اختلاف اعضا در روزهای اول؛

شورای شهر آستارا نیامده حاشیه‌ساز شد؛ احتمال انحلال شورا؟!

محسنی بیان کرد: مگر شما در جلسه گذشته قانون را رعایت کردید؟ انتخاب شهردار خوب و انقلابی ملاک یک شورای مردمی و متخصص است، بنابه فرمایش رهبر معظم انقلاب شهردار باید عرضه این کار را داشته و شجاعت اجرای قانون را داشته باشد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دومین جلسه شورای ششم شهر مرزی بندر آستارا در سالن اجلاس شورا تشکیل شد.

جلسه گذشته شورا وجاهت قانونی نداشت

سروش وظیفه عضو شورای اسلامی شهر آستارا در خصوص غیبت خود در جلسه گذشته گفت: فصل الخطاب همه مسائل قانون است و جلسه گذشته شورا، طبق قانون وجاهت قانونی ندارد، چراکه جلسات فوق‌العاده باید در سه حالت ۱. درخواست فرماندار ۲. درخواست شهردار و ۳. درخواست پنج عضو شورا باشد تا این جلسه به طور قانونی تشکیل شود و چون هیچ کدام از این حالت‌ها شامل جلسه گذشته نبود، حضور در این جلسه محلی از اعراب نداشت.

وظیفه افزود: بنده به همین دلیل در جلسه گذشته حضور نداشتم و رئیس شورا به تنهایی صلاحیت برگزاری جلسات فوق العاده شورا را ندارد و در همین جا می‌گویم، اگر از قانون اطلاع دارید طبق گفته خودتان ۶ جلسه پی‌درپی غیبت ما را وارد کرده و ما را به قانون معرفی کنید.

شورا جای سیاست بازی و تک روی نیست

فرهاد محسنی عضو شورای اسلامی شهر آستارا نیز در این جلسه با یادی از تلاش‌ها و زحمات اعضای شوراهای ادوار گذشته اسلامی شهر آستارا و درگذشتگان شورای پنج دوره گذشته گفت: بنده به آرای مردم تعهد و تعصب دارم و همواره در رعایت صرفه و صلاح و پیشرفت و آبادانی حوزه انتخابی شهرم پیشگام خواهم بود.

محسنی بیان کرد: مگر شما در جلسه گذشته قانون را رعایت کردید؟ انتخاب شهردار خوب و انقلابی ملاک یک شورای مردمی و متخصص است، بنابه فرمایش رهبر معظم انقلاب شهردار باید عرضه این کار را داشته و شجاعت اجرای قانون را داشته باشد.

وی افزود: بنده به عنوان پیشکسوت شورا با پنج دوره سابقه حضور می‌گویم؛ شورا جای سیاست بازی و تکروی نبوده و نخواهد بود، آقای رئیس شورا شما در دوره پنجم منتقد عادل نیرو دل و عرفان جامبر بودید ولی امروز حرکت دیگری را انجام می‌دهید.

اعضای غائب جلسه گذشته، طبق قانون حق صحبت نداشتند

میثم الوان‌پور رئیس شورای اسلامی شهر آستارا نیز در این جلسه گفت: اعضای غائب جلسه گذشته، در این جلسه طبق قانون حق صحبت نداشتند ولی به احترام موی سفید آن‌ها اجازه صحبت داده شد، اما شاهد این رفتار عجیب از سوی برخی از دوستان هستیم.

الوان‌پور گفت: آقایان محترم مردم از این رفتار ما ناراحت هستند و شرمنده آن‌ها هستیم، از تمام اعضا خواهش می‌کنم که در جلسات شورا حضور داشته و به رای مردم احترام بگذارند.

وی ادامه داد: اگر این روند پیش برود احتمال انحلال شورای شهر آستارا نیز هم هست.

از دو عضو شورا شکایت قانونی خواهم کرد

یاشین کمالی نایب رئیس شورای اسلامی شهر آستارا در این جلسه گفت: در جلسه شورا هیچ فردی حق توهین به یکدیگر را ندارد، ما برای اولین بار یک جوان را به عنوان رئیس شورا انتخاب کردیم، آیا این حرکت بی‌ادبی است؟ همین اعضا به نایب‌رئیس شدن بنده رای دادند، چرا امروز این رفتار را انجام می‌دهند؟

وی ادامه داد: اگر هدف شما سه نفر حفظ شهردار فعلی است، چرا حتی یک بار به صورت دوستانه در این خصوص با ما صحبت نکردید؟ ما برای خدمت آمدیم اما در سخنان آقایان وظیفه و محسنی بی‌احترامی نسبت به بنده را مشاهده کردید و از این دو عضو شورا شکایت قانونی خواهم کرد.

در ادامه این جلسه با درگیری لفظی بین برخی اعضای شورا جلسه نیمه تمام ماند.

Share