امام جمعه آستارا:

دشمن در مقابل ما زانو خواهد زد | آمریکا قطعاً به دنبال گزینه نظامی نیست

خطیب جمعه آستارا آمریکا و اسرائیل را شکست پذیر دانست و عنوان کرد: ما از اینها نمی‌ترسیم و ملت شجاع ایران هیاهوی اینها را بی اهمیت میداند و بدانید استکبار از قدرت ایران اسلامی می ترسد، آمریکا قطعاً به دنبال گزینه نظامی نیست و علت آن ترس از ایمان مردم است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماز جمعه این هفته شهرستان مرزی بندر آستارا به امامت حجت الاسلام والمسلمین حافظ نیا امام جمعه این شهرستان برگزار شد.

 امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه اول با اشاره به اهمیت تقوا در کلام امیرالمومنین (ع) گفت: تقوا پناهگاه نفس انسان در برابر خطرات تهدید کننده در کمین است.

امام جمعه آستارا از آثار تقوا اجتناب از گناه و معصیت الهی را دانست و عنوان کرد: اهل تقوا تزکیه نفس داشته و همواره از گناه دوری می‌کنند و برای تقویت آن چند مرحله باید مدنظر انسان باشد.

حافظ‌نیا مرتبه اول تقوا را پرهیز از گناه دانسته و بیان کرد: اگر بدانیم گناه باعث عدم رضایت پروردگار از انسان شده قطعاً یک بازدارندگی شامل حال مومن می شود.

وی دومین مرتبه تقوا را پرهیز از برخی مکروهات دانست و گفت: عدم انجام مکروهات باعث تقویت شده و انجام آن مانع تعالی معنوی انسان می شود.

حافظ‌نیا سومین مرتبه تقوا را عدم انجام اعمال مانع نزدیکی به خداوند دانست و گفت: بزرگترین بدبختی برخی از ما‌ها فراموشی یاد خداوند است و این فراموشی تبعات دنیوی و اخروی بسیار به همراه دارد.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهرستان مرزی بندر آستارا با اشاره به آخرین جمعه ماه رمضان و روز قدس گفت: حضور مردم همیشه در صحنه در عزاداری خیابانی سالروز شهادت حضرت علی (ع) و برنامه‌های معنوی شب قدر و راهپیمایی روز جهانی قدس غرور آفرین بوده و مردم پایبندی به نظام انقلاب و آرمان‌های امام (ره) را شکوهمندانه نمایش داده و امروز مسئله اول جهان اسلام فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس است.

حافظ‌نیا اهمیت امسال راهپیمایی روز قدس را از بابت شیطنت‌های استکبار دانست و تصریح کرد: سردمداران رژیم آل سعود عزت را در حمایت از آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌دانند، عزت فقط دست خداوند بوده و این ها روز به روز ذلیل تر و خوارتر شده و این به شکست غرب منجر خواهد شد و مقدمه پیروزی امت مسلمان نزدیک است.
وی با اشاره به معامله قرن مطرح شده توسط غرب و اهداف تاسیس فلسطین جدید در نوار غزه گفت: در تشکیل فلسطین جدید حق داشتن ارتش وجود نداشته و گروه‌ها حتی مقاومت سلاح‌های خود را باید تحویل دولت مصر بدهند و مسئله دیگر گرفته شدن حق بازگشت آوارگان فلسطینی است، بدانید هیچ کدام از این‌ها اتفاق نخواهد افتاد، اسرائیل غده سرطانی است و ملت فلسطین حاضر به این معامله نیستند، بنا به فرمایش امام راحل اسرائیل از صحنه روزگار محو خواهد شد.

حافظ نیا با اشاره به قدرت نظامی و موشکی مقاومت فلسطین گفت: این یک قدرت نظامی و موشکی بازدارنده بوده و نمونه آن به زانو درآوردن اسرائیل در دو روز و ایجاد آتش بس بود، دوران سنگ پرانی گذشته و امروز فلسطین موشک را با موشک پاسخ می‌دهد و این گوشه ای از قدرت موشکی مقاومت است.

خطیب جمعه آستارا آمریکا و اسرائیل را شکست پذیر دانست و عنوان کرد: ما از اینها نمی‌ترسیم و ملت شجاع ایران هیاهوی اینها را بی اهمیت میداند و بدانید استکبار از قدرت ایران اسلامی می ترسد، آمریکا قطعاً به دنبال گزینه نظامی نیست و علت آن ترس از ایمان مردم است.

حافظ نیا مهمترین ابزار دشمن را تکیه بر مسائل معیشتی مردم دانست و بیان کرد: هدف دشمن جدا کردن مردم و نظام بوده و باید مردم عزیز چند نکته را مد نظر داشته باشند.

وی استفاده از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل را برای مقابله با دشمن یک الزام دانست و گفت: ما باید امید و یقین به مقاومت داشته باشیم و با حفظ اتحاد و انسجام ملی از این شرایط عبور کنیم. با توجه به رونق تولید و توجه به کالای داخلی، استفاده از ظرفیت‌های همراهی همسایه‌های کشورمان، ارائه تصویری مقتدر از کشور و پاسخی کوبنده از سوی دولت به دشمن را داشته باشیم.

امام جمعه آستارا پاسخ دندانشکن دولت را یک الزام برای امروز دانست و تصریح کرد: این تعلل کار دست ما خواهد داد، فعالیت دقیق و صریح جبهه رسانه‌ای انقلاب برای خنثی سازی توطئه های رسانه دشمن باید قدرتمندانه انجام شده و بدانیم که دشمن در مقابل ما زانو خواهد زد.

به گزارش دیارمیرزا شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

Share