امام جمعه آستارا؛

با تصویب برجام به اسارت کشیده شدیم | خواهان برداشتن همه تحریم ها هستیم

امام جمعه آستارا با اشاره به مذاکرات مستقیم چند هفته اخیر و عدم حصول نتیجه گفت: آمریکا همچنین در صدد امتیاز خواهی از جمهوری اسلامی بوده و قصد دادن هیچ امتیازی را ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نماز جمعه این هفته شهرستان وضعیت زرد مرزی بندر آستارا با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به امامت حجت الاسلام کاظم حافظ‌نیا امام جمعه شهرستان برگزار شد.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه اول با اشاره به اینکه راه رسیدن به مقام عرفانی تحجر و عبادت خداوند است، بیان کرد: انسان مومن و نمازگزار با عبادت خداوند نزدیکی و تقرب به درگاه الهی را برای خود به ارمغان می آورد.

حافظ نیا با اشاره به ایام سالروز شخصیت والامقام و عارف آیت الله بهجت گفت: ایشان همواره الگوی عبادت و بندگی خداوند هستند و با بهره بردن از روحیات و اعمال ایشان می توان به سوی عاقبت به خیری حرکت کرد.

وی با اشاره به توجه بر حفظ شان و شخصیت افراد در انتخابات گفت: مبادا برای رسیدن به یک جایگاه شخصیت و آبروی افراد را به بازی بگیرید، برای هر سخنی که به زبان بیاورید باید در درگاه پروردگار پاسخگو باشید و برای یک رای بیشتر خود را از تقوا دور نکنید.

وی با اشاره به ایام حفظ اعمال و روحیات ماه مبارک رمضان در کل ایام سال تصریح کرد: مبادا با یک غفلت و ارتکاب گناهان تمام عبادات و روزه داری های خود را بر باد بدهید، انسان عاقل همواره بر تمام اعمال و کارهای خود آگاه بوده و اجازه غلبه نفس اماره را بر خود نمی دهد.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه این هفته خوش اخلاقی را از نشانه های انسان های با تقوا دانست و بیان کرد: انسان مومن همواره خوش اخلاق بوده و به عاقبت خود فکر می کند.

حافظ نیا با تبریک پیروزی جبهه مقاومت ملت مبارز و مسلمان فلسطین گفت: امروز رژیم تا به دندان مسلح صهونیستی آتش بس یک جانبه اعلام کرده و این نتیجه مقاومت است.

وی ادامه داد: اگر اشدا و علی الکفار باشیم دشمن به زانو در آمده و امروز اراده پولادین ملت فلسطین، رژیم غاصب صهیونیستی را وادار به آتش بس کرده و آن ها را حسابی ترسانده است.

حافظ نیا پیروزی امروز فلسطین را به دلیل حضور مردان میدان دانست و تصریح کرد: این باید درسی برای همه باشد، با دشمن اسلام باید مثل خودش رفتار کرد و با اسرائیل باید با زبان زور صحبت کرد، آنها سگ های آمریکا در منطقه هستند و مقاومت این سگ ها را به زانو در آورد.

وی ادامه داد: حضور مردان میدان مثل شهید سلیمانی دیپلماسی را پیروز کرده و باید حواس خود را نسبت به این موارد جمع کنیم.

امام جمعه آستارا با اشاره به مذاکرات مستقیم چند هفته اخیر و عدم حصول نتیجه گفت: آمریکا همچنین در صدد امتیاز خواهی از جمهوری اسلامی بوده و قصد دادن هیچ امتیازی را ندارد، آقای رئیس جمهور مگر تحریم های فرعی داریم که صحبت از برداشتن تحریم های اصلی دارید؟ شما چرا مثل آمریکایی ها صحبت می‌کنید؟ ملت ایران اسلامی خواهان برداشتن همه تحریم ها هستند.

خطیب جمعه آستارا با اشاره به اینکه عده ای به دنبال ۲ بیل برای برداشتن کرونا و تحریم بودند، تصریح کرد: شما بیل را بر کمر مردم زحمت کش و انقلابی زدید! کلید شما گم شد و امروز به دنبال بیل برای دفن کردن مردم مظلوم و انقلابی هستید، بدانید که مردم آگاه بوده و به تمام کارهای شما نیز مسلط هستند.

حافظ نیا با اشاره به لزوم حمایت از شورای نگهبان در خصوص تصویب قانون کاهش ثبت نامی های ریاست جمهوری بیان کرد: اگر همراهی دولت در این قضیه بود، این عدد ۵۹۲ نفر ثبت نامی نیز کمتر از این می شد و انتظار از شورای نگهبان تداوم حرکت هوشمندانه در مسیر قانون و رعایت مر قانون و جلوگیری از توقعات زیاده خواهانه بدون ملاحظات سیاسی است.

وی مردم را وفادار به نظام، انقلاب و رهبری دانست و گفت: مردم به صحبت های افراد جاهل مدرن گوش نداده و تابع ولایت فقیه خود هستند.

حافظ نیا از شورای نگهبان خواست به کف شرایط و حداقل ها بسنده نکرده و کاندیداها را به شدت از هر لحاظ بررسی کرده و افراد شایسته و لایق را مورد تایید صلاحیت قرار بدهند.

وی با تبریک سالروز آزاد سازی خرمشهر گفت: حضرت امام (ره) جمله خرمشهر را خدا آزاد کرد را با تدبیر و از روی علم کامل گفتند، عده ای هم گفتند برجام را خدا آزاد کرد! ما با آزاد سازی خرمشهر آزاد شده ولی با تصویب برجام به اسارت کشیده شدیم.

Share