دنیامالی بیان کرد:

رسوب گذاری و فاضلاب دو تهدید بزرگ تالاب انزلی هستند

نماینده مردم انزلی در مجلس با بیان اینکه رسوب‌گذاری و فاضلاب دو تهدید بزرگ تالاب انزلی هستند، گفت: بی‌سابقه‌ترین لایروبی ۱۰ سال اخیر عملیاتی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، احمد دنیامالی پیرامون وضعیت لایروبی تالاب انزلی گفت: موضوع لایروبی را چه در کانال انزلی و چه در مسیر‌هایی که در تلاقی با تالاب انزلی هستند دنبال می‌کنیم و یکی از مواردی که در کمیسیون عمران پیگیر آن هستیم مسئله لایروبی جدی و تعیین کننده تالاب انزلی می‌باشد.

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در محوطه پل غازیان در تلاش هستیم که یک تله رسوبگیر ایجاد کنیم تا مرتبا در آن نقطه لایروبی انجام شود و برای خود کانال هم برنامه‌های ویژه‌ای داریم.

وی عنوان کرد: ما در سال ۹۹ حدود ۱۵۰۰۰۰۰ هزار متر مکعب لایروبی انجام دادیم که در ده سال گذشته بی‌نظیر بوده چون در ده سال گذشته متوسط لایروبی ما ۲۰۰۰۰۰ متر مکعب بوده است.

دنیامالی همچنین به پسرفت قابل توجه آب دریای خزر پرداخت و افزود: با توجه به پسرفت آب دریای خزر و تاثیرپذیری آن بر تالاب و سطح آب باید تلاش بکنیم تا از ظرفیت‌های لایروبی سازمان بنادر و همچنین بخش خصوصی بهترین استفاده را داشته باشیم و امیدواریم سرانجام این کار هم برای تکثیر آبزیان مفید واقع شود و هم برای بخش گردشگری و مخصوصا حوزه سلامت چون در بخش شنبه بازار روگا به دلیل نبود گردش آب شاهد معضلاتی هستیم که سلامت مردم را به خطر انداخته است.

Share