در گفتگو با دیارمیرزا عنوان شد:

اجرای فاز اول نقاشی دیواری آستارا در ۵۰۰ متر | هدف شهرداری زیباتر کردن آستارا برای شهروندان است

شهردار آستارا گفت: در فاز اول نقاشی دیواری شهر آستارا، این رنگ آمیزی با هدف زیباسازی و افزایش نشاط‌ اجتماعی در ۵۰۰ متر از دیوارهای اماکن عمومی این شهر با اعتبار ۳۰۰ میلیون ریال انجام شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در اقدامی جالب با ابتکار شهرداری آستارا دیوارها و فضای شهر آستارا توسط هنرمندان نقاش زیباسازی شد.

شهردار آستارا در این رابطه به خبرنگار دیارمیرزا گفت: در فاز اول این پروژه این رنگ آمیزی با هدف زیباسازی و افزایش نشاط‌ اجتماعی در ۵۰۰ متر از دیوارهای اماکن عمومی این شهر با اعتبار ۳۰۰ میلیون ریال انجام شده است.

جواد معیتی با اشاره به استفاده از نقش نقاط گردشگری آستارا و استفاده از این نمادها گفت: تصاویر نمادهای آستارا نظیر ساحل، جنگل، دریا و ماهی بر دیوارهای خیابان امام خمینی (ره)، جمهوری اسلامی، قنبر محله و مقابل فرمانداری نقاشی شد و تا پایان سال، در فاز دوم این پروژه ۶۰۰ متر دیگر از دیوارها نقاشی خواهد شد.

وی همچنین ادامه داد: در این نوع پروژه و طرح ها اولویت، حمایت از هنرمندان بومی و توجه به ظرفیت‌های شهرستانی است و هدف ما هرچه زیباتر کردن آستارا برای مردمان شریف و با فرهنگش است.

فریبا غزنوی از هنرمندان نقاش شهرستان آستارا با اشاره به حمایت شهرداری آستارا در استفاده از هنرمندان بومی منطقه، گفت: طرح های ما در این پروژه کاملا ابداعی و نه تقلیدی بوده و در سبک های رئالیسم، مدرن، امپرسیونیسم و رئال امپرسیونیسم نقاشی شده است.

غزنوی با اشاره به مضمون این نقاشی‌ها گفت: این نقاشی‌ها با مضمون پدیده های انسانی، خلقت و آفرینش، بنیان خانواده، عشق ورزی، محبت و نیکوکاری است.

Share