به عنوان یکی از ماهیان با اهمیت تالاب انزلی؛

تکثیر ماهی سرخ باله برای اولین بار توسط دانشجوی دانشگاه گیلان

ماهی سرخ باله برای اولین بار توسط عرفان اکبری نرگسی دانشجوی دکتری دانشکده منابع طبیعی دانشگاه گیلان تحت راهنمایی دکتر بهرام فلاحتکار عضو هیات علمی گروه مهندسی شیلات تکثیر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ماهی سرخ باله برای اولین بار توسط عرفان اکبری نرگسی دانشجوی دکتری دانشکده منابع طبیعی دانشگاه گیلان تحت راهنمایی دکتر بهرام فلاحتکار عضو هیات علمی گروه مهندسی شیلات تکثیر شد.

ماهی سرخ باله (Scardinius erythrophthalmus) یکی از ماهیان با اهمیت تالاب انزلی است که طبق آخرین تحقیقات زیست محیطی جزو ماهیان آسیب‌پذیر دسته‌بندی شده است. از این رو نیاز به بازسازی ذخایر و حفظ جمعیت این گونه با ارزش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

از مهمترین روش‌هایی که امر بازسازی ذخایر و تولید لارو با کیفیت آبزیان را امکان‌پذیر می‌نماید تکثیر مصنوعی است.

در همین راستا تکثیر مصنوعی ماهی سرخ باله با استفاده از هورمون‌های سنتتیک و نرماتیوهای تکثیر و پرورش این ماهی تا مرحله رهاسازی به محیط‌های آبی تهیه شد. این پژوهش که با همکاری اداره کل شیلات گیلان و مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی ماهیان استخوانی شهید انصاری انجام شده است می‌تواند کمک شایان توجهی در حفظ نسل این ماهی ارزشمند و برنامه ریزی برای آبزی‌پروری گونه مذکور نماید.

Share