در جلسه ستاد مقابله با کرونای آستارا مطرح شد:

۱۴ بستری در بیمارستان شهید بهشتی آستارا | وضعیت زرد کرونایی آستارا به شدت شکننده است

فرید بصیری مقدم اظهار داشت: ۵ نفر از کادر درمان و پزشکان آستارایی واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و عوارض قابل توجه و مهم نداشتند و در روزهای آینده به تعداد بیشتری از مدافعان سلامت تزریق می‌شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، چهل و هفتمین جلسه ستاد مقابله با کرونای شهرستان مرزی بندر آستارا در سالن اجلاس فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

فرماندار آستارا در این جلسه با اشاره به تلاش‌های گسترده دولت در مقابله با کرونا گفت: از همان روزهای اول شیوع این بیماری مسئولان با برنامه‌ریزی و هماهنگی و آگاهی بخشی به جامعه برای مقابله با کرونا نهایت تلاش خود را کردند و هر زمان مردم رعایت کردند وضعیت سلامت جامعه به سوی شرایط بهتر سوق پیدا کرد.

عباس صابر گفت: ساده انگاری‌ها توسط مردم بزرگترین ضربه را در این بیماری به ما وارد کرد و دیگر واقعا زمان تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نیست، چرا که باید با افزایش آگاهی عمومی بر روی مسائل کلان‌تر برای مقابله با این بیماری به نتایج مثبت و قابل توجه دست یافت.

با ساده انگاری به سمت پیک چهارم می‌رویم

صابر با اشاره به اینکه با ساده انگاری به سمت پیک چهارم می‌رویم، تصریح کرد: نباید اقدامات فداکارانه مدافعان سلامت را با ساده انگاری زیر سوال ببریم وعدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شرایط سخت‌تر و بدتری را در آینده نزدیک به ما تحمیل خواهد کرد.

نماینده عالی دولت در آستارا با اشاره به لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مشاغل گفت: اگر صنفی به رعایت پروتکل‌ها قانع نشود، قطعا برای حفظ سلامت جامعه پلمب خواهد شد، سلامت جامعه در اولویت فعالیت‌های ما قرار دارد و مشاغل گروه یک باید بیشترین توجه را به این مساله داشته باشند.

وی بیان کرد: تعطیلات عید نوروز نیز یکی از موارد مورد توجه ستاد مقابله با کرونا است و اماکن فاقد مجوز در این ایام پلمب شده و پایش، رصد و کنترل دستورالعمل‌های بهداشتی توسط اصناف و اماکن بطور گسترده مورد توجه قرار می‌گیرد.

صابر گفت: مگر می‌شود صنفی بدون مجوز فعالیت کند؟ قطعا باید برخوردهای قانونی با این اشخاص صورت بگیرد و در حوزه سلامت و جان مردم با کسی شوخی نداریم.

۵ نفر از کادر درمان و پزشکان آستارایی واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آستارا در این جلسه گفت: بیش از یک سال از پاندمی کرونا گذشته و سهولت ابتلا و وقوع جهش‌های گسترده نشان از ماندگاری کرونا برای سال‌های متمادی دارد و باید با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به زندگی در کنار کرونا عادت کنیم.

فرید بصیری مقدم بیان کرد: در کمیته واکسیناسیون کرونا با برنامه ریزی و بررسی بر روند تزریق واکسن نظارت می‌کند و برنامه واکسن به ۴ عکس تقسیم شده است.

وی ادامه داد: کادر درمان، افراد در معرض بیماری، سالمندان، افراد دارای بیماری زمینه‎ای، افراد ساکن در محل‌های پر جمعیت و مشاغل ضروری و در نهایت عموم مردم واکسینه خواهند شد.

بصیری مقدم افزود: در فاز اول ۸ میلیون نفر از مردم کشور واکسینه شده و تا زمستان ۱۴۰۰ واکسیناسیون عمومی مردم انجام خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت کنونی این شهرستان در حوزه بیماری کرونا آستارا در وضعیت زرد کرونا قرار دارد و زنگ خطر ترددهای غیر ضروری را در آستانه عید به صدا در می‌آورم.

بصیری مقدم ادامه داد: ۱۲۵ چایخانه و قلیان سرا در آستارا وجود دارد که فقط ۷۵ مورد آن پروانه فعالیت دارند، اخطار کتبی و جدی به صاحبان این اماکن داده شده و ۷۲ ساعت برای جمع آوری مواد دخانی در این اماکن فرصت دارند.

وی گفت: ۵ نفر از کادر درمان و پزشکان آستارایی واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و عوارض قابل توجه و مهم نداشتند و در روزهای آینده به تعداد بیشتری از مدافعان سلامت تزریق می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا با اشاره به وضعیت بیماری در شهرستان گفت: هم اکنون ۱۴ نفر در بیمارستان شهید بهشتی بستری هستند و وضعیت زرد کرونایی آستارا به شدت شکننده و باید با نهایت دقت همه مردم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را در دستور کار خود قرار بدهند.

Share