امام جمعه آستارا ؛

برخی داوطلبان شورا مسابقه فحش به راه انداخته اند | خدا از مخالفان شورای نگهبان نخواهد گذشت

امام جمعه آستارا بیان کرد: عدم احراز افراد نشانه عدم صلاحیت نیست، عده ای به خاطر عدم صلاحیت کاندیدای مورد نظر خود از شورای نگهبان ناراحت بوده و عده ای دیگر با اساس شورای نگهبان مخالف هستند و خدا از این افراد نخواهد گذشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نماز جمعه این هفته شهرستان وضعیت زرد مرزی بندر آستارا با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به امامت حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ‌نیا امام جمعه شهرستان برگزار شد.

 حجت الاسلام والمسلمین حافظ نیا در ابتدای خطبه اول با اشاره به دعای حضرت ولی عصر (عج) گفت: صداقت در نیت از موارد مورد تاکید امام زمان(عج) است و باید در نیت های خودمان با خود و خدایمان صادق باشیم.

حافظ نیا صداقت در نیت را باعث رسیدن انسان به درخواست های خویش از پروردگارش دانست و تصریح کرد؛ قلب صاف و پاک انسان را در مسیر درست قرار داده و به سوی عاقبت به خیری روانه می کند.

وی شناخت محرمات را نیز از موارد مورد تاکید امام زمان (عج) دانست و عنوان کرد: انسان اگر قدرت تشخیص حرام ها را نداشته باشد، حق الله و حق الناس را به جای نیاورده و عذاب دنیا و آخرت را برای خود می خرد.

امام جمعه آستارا مراقبت از زبان را نیز بسیار مورد توجه حضرت ولی عصر (عج) ارواحنا فداه دانست و گفت: به خصوص در این ایام مبادا بخاطر انتخابات با شخصیت افراد بازی کرده و متاسفانه پاشنه آشیل انتخابات ما توهین به افراد است.

وی ادامه داد: عده ای در فضای مجازی و حقیقی به یکدیگر توهین می کنند و حقیقتا با دیدن این گونه رفتارها به برخی داوطلبان انتخابات تاسف می خوریم، برخی مسابقه فحش و ناسزا و آبروریزی به راه انداخته اند. انسان های پرده در نباید از سوی مردم به شورای اسلامی شهر راه پیدا کنند.

خطیب جمعه آستارا در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه این هفته با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب بصورت تصویری با نمایندگان مجلس به مناسبت روز مجلس گفت: حضرت آقا از حرکت انقلابی مجلس در یک سال گذشته تقدیر کردند و حرکت مجلس در یک سال اخیر نشان دهنده تلاش، همت بلند و کار آمدی است.

وی افزود: این مجلس با مشورت، هم فکری و با لوایح کار گشا می تواند یک مجلس کار آمد باشد و نمایندگان مردم در خانه ملت به دلیل حرکات انقلابی خود باید مورد تقدیر قرار بگیرند چرا که رضایت ولی امر مسلمین از هر کاری لذت بخش تر است.

حافظ نیا گفت: اولین توصیه رهبر معظم انقلاب به نمایندگان مجلس انقلابی رفتار کردن، فکر کردن، تصمیم گرفتن و انقلابی ماندن بود، تحرک و تلاش بی وقفه دومین توصیه ایشان به نمایندگان مردم بود و قانون گذاران باید همواره پر توان و با انگیزه بوده و راه خود را کج نکنند.

وی استفاده از توانایی های قانونی به نفع شخصی، گروهی و حزبی را به فرمایش حضرت آقا از آسیب های حوزه نمایندگان مردم دانست و تصریح کرد: ورود به مسائل اجرایی و تلاش برای سپرده شدن مسئولیت ها به افراد نزدیک به خود جزو مهم ترین آسیب های نمایندگی مردم است و عده ای تنها به همین علت برای نمایندگی مجلس وارد می شوند. عده ای نیز برای گرفتن مناصب بالاتر به عرصه نمایندگی مجلس ورود می کنند و باید به این مساله نیز توجه بسیاری داشته باشیم.

حافظ نیا گفت: انقلاب اسلامی قائل به اشخاص نیست و شورای نگهبان با یک حرکت انقلابی بدون توجه به شیطنت ها کار قانونی خود را انجام داده و هفت نفر را برای ریاست جمهوری تشخیص داده است.

امام جمعه آستارا بیان کرد: عدم احراز افراد نشانه عدم صلاحیت نیست، عده ای به خاطر عدم صلاحیت کاندیدای مورد نظر خود از شورای نگهبان ناراحت بوده و عده ای دیگر با اساس شورای نگهبان مخالف هستند و خدا از این افراد نخواهد گذشت.

حافظ نیا ادامه داد: شورای نگهبان شش فقیه دین و شش حقوقدان متخصص دارد و علت مخالفت برخی افراد با آیت الله جنتی نفروختن دین خود به دنیای خود است، یار امام و رهبری نباید مورد آماج حملات افراد قرار بگیرد و این یک حرکت ظالمانه است.

وی گفت: مردم به دنبال کسی هستند که شعار نداده و به دنبال حل مشکلات مردم باشد، ۸ سال قدرت بس نبود و باز هم به دنبال قدرت هستید یا ایجاد تحول؟ اگر از مشکلات مردم شناخت داشتید در این ۸ سال به رئیس جمهور می گفتید، اگر مشارکت مردم کم باشد باعث و بانی آن گرانی های افسار گسیخته است نه شورای نگهبان! آقایان دولتی ها به مردم آدرس غلط ندهید، شما قیمت مرغ پرکنده را به پرواز در آوردید و با شعار امید، امید را از مردم گرفته و یاس و نا امیدی را در جامعه تزریق کردید.

حافظ نیا بیان کرد: دولت جدید باید برنامه های خود را بر معیشت مردم بنا کند و بیکاری جوانان و واردات بی رویه و آسیب های تولید را از میان بردارد.

وی با اشاره به تقدیر از وضعیت بسیار مناسب در پیشرفت فیزیکی پروژه امامزادگان قاسم و ابراهیم آستارا گفت: ریاست اداره اوقاف و امور خیریه آستارا یک مدیر جوان تاثیر گذار انقلابی با روحیه جهادی بوده و کشور امروز نیاز به این گونه مدیران جهادی و انقلابی دارد.

امام جمعه آستارا با اشاره به اتفاق چند روز گذشته برخی ارازل و اوباش گفت: دوران لات بازی به پایان رسیده است و مردم آستارا به دین داری، نزاکت و فرهنگ معروف هستند و نباید با این گونه حرکات فرهنگ این مردم را زیر سوال برد و مقام محترم قضایی باید با اقتدار با این گونه افراد برخورد کرده تا شاهد رفتارهای این قبیل در جامعه نباشیم.

Share