امام جمعه آستارا؛

به جز مردم هیچ کسی در دولت سیزدهم سهمی ندارد|اختلاط زن و مرد در کوه پیمایی خلاف شرع است

امام جمعه آستارا بیان کرد: بازار باج خواهی‌ها شروع شده و عده‌ای خود را در دولت سیزدهم سهیم می‌دانند اما به جز مردم هیچ کسی در دولت سیزدهم سهمی ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نماز جمعه این هفته شهرستان وضعیت قرمز مرزی بندر آستارا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به امامت حجت الاسلام کاظم حافظ‌نیا امام جمعه شهرستان برگزار شد.

حافظ نیا در ابتدای خطبه اول با اشاره به فرمایش امام جواد علیه السلام در باب خصلت انسان‌های با تقوا گفت: امام جواد (ع) سه خصلت نیکان و ابرار را توجه به واجبات الهی و برپایی آن، دوری و اجتناب از گناه و معصیت و دوری از غفلت ذکر کرده‌اند و انسان غافل از یاد خداوند دچار ضلالت و گمراهی شده و پایان بدی در انتظارش است.

حافظ نیا با اشاره به خفت و خواری برخی انسان‌ها برای رسیدن به مسئولیت تصریح کرد: این‌ها همه نشانه‌های غفلت از خداوند است و غافل از خدا در روز قیامت از سوی پروردگار فراموش خواهند شد.

وی ادامه داد: به یاد خدا و امان زمان (عج) بودن فقط خواندن دعای فرج و ندبه نیست، ولی عصر ارواحنا فداه حاضر و ناظر بر اعمال انسان است و اگر بدانیم که نامه اعمال ما به دست امام زمان (عج) می‌رسد، هیچ گاه گمراه و غافل از یاد خدا نمی‌شویم زیرا که انسان غافل از یاد خدا گمراه‌تر از چهارپایان است.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به یکشنبه ۲۰ تیر سالروز شهادت امام جواد (ع) در سال ۲۲۰ هجری قمری به دست معتصم عباسی گفت: با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در شب شهادت ایشان در شهرستان مرزی بندر آستارا عزاداری را در مساجد خواهیم داشت.

حافظ نیا با اشاره به ده شب اول ماه ذی الحجه به عنوان شب‌های دعا بیان کرد: دعاها و نماز‌های این شب‌ها ما را به خداوند نزدیک‌تر کرده و از غفلت و گمراهی دور می‌کند و انس با معنویت تحمل سختی‌ها را بر انسان راحت و آسان می‌کند.

وی با اشاره به اول ذی الحجه سالروز ازدواج آسمانی امیرالمؤمنین علیه السلام و فاطمه زهرا سلام الله علی‌ها گفت: ازدواج علی (ع) و فاطمه زهرا (س) رسیدن دو دریا به هم بود و تولد لولو و ومرجان یعنی امام حسن (ع) و سیدالشهدا (ع) از ثمرات این ازدواج آسمانی بود.

خطیب جمعه آستارا معیار ازدواج را الهی دانست و بیان کرد: متاسفانه امروز ارزش‌های ازدواج در جامعه تغییر کرده و دنیایی شده است، در منطق و سیره اهل بیت علیه السلام دین داری و امانت داری باید ملاک ازدواج افراد است.

وی با اشاره به دوشنبه ۲۱ تیر سالروز قیام مسجد گوهرشاد و روز عفاف و حجاب تصریح کرد: برای ماندگاری حجاب خون‌ها ریخته شده و بزرگانی به شهادت رسیده اند، رضا خان ملعون حجاب از سر زنان برداشت و مردان با غیرت و زنان پاکدامن به این دهن کجی به دین قیام کرده و عفت را فدای چیز دیگر نکردند.

وی ادامه داد: متاسفانه امروز عده‌ای ترقی، پیشرفت و عزت زن را در برهنگی می‌بینند، کشف حجاب فقط زنان را در مقابل چشمان برخی افراد هوسران قرار می‌دهد و نفعی برای ایشان ندارد.

حافظ نیا کشف حجاب را باعث دوری پاکدامنی و عفت از جامعه دانست و بیان کرد: امروز در فضای مجازی افسار گسیخته بی‌صاحب جنایت علیه حجاب و مسائل دینی می‌شود چرا که دشمن با غلبه بر فرهنگ و عفت، بر اقتصاد جامعه نیز غلبه خواهد کرد.

وی گفت: امروز بی‌حجابی در خیابان‌های ما عادی شده است و متاسفانه فقط بحث برداشتن روسری نیست، شلوارهای ما هر روز کوتاه‌تر شده و باید فکری به حال این رفتار‌ها کرد، وظیفه مسئولان مقابله با این وضع افسار گسیخته است، آقایان مسئول هم فرهنگ، هم سیاست و هم اقتصاد را در این سال‌های اخیر به گند کشیدید، اگر به آینده انقلاب دلسوز هستید مقابل بی‌قانونی و اعمال خلاف شرع بایستید، اختلاط زن و مرد در کوه پیمایی‌ها خلاف شرع است.

امام جمعه آستارا بیان کرد: بازار باج خواهی‌ها شروع شده و عده‌ای خود را در دولت سیزدهم سهیم می‌دانند، به جز مردم هیچ کسی در دولت سیزدهم سهمی ندارد و اگر در ستاد آقای رئیسی برای خدمت آمده بودید، امروز حق سهم خواهی ندارید، مسئولیت‌ها باید به افراد صالح و شایسته سپرده شود و اعطای مسئولیت از طریق روابط خیانت به انقلاب اسلامی است.

وی گفت: بحث معیشت و اشتغال مطالبه اصلی مردم از دولت جدید است، مردم از قطعی برق و آب خسته شدند و دولت در این ۸ سال تنها به ۵۰ درصد تعهدات خود در حوزه برق عمل کرده است، با صرفه جویی در مصارف آب و برق می‌توان جلوی قطعی‌ها را گرفت، ادارات بیشترین مصرف کننده برق هستند و با مدیریت مناسب می‌توان یک شرایط بهتر را ایجاد کرد.

Share