیم توانسته بود از سد مشکلات عبور کند اما امروز با مشکلات عجیبی دست و پنجه نرم می‌کند.

رئیس شورای شهر رشت یادآور شد: در شهری که ۱۵۰۰ میلیارد هزینه می‌شود، بودجه ۵ میلیارد تومانی سالیانه کار سختی نیست و باید از این تیم حمایت کنیم.

وی با بیان اینکه تیم سپیدرود، امید جوانان شهر رشت است، افزود: برای مشکلات این تیم همه باید همت خود را بکار بگیرند.

علوی ۱۷ مرداد روز خبرنگار را نیز تبریک گفت و افزود: خبرنگاران با قلم و نگاه تیزبینانه خود و نقد های سازنده یاور شورا و مدیریت شهری هستند.

بهارمست با پذیرفتن کرسی شهرداری خیال همه را راحت کند

در ادامه فاطمه شیرزاد سخنگوی شورای شهر رشت با تبریک روز خبرنگار گفت: امیدواریم که در این روز شاهد سخنرانی‌های طولانی مدیران نباشیم و مدیران این روز را با ارائه عملکردشان اشتباه نگیرند.

عضو شورای شهر رشت گفت: بنده نیز به نوبه خود از سرپرست شهرداری تشکر می‌کنم و از ایشان می‌خواهیم که در مورد پذیرفتن تصدی شهرداری فکر کند و خیال مجموعه شهرداری و مردم را از این بابت آسوده کند.

شیرزاد افزود: امیدواریم که شهردار مناسبی با هم فکری برای شهر رشت انتخاب شود.

عدم تحقق ۷۴ درصدی بودجه شهرداری رشت

در ادامه فرهام زاهد ریس کمیسیون برنامه و بودجه شورای رشت با تبریک روزخبرنگار گفت: ۱۷ مرداد مصادف با روز خبرنگار را به فعالان این عرصه تبریک میگویم و امیدوارم همواره شاهد درج اخبار امیدوار کننده باشبم.

وی به عدم تحقق ۷۴ درصدی بودجه شهرداری رشت اشاره کرد گفت: به زودی جلسه ای در کمیسیون برنامه و بودجه شورا با حوزه مالی شهرداری رشت در راستای بررسی این مهم برگزار می‌کنیم.

۸۰ درصد از مردم معتقدند که شهردار با لابی و دستان پشت پرده انتخاب می‌شود

به گزارش دیارمیرزا در ادامه جلسه بهراد ذاکری عضو شورای شهر رشت با تبریک نوروزبل گفت: این عید باستانی استان را به همه گیلانی‌های عزیز تبریک می‌گویم.

وی به سگهای ولگرد اشاره کرد و گفت: متاسفانه تردد این مخلوقات سبب نارضایتی شهروندان شده است و انتظار داریم با همکاری معاونت خدمات شهرداری این موضوع نیز حل شود.

ذاکری افزود: ساختمان شهرداری رشت در میدان گیل فاقد تابلوهای راهنما بوده است و این موضوع سبب سرگردانی شهروندان شده است.

وی در مورد انتخاب شهردار نیز اظهار کرد: انتخاب شهردار شهر رشت حساسیت زیادی دارد و متاسفانه با رفتن آقای نصرتی در باور مردم این شائبه به وجود آمده است که به اجبار شورانشینان رفته است در حالی که به خواست خودشان رفتند.

این عضو شورا یادآور شد: متاسفانه ۸۰ درصد از مردم شهر معتقد هستد که شهردار با لابی و دستان پشت پرده انتخاب می‌شود و این عدم اعتماد در بین مردم بسیار بد است.

وی با بیان اینکه پیمانکاران شهرداری در صبحانه خودشان شهردار را انتخاب می‌کنند، گفت: این ضعف بزرگ برای مدیریت شهری و شورا است.

ذاکری یادآور شد: معتقد هستم که می‌توانیم افراد را بر اساس شاخص‌ها انتخاب کنیم و بار دیگر اعتماد مردم را جلب نماییم.

وی با تاکید بر لزوم انتخاب درست در مورد شهردار آینده رشت گفت: تصمیم عجولانه در انتخاب شهردار سبب ضرر و آسیب به مجوعه مدیریت شهری و شهر خواهد شد.

ذاکری گفت: از سرپرست شهرداری بابت عملکردی که دارند تشکر می‌کنیم و این نشان می‌دهد گاهی عملکرد یک سرپرست می‌تواند بهتر از یک شهردار باشد.

معاون اداری مالی شهرداری به سفر خارجی رفته است

در ادامه جلسه محمد حسن عاقل‌منش با تشکر از بهارمست گفت: از زحمات دکتر نصرتی نیز تشکر می‌کنیم و امیدواریم با همت مهندس بهارمست و تیمشان مسایل شهری به درستی انجام شود.

وی با بیان اینکه معاون اداری مالی شهرداری به سفر خارجی رفته است گفت: از سرپرست شهرداری می‌خواهیم که پرداخت مطالبات کارکنان در اولویت باشد و منتظر امضای معاون نباشند.

اسماعیل حاجی پور نیز با خسته نباشید به سرپرست شهرداری رشت اظهار کرد: آمار مالی شهرداری رشت نباید نسبت به سال گذشته مطرح شده و هر گونه مقایسه باید بر اساس مبنای بودجه که نقشه راه شهرداری است مطرح شود.

با شرایط فعلی نمی توانیم کاری از پیش ببریم

حاجی پور افزود: تا کنون ۹۱ میلیارد توسط شهرداری رشت وصول شده است و باید این مساله ریشه یابی شود.

وی با بیان اینکه جذب سرمایه گذار برای پروژه های عمرانی بسیارضروری است، افزود: اگر بهترین شهردار رشت را هم انتخاب کنیم با شرایط فعلی نمی توانیم کاری از پیش ببریم.

این عضو شورا افزود: یکی از دلایلی که شهروندان به شهرداری برای دریافت پروانه مراجعه نمی کنند سرگردانی آنان است.

حاجی پور با بیان اینکه بخشی از درآمد شهرداری از محل وام تامین می شود، افزود: بیشترین درآمد از محل عوارض ساختمانی اخذ می شود.

Share