جمالی نژاد در جلسه شورای اداری گیلان؛

مشکل قدیمی پسماند گیلان باید با همت و برنامه ریزی مدیران استانی حل شود

جمالی نژاد با انتقاد از عدم حل مشکل چندین ساله پسماند در گیلان گفت: مشکل قدیمی پسماند گیلان باید با همت و برنامه ریزی مدیران استانی حل شود و یک حرکت هم افزا چاره حل این معضل است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، معاون عمرانی وزیر کشور در جلسه شورای اداری استان گیلان با اشاره به اینکه معاونت عمرانی در وزارت کشور در حد چند وزارتخانه است، گفت: معاونت عمرانی وزارت کشور کل پروژه های کشور را در بر گرفته و در دهه فجر سال گذشته ۳۰ هزار پروژه در سراسر کشور به بهره برداری رسید.

مهدی جمالی نژاد، وزارت کشور را مهمترین وزارتخانه دولت دانست و تصریح کرد: در کنار تمام وظایف این وزارتخانه، سازمان شهرداری ها و دهیاری های سراسر کشور با بودجه سال گذشته ۹۸ هزار میلیارد تومانی بوده که با یک جامعه آماری ۸۰ میلیون نفری طرف است.

معاون عمرانی وزیر کشور بار اصلی خدمات وزارت کشور را بر دوش معاونت های عمرانی دانست و بیان کرد: پست معاونت عمرانی گیلان همیشه با یک چالش ملی روبرو بوده و در پایان دولت و عمر شوراها و شهرداری ها حساس ترین زمان تصدی این پست هم اکنون است.

جمالی نژاد با تاکید بر لزوم آموزش در حوزه شوراها و شهرداری ها گفت: همواره قطعا باید پشتیبانی از شوراهای اسلامی شهر و روستا برای انتخاب شهردار و دهیار از سوی معاون عمرانی استاندار صورت بگیرد و این پست حساس و مهم قطعا یک فرد کار بلد و با تجربه را می طلبد.

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های سراسر کشور با اشاره به حسن نیت استاندار گیلان در انتخاب عباس صابر به این سمت گفت: عباس صابر با یک سابقه بلند مدت در نظام مهندسی، شورای اسلامی، راه و شهر سازی، فرمانداری و تمامی حوزه های عمرانی یک مدیر با تجربه و کار بلد بوده و قطعا این انتخاب باید صورت می گرفت.

وی با انتقاد از عدم حل مشکل چندین ساله پسماند در گیلان گفت: مشکل قدیمی پسماند گیلان باید با همت و برنامه ریزی مدیران استانی حل شود و یک حرکت هم افزا چاره حل این معضل است.

جمالی نژاد با اشاره به اعتبارات مهم حوزه شهرداری ها گفت: اعتبار هزار میلیارد تومانی برای آتش نشانی ها و هشت هزار میلیارد تومانی برای حوزه های عمرانی شهرداری ها در کشور ارقام مهم و قابل توجهی بوده و توجه ویژه دولت را به شهرداری های کشور نشان می دهد.

در پایان این جلسه با تقدیر از تلاش های علی اوسط اکبری مقدم، عباس صابر به عنوان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان معرفی شد.

Share