امام جمعه آستارا در خطبه های نماز جمعه:

خودرو و بالکن منازل حریم شخصی نیست | شخص بی‌حجاب سرباز بی‌جیره و مواجب دشمن است

نماز جمعه این هفته شهرستان مرزی بندر آستارا به امامت حجت الاسلام والمسلمین حافظ نیا امام جمعه این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه اول تقوا را دوری و حراست از گناهان مشخص شده توسط دین دانست و گفت: دوری از محیط‌های گناه نیز از مصادیق تقوا بوده و بهترین آن ایجاد یک حالت معنوی حتی در محیط گناه است.

کاظم حافظ نیا تقوا و دینداری را توأم با بصیرت دانست و بیان کرد: انسانهای بی بصیرت همانند خوارجی هستند که از کثرت عبادت پیشانی پینه بسته داشتند، اهل نماز شب، روزه، خمس و زکات بوده ولی به دلیل عدم بصیرت توطئه‌های دشمن را تشخیص نداده و گمراه شدند.

وی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با دست اندرکاران حج گفت: مراسم برائت از مشرکین باید علیه توطئه‌های استکبار هرچه باشکوه‌تر برگزار شود.

خطیب جمعه آستارا ترک گناه را از اولین قدم برای اساس تقوا دانست و عنوان کرد: عدم ترک گناه علی‌رغم هرگونه عمل نیک باعث گمراهی و عدم تقوا می‌شود.

وی مراقبت از گفتار را نیز برای تقوا دارای اهمیت دانست و تصریح کرد: انسان با تقوا هر سخنی را بر زبان نیاورده و زمینه‌های گناه را برای خود فراهم نمی‌کند.

خطیب جمعه آستارا اجتناب از شبهات را سومین اولویت انسان با تقوا دانست و گفت: انسان مومن از اعمال شبهه دار دوری میکند و اجتناب از شبهه یعنی هر مجلسی ارزش شرکت، هر غذایی ارزش خوردن و هر منظره ای ارزش نگاه کردن را ندارد.

حافظ نیا در ابتدای خطبه دوم با اشاره به روز قلم گفت: قلم برای مومنان مقدس است، قلم خوب باعث هدایت و عدم آن گمراهی را سبب می شود.

امام جمعه آستارا اساس قلم را پایه اتحاد کشور دانست و گفت: امروز باید با نوشتن قلم های وحدت آفرین، وظیفه ملی” میهنی خود را به نحو احسن ایفا کنیم.

وی یکی از راه های پیشرفت کشور را اخذ مالیات دانست و تصریح کرد: هزینه های مالیات برای رفاه و خدمت‌رسانی صرف می‌شود و باید پرداخت مالیات را جدی گرفت، دریافت های مالیات باید منصفانه باشد و مردم هم باید آن را جدی بگیرند.

حافظ نیا با اشاره به روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه گفت: شهرستان آستارا از این نعمت برخوردار بوده و امامزادگان پناهگاه مومنان هستند، تکریم امامزادگان شریف باید با کمک برای تجهیز بنای آن انجام شود و مردم باید با کمک به امامزادگان به پا برجایی آن دست یاری برسانند.

خطیب جمعه آستارا با اشاره به خبر فعال شدن اینستکس از سوی اتحادیه اروپا گفت: آیا اینستکس برای ما مفید بوده یا همانند برجام است؟ باید ۴ شرط در آن لحاظ شده تا قابل قبول باشد.

حافظ‌نیا خرید نفت ایران توسط اروپا را اولین اولویت جمهوری اسلامی در پذیرش آن دانست و گفت: روزانه ۷۰۰ هزار بشکه قبل از برجام توسط اروپا از ایران خریداری می‌شد که باید انجام شود، مورد دیگر ایجاد یک خط اعتباری برای خرید نفت بدون بهره باشد، تنها راه مبادله آن هم خرید نفت بدون نگاه به سایر بدهی ها باشد، مورد بعد تامین مصرف کننده برای کالاهای دریافتی در اختیار خودمان و نه اتحادیه اروپا باشد.

حافظ نیا با اشاره به شروع فصل تابستان و تعطیلات گفت: مسافرین تابستانی بدانید که آستارا جزوی از خاک مقدس ایران اسلامی و شهر ۱۶۶ شهید بزرگوار است، آستارا شهر اروپایی نیست، در بحث عفاف و حجاب باید حد و حدود را رعایت کنید، آقایان نباید با شلوارک در شهر بگردند، آستارا شهر ولایی است.

امام جمعه آستارا رعایت شهروندان در این مسئله را نیز بسیار مهم دانست و عنوان کرد: ترویج بی‌حجابی توطئه دشمن بوده و در زمین دشمن بازی نکنید، شخص بی حجاب سرباز بی جیره و مواجب دشمن است.

حافظ نیا خودرو و بالکن منازل را حریم خصوصی ندانست و گفت: به بدحجابان هشدار می‌دهیم که چشمهای بینا توسط طرح‌های ناظر آنان را مشاهده می‌کنند.

وی یک مشکل بدحجابی را درون داروخانه ها، پارک ها، بیمارستان ها و مدارس دانست و گفت: تمام این اماکن با مجوز دولت فعالیت می کنند، مسئولین شهرستان به ادارات و داروخانه ها در این مورد هشدار بدهند.

امام جمعه آستارا با اشاره به نگرانی در مورد ساخت رستوران دریایی در شهرستان آستارا گفت: ساخت این رستوران چه توجیهی دارد؟ باید یک شفاف‌سازی روشن برای مردم و سازمان‌های مردم نهاد و حامی محیط زیست انجام شود.

حافظ نیا با انتقاد از ضعف نظارت در کشف حجاب و موسیقی زنده در رستوران ها گفت: حریم شرعی در اینگونه رستوران ها خصوصاً بیرون شهر رعایت نمی شود، قوه قضاییه و نیروی انتظامی باید با هنجارشکنان برخورد جدی کند.

Share